Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Rowerowa Holandia 2010 - cz.2 - Almelo, Denekamp, Ootmarsum, Oldenzaal - galeria zdjęć rowerowej infrastruktury

Almelo


Rowerowe pasy filtrujące.

Starszy pan z pieskiem w koszu na pasie rowerowym :)

Jazda rowerem z małym dzieckiem po jezdni... Czy to bezpieczne? W Holandii raczej tak :)

Denekamp


Przekrój 2-1 - czyli dwa pasy rowerowe i jeden (dwukierunkowy) pas dla samochodów. Taka organizacja ruchu jest dość często wykorzystywana w Holandii. Wykorzystuje tyle samo miejsca co tradycyjna dwukierunkowa droga, ale lepiej zaznacza miejsce rowerzystów i jest uważana za bardziej bezpieczną dla nich. Taki przekrój stosowany jest przy mniejszym natężeniu ruchu gdzie tworzenie wydzielonej poza jezdnią infrastruktury rowerowej mogłoby być nieuzasadnione ekonomicznie. W innych przypadkach, aby zachować ciągłość trasy rowerowej na odcinku, na którym nie ma miejsca na tradycyjny pas rowerowy lub wydzieloną (jednokierunkową) drogę rowerową.

Wyraźne oznaczenie wjazdu do "strefy 30".

Pasy rowerowe zalecane można stosować nawet przy bardzo wąskich przekrojach jezdni. Oczywiście dyskusyjne jest czy na tej ślepej uliczce te pasy rowerowe są potrzebne. Jednak o ile dla samochodów jest to ulica trzeciorzędna, dojazdowa, to dla rowerów jest to część ważniejszej trasy, której kontynuacją jest wydzielona, oświetlona droga rowerowa poza układem drogowym (w tle zdjęcia).

Nie tylko drogi rowerowe, ale także chodniki zachowują ciągłość względem wyjazdów bramowych czy ulic oznaczonych Strefą zamieszkania bądź Strefą 30.

Uspokojenie ruchu w formie szykany dla aut.

Tunel rowerowy pod drogą krajową.

Ootmarsum


Artystyczne uspokojenie ruchu czy znak od UFO podobny do tych w zbożu? ;-)

Oldenzaal

Na pierwszych 4 zdjęciach z Oldenzaal chciałbym pokazać bardzo ciekawą przebudowę wykonaną w ostatnich latach. Jedną z wylotowych dróg z miasta przebudowano w taki sposób, aby m.in. polepszyć warunki korzystania z roweru, czy zwiększyć bezpieczeństwo i płynność na drodze. Pasy rowerowe zamieniono w szersze, wydzielone, jednokierunkowe drogi dla rowerów. Dotychczasową dwukierunkową jezdnie rozdzielono pasem zieleni, zlikwidowano sygnalizację świetlną na jednym skrzyżowaniu. Dzięki dwóm jezdniom po jednym pasie ruchu niemożliwe jest wyprzedzanie, co czyni tą ulicę bezpieczną. Ruch jest płynny i jednostajny, co zapewnia w miarę niski poziom hałasu generowany przez auta.
Więcej zdjęć tej drogi (w tym porównania stanu przed i po przebudowie) i innych z tego miasta znajdziecie tu.


Droga rowerowa nie musi omijać wiaty jeśli wykorzystanie przystanku przez pasażerów jest niewielkie.

Połączenie drogi rowerowej z drogą poprzeczną w formie 4 wlotu skrzyżowania.

Wydzielona, jednokierunkowa droga dla rowerów płynnie przechodzi w pas rowerowy.

Specjalny rower do przewozu dzieci.


wyedytowano: 2011-06-15 21:02
aktywne od dnia: 2011-05-07 22:59
drukuj  
Komentarze użytkowników (3)
malgosia, 2011-05-09 19:31:19
Bardzo ciekawy reportaż, urzekła mnie ostatnia "dorożka" dla dzieci  :)
lud, 2011-05-11 09:25:07
to u nas nie realne!!!!pozdr.
pietruch, 2011-05-11 11:05:52
Spokojnie, jeszcze kilka kilka lat będzie podobnie   ;)
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook