Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest niedziela 29 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Propozycje i uwagi w ramach inicjatywy Konsultujemy organizację ruchu na Bydgoskim Przedmieściu – etap 1.

SRT 5/2024

20.12.2024 r.

Biuro Dialogu i Innowacji Miejskich Urzędu Miasta Torunia

ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń

Przesyłam propozycje i uwagi w ramach inicjatywy Konsultujemy organizację ruchu na Bydgoskim Przedmieściu – etap 1.

  1. Należy sprawdzić poprawność oznakowania informującego o obowiązywaniu strefy tempo 30 na terenie całego osiedla Bydgoskie Przedmieście;
  2. Na każdej ulicy jednokierunkowej dla pojazdów samochodowych należy dopuścić dwukierunkowy ruch rowerowy;
  3. Należy zinwentaryzować wszystkie stojaki rowerowe i słupki zamontowane w obrębie skrzyżowań oraz dokonać oceny pod kątem ich zasadności. Należy zamontować stojaki rowerowe tam, gdzie mogą być potrzebne i zdemontować te, które okazały się zbyteczne. Należy także przywrócić miejsca parkingowe dla samochodów wszędzie tam, gdzie nie stanowi to zagrożenia w ruchu drogowym;
  4. Należy odstąpić od tworzenia wyniesionych tarcz skrzyżowań w sposób jaki miało to miejsce na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Reymonta. Zastosowana w tym miejscu nawierzchnia w postaci nierównej kostki kamiennej stwarza zagrożenie i znacznie obniża komfort podróżowania osób korzystających z rowerów i hulajnóg elektrycznych;
  5. Należy przebudować drogi rowerowe w obrębie Ronda Zbigniewa Herberta celem dostosowania ich parametrów do potrzeb użytkowników oraz wyznaczyć przejazdy rowerowe na każdym wlocie ronda;
  6. Należy oznakować jako ciąg pieszo-rowerowy chodnik znajdujący się po północnej stronie ul. Mickiewicza na odcinku Rondo Zbigniewa Herberta – Al. Jana Pawła II, a docelowo wybudować na tym fragmencie drogę rowerową;
  7. Należy poddać konsultacjom społecznym sposób docelowego zagospodarowania ul. Bydgoskiej na odcinku Sienkiewicza – Reja, a dalej do ronda Polaków Poszkodowanych przez Rzeszę Niemiecką. Do czasu osiągnięcia społecznego konsensusu należy wstrzymać się z pracami wykraczającymi poza niezbędny remont nawierzchni jezdni. Należy się również wstrzymać z nasadzeniami zieleni na tym odcinku. Problem poruszaliśmy szerzej w piśmie z dnia 25.10.2021 r. z którym można zapoznać się tutaj: https://rowerowytorun.com.pl/art/2206/;
  8. Należy zlikwidować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Al. 500-lecia Torunia i ul. Chopina;
  9. W ciągu ul. Bydgoskiej należy w obrębie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wymienić nawierzchnię na asfaltową, względnie na nawierzchnię z równej kostki kamiennej oraz wyrównać krawężniki do 0 cm;
  10. Należy przeanalizować możliwość wyznaczenia bezpiecznych tras rowerowych w osiach północ-południe (ulice Moniuszki, Matejki, Lindego z przebiciem do Pl. Hoffmana, Sienkiewicza, Reja);
  11. Należy rozpocząć prace projektowe nad drogą rowerową, która połączy ul. Chopina poprzez Al. 500-lecia Torunia z Bulwarem Filadelfijskim i ul. Popiełuszki;
  12. Należy zinwentaryzować zieleń rosnącą w obrębie skrzyżowań i dróg rowerowych w sposób nieprzepisowy (w świetle i skrajni drogi rowerowej, ograniczającą widoczność) i podjąć stosowne działania naprawcze zmierzające do kompleksowego rozwiązania problemu.

 

Z poważaniem

Joanna Jaroszyńska



wyedytowano: 2024-12-27 10:27
aktywne od dnia: 2024-12-27 10:22
drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook