Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 21 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Toruńscy architekci już pracują nad projektem zagospodarowania nadwiślanych terenów - artykuł z Gazety Pomorskiej

Toruńscy architekci już pracują nad projektem zagospodarowania nadwiślanych terenów

Droga rowerowa, iluminacja linii brzegowej i zamknięcie jezdni dzielącej Starówkę i Wisłę - to niektóre z pomysłów, jakie mają być zrealizowane na Bulwarze Filadelfijskim.

Trwają prace nad projektem zagospodarowania terenów nadwiślanych. Dokumentację przygotowują projektanci z Toruńskiego Klub Technika NOT. Założenie jest proste: uporządkować przestrzeń bulwaru. W planach jest m.in. wytyczenie drogi dla rowerzystów, która ma biec od strony Wisły między przystanią AZS do mostu kolejowego. - Zaproponujemy wymianę nawierzchni na Bulwarze Filadelfijskim - zapowiada Jerzy Piotrowiak z NOT-u.

Według architektów powinien z niego zniknąć asfalt. W przyszłości jezdnia dzieląca Starówkę i Wisłę ma zostać całkowicie wyłączona z ruchu. - Uporządkujemy ciągi komunikacyjne - mówi Pio-trowiak. - Na bulwarze jest wiele zbędnych schodów, które nigdzie nie prowadzą i są zrujnowane. Pojawiła się też koncepcja, aby doświetlić panoramę Starówki, czyli zaznaczyć linię brzegową za pomocą światła. Wskażemy również miejsca na sezonowe ogródki.

Na Bulwar bez problemów dostaną się niepełnosprawni. Pojawią się tam również systemy nawadniające zieleń, stanowiska dla wędkarzy oraz infrastruktra do cumowania statków.
Architekci z NOT-u wskażą też miejsca na małą architekturę m.in. stojaki rowerowe, ławki, stoły z blatem do gry w szachy, plac zabaw dla dzieci, toalety czy kamery miejskiego monitoringu.
Projekt ma być gotowy do 7 grudnia. Za jego opracowanie magistrat zapłaci 146 tys. zł. Dokumentacja otworzy drogę do uporządkowania i "umeblowania” tej części miasta.
Być może pierwsze prace ruszą już w przyszłym roku. Urząd Miasta będzie się ubiegać o unijne fundusze z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Całe przedsięwzięcie może pochłonąć 10 mln zł, z czego 7,5 mln zł ma wynieść zewnętrzne wsparcie.

WG, Gazeta Pomorska, 10 listopada 2009


wyedytowano: 2009-11-11 13:57
aktywne od dnia: 2009-11-11 13:51
drukuj  
Komentarze użytkowników (8)
macias, 2009-11-12 18:38:46
Likwidacja jezdni (i jak rozumiem ruchu samochodowego) to znakomity pomysl, ktory zreszta pojawia sie i umiera cyklicznie. Mam nadzieje, ze wreszcie doczeka sie realizacji.

I wiecej zieleni oraz laweczek! Niech to wreszcie stanie sie miejscem odpoczynku z prawdziwego zdarzenia.
julo, 2009-11-13 10:30:02
Ale będzie krzyk, ja zamkną Bulwar dla samochodów!!! A swoją drogą, gdzie zmieścić ten samochodowy tranzyt na kierunku most - wschód miasta? Ja, rzecz jasna, jestem za. Przypominam sobie lata 90-te i spotkanie z ówczesnym prezydentem p. Wieczorkiem, na którym mówiłem o tym, że ruch samochodowy (wtedy już) odcina pieszych (miejscowych i turystów) od Bulwaru i miasto w ogóle stoi "plecami do Wisły" (brak żeglugi, nabrzeże niedostosowane do turystycznego ruchu wodnego - kajaki, żaglówki, itp). Pan prezydent się obraził i zapytał, cytuję: "a gdzie miasto ma plecy?". Wtedy się nie udało, więc może teraz? Ciekawe, czy dożyję tej przebudowy?
malgosia, 2009-11-13 12:26:41
Z drugiej strony czy zamknięcie tej ulicy to taki świetny pomysł? Osobiście bardziej mi przeszkadza, że kierowcy nie zauważają tam pieszych (i najlepszą metodą przejścia ulicy jest wtargnięcie na pasy)a nie fakt że w ogóle jeżdżą tam samochody.
macias, 2009-11-13 17:27:40
Jak juz samochody nie bede halasowaly, wytwarzaly spalin a jazda bedzie bezwypadkowa to tez mi nie beda przeszkadzaly.
Ciagle kierowcy podkreslaja jakies magiczne "trasy przelotowe" -- dla samochodow dostawczy to nie powinna byc zadna trasa przelotowa, bo nie powinna prowadzic przez miasto, a jesli chodzi o ruch samochodowy to przepraszam, ale sa inne ulice.

Poza tym raz w koncu UM powinien przeprowadzic badania sredniej "ladownosci" samochodow. Nie zdziwilbym sie, gdyby wyszlo 1.5 osoby srednio na samochod.

Stworzenie ze Starowki i Wisly strefy bez ruchu samochodowego sprawiloby, ze przynajmniej w tej czesci miasta lepiej by sie zylo. O wiekszym wykorzystaniu samej Wisly dla celow rekreacyjnych (i pochodnych) nie pisze, bo to oczywistosc (przynajmniej dla mnie).
julo, 2009-11-13 21:09:45
Dla mnie też. Pamiętam (choć nie uważam się za kombatanta powstania Styczniowego), jak na Wiśle mijały się 3 statki: z Ciechocinka,z Bydgoszczy i z Włocławka. I komu to przeszkadzało? A pływał jeszcze ostatni bocznokołowiec Świerczewski i bliźniaczy Kiliński. Lata 76 - 78.
malgosia, 2009-11-15 15:01:27
Pozdrowienia dla frakcji antysamochodowej:)Nie sądzę żeby zamknięcie bulwaru dla samochodów ożywiło ruch statków na Wiśle, Julo poruszasz tu dwie różne sprawy. Podobnie ze zwiększeniem atrakcyjności rekreacyjnej Wisły, przez większą część roku jest i tak znacznie pomniejszona przez pogodę.
piszesz Macias: "Ciagle kierowcy podkreslaja jakies magiczne "trasy przelotowe" -- dla samochodow dostawczy to nie powinna byc zadna trasa przelotowa, bo nie powinna prowadzic przez miasto, a jesli chodzi o ruch samochodowy to przepraszam, ale sa inne ulice"
no właśnie w Toruniu z tymi przelotówkami jest problem, ile jest tras na osi wschód-zachód? póki nie ma trasy średnicowej, to takim głównym szlakiem pozostaje Szosa Lubicka, a bulwar jest niejako jej przedłużeniem.
Tomek, 2009-11-16 12:35:38
Ja bym byl raczej za uspokojenien ruchu na tej ulicy. Przede wszystkim tam gdzie najbardziej przeszkadza to pieszym, czyli na przejściach. Mozna to osiągnąć za pomocą wzniesionych przejść dla pieszych, albo całych tarcz skrzyżowań.
matixg, 2009-11-16 18:12:47
Karczewski ze świtą nieźle by się wkurzyli jakby bulwar zamknęli  :)
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook