Komentarze użytkowników (12) |
julo,
2011-01-16 15:53:54
Punkt 3.!!! Oby się udało, a przede wszystkim, żeby to ktoś przeczytał i się zastanowił. Ekspansja samochodów na zasadzie "gdzie się da wjechać, tam stawiam" jest plagą. |
macias,
2011-01-17 08:20:35
Drobna uwaga "wygrodzić chodniki, na których występuje nielegalne parkowanie słupkami lub innymi elementami małej architektury".
Starowka jest zbyt upakowana aby takie rozwiazania wprowadzac w zycie, bowiem zmniejsza swiatlo ulic (i tak juz waskich). Straz Miejska powinna byc po prostu aktywna i kontrolowac co sie dzieje (wiem, to oczekiwanie na cud, szybciej aniolowie zejda z nieba i zrobia w Toruniu porzadek). I przy okazji -- dot. to i Starowki jak i calego miasta -- wladze w koncu powinny przyjac przepis, iz parkowanie na trawnikach jest zabronione. W calym miescie. Obecnie w przepisach jest dziura i kierowcy "legalnie" przerabiaja trawniki na parkingi. Przyszlosciowo, to rzecz jasna marzy mi sie zapis, iz parkowanie jest dozwolone wylacznie w miejscach do tego wyznaczonych, a poza -- obojetnie co by to bylo, zakazane i karalne. |
julo,
2011-01-17 12:49:28
Ten zimowy i letni
rozkład jazdy" i parkowania na Starówce to faktycznie bzdura. Kierowcy przyzwyczajają się, że mogą wszędzie wjeżdżać. Szczytną to już trudno przejść. Poza tym na okres zimowy pozasłaniano tabliczki zezwalające rowerom jazdę pod prąd np. wjazd z Ciasnej w Łazienną w prawo. Komu to przeszkadzało? |
sawer,
2011-01-18 16:52:03
ja tam jeżdże gdzie tylko chcę i całe "miasto" urząd i przepisy mam w D |
sawer,
2011-01-18 16:52:46
oczywiście na rowerze |
julo,
2011-01-18 19:25:44
Sawer - może to i praktyczne, co robisz, tylko że będąc nieuprawnionym do jazdy "pod prąd" w przypadku JAKIEJKOLWIEK KOLIZJI wina będzie ZAWSZE po Twojej stronie. Praktyka praktyką, ale odpowiedzialność też istnieje. |
pietruch,
2011-01-19 12:23:00
macias, te wygrodzenia chodników to oczywiście nie na Starówce ale wokół niej (i w całym mieście).
Na straż miejską nie ma co liczyć. Tylko działania prewencyjne jak wygrodzenie chodnika mogą być skuteczne. |
pietruch,
2011-01-19 12:32:20
Przy okazji polecam wątek o parkowaniu w miastach: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=709 |
pawel,
2011-01-25 22:44:07
Na stronie Zielonego Mazowsza można poczytać o rowerowej infrastrukturze Sztokholmu w zimowym wydaniu: http://www.zm.org.pl/?a=sztokholm-111 W artykule można się natknąć na taką ciekawostkę związaną z powyższym tematem: "Założeniem wyjściowym jest, że w Hammarby (nowa dzielnica mieszkalna stolicy Szwecji) samochodem będzie się odbywać nie więcej niż 20% podróży. W związku z tym na jedno mieszkanie przypada około 1/2 miejsca parkingowego, z których wszystkie są płatne (darmowe miejsca parkingowe w jakiejkolwiek dzielnicy miasta zachęcają do niepotrzebnego gromadzenia samochodów) - abonament dla mieszkańców kosztuje ok. 1000 koron, czyli +-450 zł miesięcznie. Dla porównania, 30-dniowa karta miejska, ważna w autobusach, tramwajach i pociągach w całej aglomeracji kosztuje 690 koron." To musi być jawna prowokacja wymierzona w miłośników czterech kółek |
julo,
2011-01-26 09:00:26
Ha, ha. W Toruniu przyjmuje się 1 - 1.2 miejsca parkingowego w planach zagospodarowania przestrzennego i oczywiście bezpłatne - że niby parking należy się, jak psu kiełbasa. A g...prawda. Chcesz mieć gdzie jeździć i stawiać samochód? - płać. Tylko takie rozwiązanie, jak w Kopenhadze może udrożnić miasto!!! |
julo,
2011-01-26 09:39:21
...oczywiście w Sztokholmie. Nie wiem skąd mi się wzięła ta Kopenhaga? |
ziom73,
2011-02-02 13:22:05
Uważam,że koncepcja miejsc parkingowych w podstrefie A z abonamentem tylko dla mieszkańców danej ulicy jest jak najbardziej słuszna i w 100% trafiona.Przykład-codziennie wracam z pracy i stoję około godziny za miejscem parkingowym,bo parkują sobie wszyscy-ludzie z abonamentami na rejestracjach Inowrocławskich, bydgoskich i innych.Jestem długoletnim mieszkańcem ulicy Mostowej i jestem jak najbardziej za wprowadzeniem tych zmian, oczywiście jeżeli nasza ulica zostanie otwarta w takim wymiarze jak jest teraz bez jej częściowego ograniczenia,bo wtedy zabraknie miejsc nawet dla mieszkańców. k |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242