Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2010-03-29 Aktualnie powstające drogi rowerowe w Toruniu - krótki raport
Nadeszła wiosna więc ekipy budowlane wróciły na place budowy. Przedstawiamy kilka zdjęć wykonanych w niedzielę 28 marca 2010 r. pokazujące postępy prac przy przebudowie ul. Szosa Chełmińska i ul. Mickiewicza, budowę drogi rowerowej i chodnika w ciągu ul. Bydgoskiej i Chopina, a także budowę drogi rowerowej w obrębie Placu Rapackiego. Wszystkie drogi rowerowe wykonane zostaną (zostały) z asfaltu.

Krótki przegląd rozpoczynamy od przebudowy ul. Szosa Chełmińska od ul. Polnej do granicy administracyjnej miasta. Droga rowerowa powstanie po stronie zachodniej na całej długości przebudowywanego odcinka, na stronę wschodnią będzie można przejechać poprzez przejazdy rowerowe wytyczone obok przejść dla pieszych. Po stronie wschodniej będzie wybudowany chodnik, a na krótkich fragmentach ciąg pieszo-rowerowy.


Na pierwszym planie widać jak kiedyś budowano ścieżki rowerowe w Toruniu.


Niestety fragmenty drogi rowerowej wybudowane w zeszłym roku zostały ułożone bez użycia rozściełacza do asfaltu, co wpływa na obniżenie komfortu jazdy. Fragmenty, które mają zostać wybudowane w tym roku będą wykonane mechanicznie.


Zbyt wysoki krawężnik oraz łuk na drodze rowerowej do poprawki - niestety tak projektowano kilka lat temu drogi dla rowerów w Toruniu.


Problemem będzie brak skrajni przy parkingu usytuowanym w pobliżu kościoła.


Droga rowerowa będzie dochodziła do granic miasta i w przyszłości będzie łączyć się z trasą rowerową do Wybczyka.

Droga rowerowa przy ul. Szosa Chełmińska mogłaby być trochę lepiej zaprojektowana jednak całe szczęście, że udało się wprowadzić kilka korekt do projektu, które znacznie polepszyły funkcjonalność trasy. Do ostatecznej oceny inwestycji poczekamy do jej zakończenia, które planowane jest pod koniec tego roku. Dla przypomnienia tak wyglądał pierwotny projekt przebudowy tej ulicy LINK>>

Przenosimy się na Plac Rapackiego.


Powstająca droga rowerowa połączy Bydgoskie Przedmieście ze Starym Miastem. Wykonany zostanie przejazd dla rowerów obok przejścia dla pieszych przez ul. Jana Pawła II, który co ważne nie zabierze miejsca pieszym.


Droga rowerowa pozwoli rowerzystom jadącym na relacji północ - południe ominąć zwykle zatłoczony przystanek.


Droga rowerowa w ciągu ul. Chopina. W obrębie przystanku zamontowane zostaną "barierko-oparcia".


Droga rowerowa połączy się ze ścieżką istniejącą w ciągu Al. Jana Pawła II. Jak widać na zdjęciu trzeba będzie dokonać korekty krawężnika przed wylaniem masy bitumicznej.

Droga rowerowa w ciągu Placu Rapackiego będzie stanowiła ważne połączenie istniejących tras rowerowych. Ze względu na duże natężenie ruchu pieszego w jego obrębie, a także spore natężenie ruchu rowerowego mogą występować konflikty pieszy-rowerzysta. Liczymy, że z czasem piesi zaakceptują istnienie ścieżki, a rowerzyści będą szanować pieszych, którzy będą przemieszczać się w jej obrębie. Aby uporządkować ruch pieszy i rowerowy planowany jest montaż słupków w obrębie najbardziej konfliktowych miejsc. Całości dopełni oznakowanie poziome. Warto także dodać, że oczywiście ruch rowerowy w tym miejscu istniał przed wybudowaniem ścieżki, droga rowerowa winna tylko uporządkować jego zasady.


Przenosimy się na zachód - na ul. Bydgoską i ul. Chopina.


Już w kwietniu br. będzie można komfortowo dojechać z ul. Sienkiewicza na Stare Miasto.


Droga rowerowa została wybudowana jeszce pod koniec ubiegłego roku, w marcu postawiono lampy i ułożono obrzeża pod chodnik.


Ul. Matejki - w tle droga rowerowa wykonana w tamtym roku.

Droga rowerowa w ciągu ul. Bydgoskiej i Chopina prowadząca do Placu Rapackiego będzie modelowym przykładem jak powinno budować się drogi rowerowe! Mamy nadzieję,  że zachęci to mieszkańców Torunia, a szczególnie Bydgoskiego Przedmieścia do odbywania jeszcze większej ilości rowerowych podróży. Jako stowarzyszenie mieliśmy wpływ na kształt budowy drogi rowerowej, pierwotnie miała ona wyglądać tak: LINK>>

Przenosimy się na ulicę Mickiewicza.


