Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 21 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Kilka przykladów rowerowej infrastruktury z Wrocławia

Wrocław, stolica Dolnego Śląska często określana jest jako rowerowa stolica Polski [ZOBACZ>>] Przyjazny klimat i łagodne ukształtowanie terenu oraz stosunkowo duża ilość i niezła (jak na warunki polskie) jakość rowerowej infrastruktury z roku na rok zachęca coraz więcej mieszkańców tego miasta do codziennego podróżowania rowerem.

Wrocław w szeregach urzędniczych posiada rowerowego oficera: osobę koordynującą rozwój rowerowej infrastruktury w mieście co pozytywnie wpływa na jej kształt. Ze względu na wielość i złożoność problemów jakie napotyka w swojej pracy, zajęcia ma na dobre kilkanaście lat. Oficera rowerowego zapewne by nie było gdyby nie prężna działalność Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej, której dokonania możecie poznać na STRONIE>>

Pod koniec 2009 roku ogłoszono we Wrocławiu przetarg na system wypożyczalni rowerów miejskich. Szanse i zagrożenia związane z planowaną inwestycją  możecie poznać TUTAJ>>

Poniżej 10 zdjęć wykonanych na terenie ścisłego centrum Wrocławia 26 grudnia 2009 roku.


Pomimo drugiego dnia świąt Bożego Narodzenia we Wrocławiu bez problemu zauważyć można było rowerzystów.


Stojaki w pobliżu budynku Renomy i siedziby firmy HP. To na koszt tej firmy zamontowano widoczne na zdjęciu stojaki rowerowe.


Ulica Szewska zamknięta jest dla ruchu samochodowego, jeżdżą po niej tylko tramwaje oraz rowery w obu kierunkach o czym informuje stosowna tabliczka umieszczona pod znakiem drogowym o małej średnicy. Tylko tej wielkości znaki można spotkać na obszarze wrocławskiego Starego Miasta.


Ulica Kotlarska. Pomimo parkowania po dwóch stronach ulicy dopuszczono ruch rowerowy w obu kierunkach bez dodatkowego oznakowania poziomego.


Najnowsza wrocławska inwestycja rowerowa - bezpieczne stojaki rowerowe w ilości ok. 500 sztuk porozstawiane w centrum miasta.


Stojaki ustawione zostały nie tylko na chodnikach...


ale przede wszystkim na jezdni, kosztem miejsc parkingowych dla samochodów !


Jak widać "nowoczesny" kształt stojaka rowerowego nie przeszkadzał wrocławskiemu konserwatorowi zabytków - na zdjęciu stojaki przed kościołem garnizonowym Św. Elżbiety przy ul. Św. Mikołaja.


Żeby nie było tak cudownie i abyśmy pamiętali, że oglądamy zdjęcia z polskiego miasta: na wrocławski Rynek nie można zgodnie z przepisami wjechać rowerem, o czym informują stosowne tabliczki pod znakami.


Wrocławscy rowerzyści nagminnie lekceważą przepisy co jednak nie skłoniło zarządcy drogi do dopuszczenia ruchu rowerowego na płycie wrocławskiego Rynku.

Wątek dotyczący rowerowej infrastruktury Wrocławia na forum Skyscrapercity TUTAJ>>


wyedytowano: 2010-01-05 00:52
aktywne od dnia: 2010-01-04 23:31
drukuj  
Komentarze użytkowników (9)
Virus, 2010-01-07 22:23:04
Po pierwsze, wątpię by kierowcy byli zachwyceni zabraniem im miejsc parkingowych, zwłaszcza biorąc pod uwagę wykorzystanie tych stojaków  ;) Po drugie, na ostatnim zdjęciu na pierwszym planie dwie osoby z rowerami ewidentnie je prowadzą, a nie jeżdżą na nich, co świadczyłoby raczej o praworządności, a nie lekceważeniu prawa  ;) Tylko jeden gdzieś w tle lekceważy znak.
asiao-o, 2010-01-08 11:42:35
jeszcze nie widziałam, żeby ktoś prowadził rower trzymając go między nogami...

  :D

we Wrocławiu bardzo podobają mi się małe znaki drogowe, nie ingerują mocno w otoczenie, a widoczne są, nie to co u nas na starówce czy bydgoskim. jednak Wrocław leży bardziej na zachodzie to i do cywilizacji bliżej, u nas o istnieniu takich znaków jeszcze nie wiedzą.

8)
pawel, 2010-01-16 21:06:59
"dziennikarze" faktu zainteresowali się stojakami  :P

http://www.efakt.pl/Oddaja-parkingi-rowerzystom,artykuly,61879,1.html
tomasz, 2010-01-17 20:47:20
Małe znaki kilkanaście lat temu widziałem też na starówce grudziądzkiej. W powyższym materiale podoba mi się dwukierunkowy ruch dla rowerzystów na jezdniach jednokierunkowych, nawet przy braku oznakowania poziomego - w końcu chodzi przecież głównie o to, żeby można było jechać bez grożby mandatu, samochody na ciasnych uliczkach starówki nie stanowią poważniejszego zagrożenia.
Eberhard Mock, 2010-01-19 06:12:25
Stojaków rowerowych narobili, i dobrze! Tylko dla kogo - ciśnie się uwaga - bo ani jednego uwiązanego rowerka nie widać (?) Typowe działanie władz (na fali i trendy) bez rozeznania faktycznych potrzeb miasta.
asiao-o, 2010-01-19 12:06:07
zdjęcia były robione w drugi dzień świąt, poza tym jest zima, u nas stojaki też nie są teraz oblegane.

co do ich przydatności to myślę, że od wiosny do jesieni będą zapełnione, gdyż we Wrocławiu z rowerów korzysta bardzo duża liczba osób.

8)
wszystko to brednie, 2010-03-01 15:15:29
kto się z tym zgadz niech napisze to samo 8)
pawel, 2010-05-05 22:48:00
ciekawe informacje z Wrocławia.

trwa akcja obniżania krawężników. jak widać po relacji: http://rowery.eko.org.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=8&kat=14&art=974 najłatwiej jest raz a dobrze wyregulować wysokość krawężnika. przy późniejszych korektach mogą występować problemy.

powstaje też bardzo ciekawy przejazd rowerowy przez środek skrzyżowania: http://rowery.eko.org.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=8&kat=14&art=975  . polecam fotki z artykułu.
arek, 2016-04-12 12:28:48
Najbardziej potrzebne to tam są stojaki. Co zdjęcie - stoją puste. W tym kraju niewiele osób jest odważnych i zostawia rower na widoku.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook