Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Rowerowa Kopenhaga - drogi i pasy rowerowe - galeria zdjęć



Kopenhaga - jedna z rowerowych stolic świata. Licznik rowerowy wskazuje, że do godziny 18:59 dnia 30 maja 2011 r. przejechało tą trasą w jedną stronę... 10802 rowerzystów.


Ulica Norrebrogade, jedna z głównych tras rowerowych stolicy Danii - na asfalcie widoczne oznaczenie "zielonej fali" dla rowerzystów, która ustawiona jest dla prędkości 20 km/h. Początkowe 18 km/h to było za mało.


Jednokierunkowa droga rowerowa zróżnicowana wysokościowo względem jezdni i chodnika wraz z oddzielną kanalizacją deszczową.


Dozwolone parkowanie samochodów przy krawędzi drogi rowerowej.


 Droga rowerowa na jednej z głównych tras rowerowych miasta jest zbyt wąska - trzeba ją poszerzyć.


Droga rowerowa tuż po poszerzeniu - utrzymana przejezdność trasy.


Szeroka i równa jednokierunkowa droga dla rowerów.


W czasie remontu lub przebudowy ulicy możliwość przejazdu rowerem jest bezwzględnie zachowana.

 
W czasie remontu lub przebudowy ulicy możliwość przejazdu rowerem jest bezwzględnie zachowana.


Pas dla autobusów i skuteczne wyeliminowanie wjazdu samochodów osobowych i motorów. Rowerzyści mają do dyspozycji jednokierunkowe pasy rowerowe.


Dobrze oznakowany azyl dla rowerzystów przecinających jezdnię w poprzek.


Czytelnie oznakowany zjazd i wjazd dla rowerzystów na jezdnię.


Rozwiązanie dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania - przebieg na wprost, bez zbędnych odgięć.


Osobna sygnalizacja świetlna dla rowerzystów.


Drogi rowerowe i jezdnie dla samochodów są często prawie tej samej szerokości.


Rowery wykorzystuje się także do przewozu dzieci czy towarów.


Pasy rowerowe w obrębie skrzyżowań często malowane są na niebiesko.


Praca wymagająca eleganckiego stroju to nie powód aby rezygnować z jazdy na rowerze - w drodze do budynku Parlamentu.


W Kopenhadze większość rowerów wyposażona jest w kosze, rzadziej spotykane są popularne w Holandii miejskie sakwy rowerowe.


190 metrowy most dla pieszych i rowerzystów Bryggebroen>> oddany do użytku w 2006 roku.


Bryggebroen widoczny z drugiego brzegu.


Trasa rowerowa prowadząca od miasta w kierunku centrum handlowego i mostu pieszo-rowerowego.


Nad ruchliwą ulicą zbudowano specjalna kładkę stanowiącą fragment jednej z głównych tras rowerowych miasta.


Wiadomo jaka jest najlepsza nawierzchnia dla dróg rowerowych.


Wydzielone pasy kierunkowe na drodze rowerowej w obrębie skrzyżowania.


Jednokierunkowa droga rowerowa przy jezdni oraz ciekawe mocowanie znaków drogowych.


Kamienne wygrodzenia uniemożliwiające parkowanie samochodów.


Obszar do akumulacji rowerzystów jadących przez skrzyżowanie na wprost  ułatwiający innym rowerzystom skręt w prawo. Po lewej "podlewka" pod krawężnik ułatwiająca włączenie się do ruchu z chodnika.


Nawet na czas objazdów przy budowie metra rowerzystom zapewnia się asfaltowe drogi.


Dwukierunkowa droga rowerowa odseparowana od głównych ulic tzw. Green route.


Droga rowerowa, chodnik, stojaki, ławki, zieleń – wszystko perfekcyjnie zaplanowane i wykonane.


Turystyczny szlak rowerowy o szutrowej nawierzchni.


Oznakowanie pionowe szklaków rowerowych nie pozwala się zgubić.



wyedytowano: 2011-08-25 21:48
aktywne od dnia: 2011-08-24 22:24
drukuj  
Komentarze użytkowników (4)
macias, 2011-08-25 07:14:22
Podpucha, na pewno nic takiego nie istnieje  ;-)

A tak serio, to drobnostka, nie moze istniec kilka stolic  ;-D I Kopenhaga jest chyba wlasciwa stolica rowerowa.
czasowiec, 2011-08-26 09:01:43
Ja już bym nie wracał do Polski  !
pawel, 2011-08-27 10:28:03
czasowiec my do Polski wróciliśmy, choć było wyjątkowo ciężko. nasz autokar odjeżdżał gdy półtorej kilometra dalej odbywała się ta uliczna impreza: http://rowerowytorun.com.pl/upload/Image/kopenhaga_2011_2/obrazki/27.jpg

jeśli ktoś z Was będzie miał okazję zwiedzić Kopenhagę lub planuje wycieczkę do jakiegoś miasta w zachodniej Europie to stolicę Danii polecam bez dwóch zdań  :)
Traco, 2011-08-30 12:18:17
Miasto jest przepiękne, byłem tam na krótkiej wycieczce w lipcu.

Jeśli ktoś planuje zwiedzanie miasta proponuje wykupić Copenhagen Card. Kosztuje 229DKK (ok 123PLN) ale upoważnia do darmowych wejść do wiekszości atrakcji, muzeów oraz przejazdów wszystkimi środkami komunikacji (w pociągach Q-line można przewozić rowery). Upoważnia także do wejścia do Tivoli. Wesołego miasteczka w centrum miasta które działa od XIX w.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook