Komentarze użytkowników (4) |
pawel,
2011-04-26 16:48:33
więcej o rowerowym pełnomocniku w Bydgoszczy w artykule pod linkiem: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,94450życzymy powodzenia Łukaszowi, rowerowemu pełnomocnikowi z Bydgoszczy i chcemy, aby nasze sąsiedzkie miasto miało coraz lepszą infrastrukturę rowerową. postęp jest, szczególnie biorąc pod uwagę wydarzenia opisywane pod tym linkiem: http://rowerowytorun.com.pl/index.php?akcja=&art_i niemniej jednak nasuwa się kilka pytań w tym jedno podstawowe: dlaczego ten pełnomocnik jest społeczny i co to znaczy? w jaki sposób nadanie godności pełnomocnika ma polepszyć sytuację rowerzystów w Bydgoszczy - a o to przecież chyba chodzi? przecież nie ma realnej możliwości aby osoba pracująca na etacie poza urzędem będąc po godzinach pełnomocnikiem mogła porządnie kontrolować i kreować proces rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście wielkości Bydgoszczy. jakie to narzędzia w swe dłonie dostał rowerowy pełnomocnik prezydenta aby skutecznie prowadzić prorowerową politykę? nic o tym nie napisano. przecież przeglądać budżet, projekty, dawać uwagi i opinie, wskazywać problemy i szukać ich rozwiązań mogą przecież np. rowerowe stowarzyszenia, których kilka działa od dłuższego czasu w Bydgoszczy (dlaczego tego nie robiły, lub dlaczego takich działań było za mało nie wiem) oby na powołaniu pełnomocnika nie zyskali jedynie politycy, którzy powołując społecznego pełnomocnika w świetle kamer, położyli na jego barki cały bardzo rozległy temat związany z prowadzeniem polityki rowerowej Bydgoszczy jednocześnie w zamian dając... kask i pokój w ratuszu (do wykorzystania po godzinach pracy reszty urzędników?). oby moje wątpliwości okazały się płonne i obym za jakiś czas (jak najszybciej) mógł poczytać o pierwszych realnych sukcesach rowerowego pełnomocnika z sąsiedniego miasta |
tomasz,
2011-04-26 21:04:37
Pawle, twoje obawy są rzeczywiście zasadne - w szczególności problemem jest ogrom zadań (zawsze podziwiam profesjonalne analizy i pisma sRT w sprawach toruńskich). Z drugiej strony należy domniemywać, że taki pełnomocnik prezydenta będzie miał lepszy dostęp do jego ucha niż bydgoskie stowarzyszenia rowerowe, których słabość po części może wynikać z ich mnogości. Prezydentowi łatwiej będzie słuchać jednego głosu w sprawie rozwoju komunikacji rowerowej niż wielogłosu małych grup (wiadomo, lepiej iść choćby nieoptymalnie, ale jednak w jednym kierunku, którego wyboru ktoś będzie potrafił twardo bronić, niż dać się ciągać co chwila w inną stronę), a skoro w podległych mu kadrach nikt nie czuje wystarczająco mocno tematu to może sprawdzi się ktoś "zaangażowany" z zewnątrz, wsparty zapleczem innych zapaleńców. A społeczność funkcji zmniejsza szanse walki o to stanowisko ze względów innych niż "pro publico bono". Rzeczywiście warto dać wytypowanemu "rowerowcowi" kredyt zaufania - to może się sprawdzić. |
pietruch,
2011-04-26 23:30:16
No ciekawe jak będzie traktowany pełnomocnik rowerowy przez ludzi faktycznie decyzyjnych w mieście. Czy lepiej niż do tej pory, jako człowiek z ngo?
Życzymy samych sukcesów |
malgosia,
2011-05-01 14:53:44
Tomasz- zdanie o społeczności funkcji powala- szkoda że radni i prezydent mają pensje i są na stanowiskach ze względów innych niż "pro publico bono":P Moim zdaniem taka funkcja pełnomocnika ma więcej wad niż zalet. Diabeł tkwi w szczegółach, niestety. Przede wszystkim jak jeden człowiek może zmierzyć się z ogromem zadań jakie przed nim postawiono, na dodatek gdy brak etatu powoduje że tematyką rowerową zajmuje się de facto "po godzinach". Po drugie czy za tytułem, który owszem fajnie brzmi, idą jakieś prawa, czy inne jednostki samorządowe są zobowiązane brać pod uwagę zalecenia pełnomocnika, czy też mogą go olać. Niemniej życzę powodzenia sąsiadom! |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242