SRT 1/2024
11.09.2024 r.
Pan Ireneusz Makowski
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu
Szanowny Panie Dyrektorze,
W związku z przekazaniem do zaopiniowania dwóch rysunków przedstawiających proponowany układ drogowy Alei 700-lecia pomiędzy Placem Niepodległości a Szosą Chełmińską przedstawiam następujące uwagi. Rysunki różną się jedynie liczbą miejsc parkingowych po stronie zachodniej więc poniższe spostrzeżenia dotyczyć będą obu wersji.
UWAGI OGÓLNE
UWAGI SZCZEGÓŁOWE
Z poważaniem
Tomasz Pietruszewski
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Załącznik:
Rys.1.png - propozycja przebiegu drogi rowerowej w obrębie przecięcia jezdni serwisowej po stronie zachodniej, przy północnej granicy opracowania.
Toruń, 26 sierpnia 2024 r.
MZD.DN.0561.128.2024
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam ostatnią wersję projektu dotyczącego przebudowy Trasy Staromostowej na odcinku od ul. Dekerta do pl. Niepodległości z prośbą o jego przeanalizowanie i ocenę w zakresie dróg rowerowych. Bardzo zależy nam na Państwa uwagach i wskazówkach w tym zakresie.
Uwagi do projektu prosimy przesłać do dnia 30 sierpnia br. na adres e-mailowy: mzd(małpa)mzd,torun.pl. Z góry dziękujemy za pomoc.
Z poważaniem
Dyrektor
Ireneusz Makowski
Otrzymują:
1. adresat
2. a/a
Załączniki:
1. Projekt przebudowy Trasy Staromostowej
Wersja 1 LINK>>
Wersja 2 LINK>>
Komentarze użytkowników (1) |
Andrzej,
2024-09-26 21:27:35
Przeglądając obydwie propozycje to moje uwagi: 1)Ścieżka rowerowa powinna być tylko od strony cmentarza. Wzdłuż torów tramwajowych jest już ścieżka rowerowa. Dołożenie kolejnych dwóch ścieżek (razem trzech) jest zbędne. Lepiej wykorzystać ten teren na miejsca postojowe (o które walczą mieszkańcy) lub zieleń. 2)Szosa Chełmińska powinna być dwupasmowa (przekrój 2x2), co powoduje, że nie będzie wąskiego gardła. 3)Mam nadzieję, że od strony północnej targowiska (teren byłego warsztatu samochodowego) powstaną miejsca na samochody i teren przynajmniej wokół zostanie obsiany zielenią, krzewami i drzewami. 4)W razie konieczności sklepiki od północnej części targowiska można wyburzyć i przenieść do ostatniego szeregu targowiska od strony Starówki. 5)Wprowadzić bezpłatne parkowanie na 1 godzinę i dużą opłatę za następną. Chodzi o to, aby parkować tylko na czas zakupów i nie blokować miejsca (max 1 godzina). Na cały dzień parkowania lub abonament miesięczny mogą być po zwykłych stawkach jakie obowiązują w Toruniu. 6)Dobry pomysł z przejściem i przejazdem na podwyższeniu zwalniającym (rozwiązanie jak przy nowym sądzie rejonowym przy ul. Grudziądzkiej). |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242