Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 21 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Opinia do dwóch rysunków przedstawiających proponowany układ drogowy Alei 700-lecia pomiędzy Placem Niepodległości a Szosą Chełmińską w Toruniu

SRT 1/2024

11.09.2024 r.

Pan Ireneusz Makowski

Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu

Szanowny Panie Dyrektorze,

W związku z przekazaniem do zaopiniowania dwóch rysunków przedstawiających proponowany układ drogowy Alei 700-lecia pomiędzy Placem Niepodległości a Szosą Chełmińską przedstawiam następujące uwagi. Rysunki różną się jedynie liczbą miejsc parkingowych po stronie zachodniej więc poniższe spostrzeżenia dotyczyć będą obu wersji.

 

UWAGI OGÓLNE

  1. Powstają pytania na ile zaproponowane rozwiązania zgodne są z projektem, który został sporządzony dla przedmiotowego fragmentu Al. 700-lecia kilkanaście lat temu i dla którego pozyskano stosowną decyzję administracyjną; na ile są zgodne z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego; na ile są zbieżne z treścią postępowania przetargowego przeprowadzonego na potrzeby wyłonienia wykonawcy budowy Al. 700-lecia.
  2. Brak pełnej legendy na rysunkach, brak autora opracowania, nazwy biura projektowego, daty jego sporządzenia, brak skali, itp.
  3. Brak pełnego wymiarowania rysunku: nie zostały podane szerokości poszczególnych elementów, promienie łuków itp.
  4. Brak podkładu geodezyjnego, brak powiązań z przyległym terenem i układem drogowym, brak oznaczenia istniejących drzew.

UWAGI SZCZEGÓŁOWE

  1. Konieczne jest zapewnienie możliwości przekroczenia Alei 700-lecia na wysokości skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego. Brak przejazdów rowerowych i przejść dla pieszych znacznie utrudni poruszanie się w tym miejscu niechronionych uczestników ruchu i znacznie wydłuży drogę podróży na relacji wschód-zachód i przeciwnej.
  2. Geometria drogi rowerowej w obrębie skrzyżowań z jezdnią wymaga korekt zgodnie z zasadami najlepszej praktyki: w wielu miejscach konieczna zmiana przebiegu drogi rowerowej, poprawa wartości łuków poziomych. Jest to to szczególnie widoczne w obrębie skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego strona zachodnia; po północnej stronie ronda oraz w obrębie przecięcia jezdni serwisowej po stronie zachodniej, przy północnej granicy opracowania.
  3. Przykładowe rozwiązanie dla ostatniego wymienionego przypadku znajduje się w załączniku Rys.1. Proszę o zastosowanie promieni łuków drogi rowerowej zgodnie ze Standardami technicznymi i wykonawczymi dla infrastruktury rowerowej miasta Torunia . Proponuję również przeprowadzenie przejazdu rowerowego i przejścia dla pieszych grzbietem progu zwalniającego z uwagi na lokalizację na łuku jezdni.
  4. Droga rowerowa z zasady powinna przebiegać pomiędzy chodnikiem a jezdnią.
  5. Należy zachować ciągłość nawierzchni drogi rowerowej w obrębie zjazdów publicznych.
  6. Nie zapewniono dojścia do parkingów po stronie wschodniej.
  7. Ławki powinny znajdować się przy chodniku, a nie przy drodze rowerowej.

 

Z poważaniem

Tomasz Pietruszewski

Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Załącznik:

Rys.1.png - propozycja przebiegu drogi rowerowej w obrębie przecięcia jezdni serwisowej po stronie zachodniej, przy północnej granicy opracowania.


Toruń, 26 sierpnia 2024 r.

MZD.DN.0561.128.2024

Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Szanowni Państwo, 

w załączeniu przesyłam ostatnią wersję projektu dotyczącego  przebudowy Trasy Staromostowej na odcinku od ul. Dekerta do pl. Niepodległości z prośbą o jego przeanalizowanie i ocenę w zakresie dróg rowerowych. Bardzo zależy nam na Państwa uwagach i wskazówkach w tym zakresie.

Uwagi do projektu prosimy przesłać do dnia 30 sierpnia br. na adres e-mailowy: mzd(małpa)mzd,torun.pl. Z góry dziękujemy za pomoc.

Z poważaniem

Dyrektor 

Ireneusz Makowski

Otrzymują:

1. adresat

2. a/a

Załączniki:

1. Projekt przebudowy Trasy Staromostowej

Wersja 1 LINK>>

Wersja 2 LINK>>

 



wyedytowano: 2024-09-18 22:55
aktywne od dnia: 2024-09-17 20:31
drukuj  
Komentarze użytkowników (1)
Andrzej, 2024-09-26 21:27:35
Przeglądając obydwie propozycje to moje uwagi:
1)Ścieżka rowerowa powinna być tylko od strony cmentarza. Wzdłuż torów tramwajowych jest już ścieżka rowerowa. Dołożenie kolejnych dwóch ścieżek (razem trzech) jest zbędne. Lepiej wykorzystać ten teren na miejsca postojowe (o które walczą mieszkańcy) lub zieleń.
2)Szosa Chełmińska powinna być dwupasmowa (przekrój 2x2), co powoduje, że nie będzie wąskiego gardła.
3)Mam nadzieję, że od strony północnej targowiska (teren byłego warsztatu samochodowego) powstaną miejsca na samochody i teren przynajmniej wokół zostanie obsiany zielenią, krzewami i drzewami.
4)W razie konieczności sklepiki od północnej części targowiska można wyburzyć i przenieść do ostatniego szeregu targowiska od strony Starówki.
5)Wprowadzić bezpłatne parkowanie na 1 godzinę i dużą opłatę za następną. Chodzi o to, aby parkować tylko na czas zakupów i nie blokować miejsca (max 1 godzina). Na cały dzień parkowania lub abonament miesięczny mogą być po zwykłych stawkach jakie obowiązują w Toruniu.
6)Dobry pomysł z przejściem i przejazdem na podwyższeniu zwalniającym (rozwiązanie jak przy nowym sądzie rejonowym przy ul. Grudziądzkiej).
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook