Projekt przebudowy ulicy Chełmińskiej od ul. Polnej do granicy administracyjnej miasta został przygotowany w październiku 2006 roku. Podzielony jest na 4 części; ścieżka rowerowa powstanie po zachodniej stronie jezdni o parametrach G2/2 (dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu) do wysokości ulicy Owsianej. Od ul. Owsianej do granicy miasta będzie wyremontowana obecna jezdnia (bez ścieżki rowerowej). Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej w trakcie przygotowania projektu już istniały, lecz jeszcze formalnie nie obowiązywały. Według Programu komunikacji rowerowej ścieżka rowerowa przy ul. Chełmińskiej posiada kategorię główną.
Komentarze użytkowników (3) |
samolot,
2008-08-24 12:29:37
Zdecydowanie popieram to co napisano w punkcie 3. Tak schrzaniona jest na przykład ścieżka wzdłuż ulicy Ugory. Co 10 m przecinają ją wyjazdy z posesji. |
gość,
2009-05-20 12:14:07
"Na pocieszenie" dodam, że omawiany tu plan organizacji ruchu wogóle nie przewiduje połączenia ul. Sadowej z Szosą Chełmińską. Skoro można zgubić w oficjalnym planie całą dużą ulicę, to co tam jakiś przejazd dla rowerów. |
pawel,
2009-06-18 15:35:43
"Rusza przebudowa fragmentu Szosy Chełmińskiej od ul. Polnej do granic administracyjnych miasta. Roboty potrwają do końca listopada 2010 r. Robotnicy z firmy Skanska przebudują ponad 3,5 km drogi. Po zakończeniu prac od skrzyżowania z ul. Polną do ul. Owsianej fragment Szosy Chełmińskiej (ok. 1,8 km) będzie miał dwie jezdnie o szerokości siedmiu metrów każda, przedzielone sześciometrowym pasem zieleni. Od ul. Owsianej do granic administracyjnych miasta (1,7 km) ulica będzie jednojezdniowa. Wzdłuż jednej strony modernizowanego odcinka drogi powstanie ścieżka rowerowa, a od ul. Polnej do Owsianej obustronne chodniki z betonowej kostki. Drogowcy zbudują też nowe zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne oraz sygnalizację świetlną." za: http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,6729836,Szos niestety projekt nie uwzglednil wnoszonych przez nas poprawek z dnia 15. 02. 2008r. http://rowerowytorun.com.pl/uwagi-do-projektu-szos jedynie zamieniono kostke na asfalt. ponadto - zgodnie z "projektem" - na odcinku od ul. Wiklinowej do ul. Sadowej (patrząc od strony granicy miasta) bedzie pseudo-sciezko-chodnik po zachodniej stroniejezdni, ktory na wysokości ul Sadowej się urywa bo "napotyka" pętle autobusową. Scieżka ponownie zaczyna się za pętlą, trochę widać to na tym rysunku: http://rowerowytorun.com.pl/upload/File/chelminska ogólnie szkoda gadać, ale trzeba będzie pokombinować na etapie wykonawczym. jeśli zaś żadnych zmian nie uda się wprowadzić to kierowcy uzyskają "elegancką" drogę, a rowerzyści wyrób ścieżkopodobny: wytwór polskiej myśli inżynieryjnej... |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242