Projekt jest, zgody nie ma
Mieszkańcy i przedsiębiorcy przekazali władzom miasta zastrzeżenia wobec przebudowy ulicy Mickiewicza
Spotkanie w sprawie przebudowy ulicy Mickiewicza było burzliwe. Projekt, który został już zatwierdzony, nie przypadł do gustu mieszkańcom dzielnicy.
Spotkanie na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK prowadził przewodniczący Rady Miasta i radny z Bydgoskiego Przedmieścia Waldemar Przybyszewski (z PO, kandydat tej partii na prezydenta Torunia). Byli też m.in. wiceprezydent Zbigniew Fiderewicz, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Andrzej Glonek oraz twórca projektu przebudowy ulicy Wojciech Czyżniewski.
Padło wiele zarzutów pod adresem projektu. Przedsięwzięcie, które zostało już rozpoczęte (przebudowany jest odcinek Mickiewicza od alei Jana Pawła II do Matejki, trwają prace między Matejki a Sienkiewicza oraz Reja a Szosą Bydgoską), okazało się rozmijać z oczekiwaniami mieszkańców i inwestorów z Bydgoskiego Przedmieścia. Takie przynajmniej było słychać głosy w czasie spotkania.
- Dlaczego nikt nie wziął pod uwagę parkowania skośnego? – pytał rozżalony Jacek Syrocki. Jako jeden z wielu zwracał uwagę na to, że równoległe ułożenie miejsc parkingowych, zawarte w projekcie, spowoduje zmniejszenie ich liczby. A tych i tak jest zdecydowanie za mało.
- Po co nam ścieżka rowerowa wzdłuż Mickiewicza, która zabierze miejsca, skoro jest ta wzdłuż Bydgoskiej? – wskazywał Marek Fordoński.
Podczas głosowania na temat ewentualnego wykluczenia z projektu budowy ścieżki rowerowej, tylko dwie osoby były przeciw, w tym Paweł Wiśniewski, reprezentant Rowerowego Torunia. Wiele osób proponowało przerwanie przebudowy w obawie o to, że po realizacji projektu liczba miejsc do parkowania zamiast się zwiększyć, to się zmniejszy. Jednak wówczas przepadłyby pieniądze na to zadanie. Padły też pytania o stworzenie parkingu zbiorczego na Bydgoskim. - W tej chwili nie mamy terenów, które mogłyby służyć do budowy takiego parkingu. Te, które nadawałyby się do tego, nie są własnością miasta – odpowiadał wiceprezydent Fiderewicz.
Według obecnej wersji projektu zagospodarowania przestrzeni publicznej ulicy Mickiewicza, powstanie 41 dodatkowych miejsc parkingowych. Zdaniem mieszkańców, jest to zdecydowanie za mało. Nie wszystkim odpowiada też rozmieszczenie tych miejsc. Zastrzeżenia do projektu mają też przedsiębiorcy. Wskazywali na problemy związane z dostawą towaru i rozładunkiem.
Więcej miejsc
Magdalena Ratajczyk, Nowości, 27 Sierpnia 2010
Komentarze użytkowników (5) |
pawel,
2010-08-29 19:21:41
małe sprostowanie co do treści artykułu z Nowości a dokładnie do tego fragmentu: "Podczas głosowania na temat ewentualnego wykluczenia z projektu budowy ścieżki rowerowej, tylko dwie osoby były przeciw, w tym Paweł Wiśniewski, reprezentant Rowerowego Torunia." brałem udział w "głosowaniu" pod hasłem: czy podoba Ci się przebudowa Mickiewicza. w żadnym innym głosowaniu nie brałem udziału. przy okazji: Nowości zamieściły sondę "Czy odpowiada Ci sposób przebudowy ul. Mickiewicza w Toruniu?": http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/netSonda.tp |
macias,
2010-08-31 07:45:10
Mam nadzieje, ze fanatykom parkowania pod drzwiami nie uda sie zniszczyc tych prac. Zmiany na Mickiewicza to byla jedna z najlepszych zmian w Toruniu -- ulica potworek wreszcie zaczela zachecac do spaceru i do zycia w jej poblizu.
Problem to liczba samochodow, ktora nalezy ZMNIEJSZAC, a nie pozwalac, aby ze wzgledu na liczbe samochodow poszerzac ulice -- czy to Mickiewicza, czy Polna. Poszerzenie ulicy ZWIEKSZY liczbe samochodow (i temat kolejnego poszerzenia znowu wroci). Mam nadzieje, ze w koncu tez w Toruniu doczekamy sie oplat za zabieranie przestrzeni publicznej -- chyba jest jasne, ze osoba, ktora porusza sie pieszo nie powinna byc traktowana tak samo jak osoba, ktora wylacznie jezdzi SUV-em. |
tutmo,
2010-08-31 20:26:13
Artukuł w nowościach o podobnej temetyce. Zamiana boiska do koszykówki na parking. Wyparkingujmy całe miasto. Ciagle jesteśmy na etapie przerabiania przestrzeni publicznej na przestrzeń dla samochodów, nie ludzi... http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl |
julo,
2010-08-31 21:33:24
No, tutmo, z ust mi to wyjąłeś. Też zwróciłem uwagę na ten artykuł. Jakieś asfaltowe szaleństwo opanowało niektórych ludzi. Likwiduje się place zabaw, boiska, zamienia teren w pustynię. U mnie na osiedlu było 5 placów zabaw (zostały 2)i 3 boiska. Jedno zamieniono na parking, drugie (większe do "nogi") spółdzielnia sprzedała pod pawilon handlowo-usługowy. A kiedyś stało się w kolejce do boiska żeby pograć w kometkę, siatkę, czy kosza (a były dwa identyczne), zimą wylewano lodowiska. Mickiewiczanie latają teraz po ulicy i zbierają podpisy. Gdzie oni byli 2, 3 lata temu? Demagogia i wciskanie kitu, że nie przejedzie śmieciarka i strażacy. Akurat PSP jest najważniejszym uzgadniającym projekty i Straż na pewno przejedzie. A parkingi? Przy bocznych ulicach są podwórza, na których można pobudować parkingi, tylko trzeba dogadać się z właścicielami. Wiele z tych placów to niezagospodarowane klepiska. Dlaczego ci mieszkańcy nie szukają miejsca do parkowania u siebie? |
macias,
2010-09-01 07:30:46
Jak bylem maly, to kolo mojego bloku byl taki mini malpi gaj. Swietne miejsce zabaw, w zimie zjezdzalo sie tam na sankach. Pozniej mialy byc wielkie inwestycje, wiec wszystko w pien wycieto.
Obecnie jest tam klepisko na ktorym moga parkowac samochody, a na otarcie lez, zeby nie bylo, ze inwestycja polegala tylko na niszczeniu ogrodzono kawalek terenu i pozwolono dzieciom grac w pilke w tej klatce, posrod samochodow. Ta "inwestycja" to teren MSM, ktorej w owym czasie prezesowal dzisiejszy prezydent Torunia. Niestety, smutne jest to, ze wiekszosc Torunian ma olbrzymie kompleksy i stara pokazac jakis status dorobienia sie. Idealnym symbolem jest samochod, wiec pozniej jest walka, zeby jego uzycie bylo najmniej klopotliwe. Jak przekonac ludzi, ze zycie to nie tylko jezdzenie samochodem do pracy i po zakupy? |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242