Wyniesiony przejazd rowerowy. Bardzo dobrze oznaczone pierwszeństwo rowerzystów.
To samo skrzyżowanie z perspektywy rowerzysty.
Przejazd rowerowy jest odsunięty od głównej jezdni dlatego samochody oczekujące na możliwość wjazdu na główną drogę nie blokują przejazdu rowerowego.
Przejazd rowerowy przez główną drogę poza terenem zabudowanym.
Połączenie wydzielonej drogi rowerowej z jezdnią dla pojazdów wolnobieżnych drogi krajowej.
Specjalny śmietnik dla rowerzystów oraz łagodny próg zwalniający na jezdni "rowerowo-traktorowej" drogi N342.
Poza terenem zabudowanym można bezpiecznie poruszać się na rowerze całą rodziną.
Na głównej jezdni obowiązuje ograniczenie do 80km/h i zakaz wyprzedzania na całym odcinku pomiędzy miastami Denekamp i Oldenzaal (~7km). Natomiast na jezdni lokalnej dopuszczalna prędkość to 60km/h, przy czym zdecydowaną większość ruchu na tej jezdni stanowią rowery. Wyniesione skrzyżowania równorzędne (widoczne z prawej) i progi zwalniające na dłuższych odcinkach bez skrzyżowań (przykład 2 zdjęcia wyżej) na tej jezdni zniechęcają przed omijaniem ewentualnych korków na głównej jezdni.
Praktycznie na każdym skrzyżowaniu umieszczono drogowskazy z odległościami do najbliższych miejscowości.
Po krótkim czasie zapoznawania się z rozmieszczeniem najbliższych miejscowości poruszałem się bezproblemowo po okolicy bez mapy :-)
Tunel pieszo-rowerowo-motorowerowy pod obwodnicą miasteczka Denekamp.
Piesi i rowerzyści mogą przeciąć obwodnicę w 5 miejscach poza początkowym i końcowym węzłem. Natomiast samochody mają jednostronny dostęp do obwodnicy w 3 miejscach i obustronny w jednym.
To oznacza, że piesi i rowerzyści na wielu trasach mają krótsza drogę do pokonania, a samochodem nie opłaca się jeździć na krótszych dystansach.
Zalecane pasy rowerowe na pozamiejskiej drodze o niezbyt dużym natężeniu ruchu.
Droga N342 - Oldenzaal - Hengelo.
Droga rowerowa łagodnie omija stacje benzynową. Zapewnia to większe bezpieczeństwo - brak przecięcia z ruchem samochodowym na wjeździe i wyjeździe do stacji.
Podporządkowana droga rowerowa z prawej to łącznica z tunelem rowerowym pod główną drogą.
Skośnie umieszczone ściany oporowe zapewniają widoczność na skrzyżowaniu rowerowym.
Typowa droga rowerowa poza terenem zabudowanym.
Szerokość 3m zapewnia swobodny ruch 3 rowerzystów obok siebie. Taka szerokość uzasadniona jest również dopuszczeniem skuterów/motorowerów na drogach rowerowych poza terenem zabudowanym.