W dniach 20-22 maja w Łodzi odbyło się kolejne spotkanie sieci
"Miasta dla rowerów". Przypominamy, że spotkanie w marcu tego roku odbyło się w
Toruniu>>. Łódzkie spotkanie szczęśliwie zgrało się w czasie z terminem wprowadzenia
prorowerowych zmian>> w Prawie o Ruchu Drogowym.
Infrastruktura rowerowa w Łodzi na dzień dzisiejszy nie prezentuje się zbyt dobrze, jednak od pewnego czasu w mieście prężnie działa
Fundacja Fenomen prowadząca serwis
Rowerowa Łódź, więc na pewno w przyszłości będzie tylko lepiej w tym temacie. Od dwóch miesięcy w strukturach urzędu miasta pracuje "oficer rowerowy" wywodzący się ze strony społecznej co musi - przy woli władz miasta - przynieść pożądane rezultaty. Trzymamy kciuki za szybkie zroweryzowanie miasta Łodzi!
Poniżej krótka relacja z wizyty prezentująca głównie rowerowe rozwiązania infrastrukturalne.
W sobotę, w dniu od którego zaczęły obowiązywać nowe przepisy PoRD od rana trwały obrady i prezentacje...
po których wyruszyliśmy na objazd po łódzkich ścieżkach.
W przejeździe wziął udział Radosław Stępień podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który korzystając ze zmiany przepisów mógł legalnie przewieźć dziecko w przyczepce rowerowej. Po lewej jedzie Marcin Hyła prezes stowarzyszenia "Miasta dla rowerów".
Jedna z ważniejszych ścieżek w Łodzi przy Al. Mickiewicza fragmentami nie prezentuje się zbyt dobrze.
Ekstremalni rowerzyści dysponują ekstremalnym torem w pobliskim parku.
Wracamy na wygodniejszy fragment ścieżki biegnącej przy Al. Mickiewicza.
Wjeżdżamy na Al. Włókniarzy - niestety światła wzbudzane przyciskiem z mało przyjaznym dla rowerzystów programem.
Zdarzały się asfaltowe fragmenty ścieżki...
jednak chyba więcej było kostki betonowej.
Ulica Drewnowska - ścieżka z kostki co byłoby do zniesienia, gdyby nie kilkukrotne zmiany jej lokalizacji po obu stronach jezdni dodatkowo w jednym miejscu bez przejazdu rowerowego.
Rowerzyści szanujący czas i dbający o swoje bezpieczeństwo nie zmieniają strony jezdni tylko korzystają z chodnika po stronie północnej
Ścieżka prowadząca w kierunku Manufaktury - czyżby projektant zastosował esowanie toru jazdy rowerzysty celem zmniejszenia jego prędkości i zwiększenia bezpieczeństwa innych uczestników ruchu?
Rowerem na zakupy też można.
Do czego przekonali się zarządcy centrum handlowego i zaczęto wymieniać zwykłe wyrwikółka na bezpieczne stojaki.
Ul. Piotrkowska, odcinek od Pl. Wolności do Al. Mickiewicza - najszersza droga rowerowa w Polsce po której legalnie bądź niestety mniej legalnie oraz z dozwoloną i niestety niedozwoloną prędkością jeżdżą samochody.
Dwa rowery, jeden rowerzysta.
Prosto mogą jechać rowery oraz pojazdy wymienione na nieco przydługiej liście.
Z południa na północ ul. Piotrkowską przez skrzyżowanie z Al. Mickiewicza mogą jeździć tylko rowery.
To rozwiązanie to duży sukces Fundacji Fenomen...
podobnie jak tabliczki T-22 w ciągu ul. Zielonej.
W Łodzi jeżdżą tramwaje o takim samym rozstawie osi co w Toruniu. Na zdjęciu tramwaj stoi przy tzw. przystanku wiedeńskim...
a tutaj przejeżdża obok tzw. antyzatoki.
Znów ul. Piotrkowska i wydzielony separatorami pas tramwajowo-autobusowy.
Na zakończenie ważne przypomnienie: to w Łodzi prowadzony jest najlepszy blog promujący modę rowerową:
Łódź Cycle Chic !