Ulica diametralnie zmienia swój charakter.


Liczymy, że przebudowa ulicy Mickiewicza będzie modelowym na skalę Polski przykładem przywrócenia ulicy mieszkańcom, a nie samochodom.

Cała ulica Mickiewicza ma zostać przebudowana w tym roku! Przetarg na wyłonienie wykonawcy trwa. Przebudowie tej ulicy z oczywistych względów będziemy się szczególnie przyglądać.

Niedawno rozpoczęła się przebudowa ul. Szosa Lubicka od Strugi Lubickiej do węzła autostradowego Lubicz. W ramach przebudowy powstanie także dobrej jakości droga rowerowa.

Przedstawione powyżej inwestycje rowerowe to oczywiście nie wszystkie planowane w 2010 roku. O wszystkich będziemy Was informować.


wyedytowano: 2010-03-29 00:45
aktywne od dnia: 2010-03-29 00:40
drukuj  
Komentarze użytkowników (7)
julo, 2010-03-29 11:00:13
Nooo. Jeszcze parę dni i będziemy śmigać po Rapaku i Chopinie aż miło. To się ludziska dziwować będą, że także na drugą stronę placu jazda "na legalu". A i na Sz. Chełmińskiej wiele nie brakuje żeby mieć spory kawałek od Polnej do Św. Antoniego. Dzieciaki i prefesura ze Szkoły Muzycznej będą mogli wreszcie bezpiecznie pomykać do budy. Jednak wiosna nam sprzyja!
DaruS, 2010-04-03 18:38:21
No fragment infrastruktury na Rapaka mnie zaskoczył niemało  :)
barti, 2010-04-06 01:31:21
Fajnie, zaczyna mi sie podobać w tym mieście, jeszce tylko bym przesiedlił niektorych ludzi z bydgoskiego,  ...........sorry
gość z Wrzosów, 2010-04-08 12:25:19
No to, żeby nie było za słodko z "gospodarskiej wizyty" p. Zaleskiego na Wrzosach (8.04.2010). Pytanie do p. Andrzeja Glonka: "Jaki jest cel i sens budowania obustronnego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Sadowej, która jest ulicą osiedlową o ruchu spowolnionym progami na każdym skrzyżowaniu." Odpowiedź: "Budujemy, ponieważ było miejsce." Hę?!?
(Wykonanie to zwykły szeroki chodnik z kostki, krawężniki, wbite znaki drogowe. Ale zgodnie z prawem, trzeba po tym jeździć).
julo, 2010-04-08 12:48:30
Fakt! Niestety, projektanci realizują wytyczne MPU zawarte w miejscowych planach zagospodarowania. A tam często nikt nie zastanawia się nad sensem wprowadzanych rozwiązań. Chcą mieć "ścieżki"? - niech mają. A że na ulicy jest ograniczenie do 30 (np)to już inna historia. Zaś odkręcić takie "cóś" jet niezmiernie trudno.
pawel, 2010-04-08 19:46:00
co do ciągów pieszo-rowerowych przy ul. Sadowej to w tym roku (liczę, że w najbliższym czasie) znaki zostaną zdjęte. niestety projekt Sadowej powstał wtedy, kiedy jeszcze nie mieliśmy zbyt wielkiej mocy sprawczej  :) jednak jak znaki c p-r zostaną ściągnięte i energetyka przestawi słup to wtedy Sadowa będzie całkiem fajną ulicą z podniesionymi tarczami skrzyżowań.

mam jednak nadzieje, że jakość infrastruktury rowerowej w Toruniu będzie sie na tyle poprawiać, ze podobny błąd jak przy ul. Sadowej się nie zdarzy. niestety jak pisze Julo zapisy mpzp (wytyczne MPU) mają pewne znaczenie.

jak jesteśmy na Wrzosach to wspomnę o ul. Fasolowej. tam ścieżki raczej też nie powinno być, jednak całe szczęście, że wjazdy do posesji nie przecinają nawierzchni drogi rowerowej i chodnika. pierwotnie miały przecinać i sytuacja byłaby podobna do tej z ul. Ugory  :P
miro, 2010-04-20 23:24:03
Jestem pod wrażeniem obejrzanych fotek.

Dobry pomysł na dokumentowanie "historii", bo za ileś tam lat naszym wnukom trudno będzie uwierzyć, że kiedyś tj. w 2010 nie było w Toruniu ścieżek rowerowych.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook