Komentarze użytkowników (7) |
pawel,
2009-09-17 22:33:17
na spotkanie oczywiscie pojdziemy i zobaczymy jak wyglada projekt
podzielimy sie z Wami wrazeniami. |
basmen,
2009-09-18 10:44:11
czy to jest spotkanie otwarte? w ramach jakiś konsultacji społecznych? jeśli tak to pytam dlaczego o takiej godzinie? zresztą czy działacze SRT nie mają prawa pracować? ech.... |
pietruch,
2009-09-26 19:28:43
basmen to nie było spotkanie otwarte.
Działacze sRT zjawili się na spotakniu w składzie Paweł i Ja. Przedstawiciel Fundacji UTP podzielił nasze zdanie, że konsultacje odbywają się za późno, przez co trudno teraz o jakieś zmiany w projekcie. Okazało się, że Lasy Państwowe byłyby przychylne bitumicznym drogom rowerowym, ale wiązałoby się to z inną procedurą i prawdopodobnie większymi kosztami. Nie chodzi tu o koszty samej nawierzchni, ale wykupy terenu itp. Niestety nikt nie pomyślał o wariantowaniu inwestycji i przygotowaniu porównania kosztów. Projektowana nawierzchnia naturalna (na terenach leśnych) będzie dobrą podbudową pod dywanik asfaltowy. W przyszłości łatwiej i taniej będzie można wyasfaltować te ścieżki. Niestety z powodów terenowych i kosztowych droga rowerowa na niektórych odcinkach zmienia położenie z lewej strony, na prawą i odwrotnie co kilkadziesiąt - kilkaset metrów. Projektant zignorował przy tym naszą prośbę o nie wyznaczanie w takich miejscach dróg wydzielonych, by zamiast tego uspokoić ruch na jezdni i dopuścić na niej ruch rowerów (w terenie zabudowy). Wstępnie mamy zapewnienie, że pojawi się w takich miejscach inna innowacja - ciąg pieszy z dopuszczeniem rowerów. To oznacza, że korzystanie z tych "ścieżek" będzie dobrowolne, a nie obowiązkowe jak to jest w przypadku dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. |
pawel,
2010-03-01 19:49:00
24 września 2009 r. odbyło się wyżej wzmiankowane spotkanie dotyczące trasy rowerowej Toruń - Osiek.
jak możecie wyczytać w protokole miałem zaopiniować projekt organizacji ruchu tej ścieżki. od mniej więcej listopada 2009 r. kontaktuje się z Powiatowym Zarządem Dróg w Toruniu, który nadzoruje budowę ścieżek i niestety nie mogę doprosić się wglądu do projektu organizacji ruchu, nie mówiąc już o innych projektach (wykonawczy, przekroje, itp) osoba nadzorująca sprawę mówi, że albo projektu nie ma, albo nie może mi go udostępnić bo ... "prawa autorskie", albo umowa z wykonawcą dokumentacji mówi coś innego. otrzymanie dokumentacji drogą elektroniczną z nieznanych mi przyczyn jest niemożliwe dziś jednak nastąpił "przełom" w sprawie !! otrzymałem telefon od przedstawiciela wykonawcy zajmującego się ww. dokumentacją czyli bydgoską Fundacją UTP. Pan zaprosił mnie na spotkanie w celu obejrzenia projektu organizacji ruchu ("bo już został skończony") do... Bydgoszczy !! kiedy powiedziałem, że to nie jest najlepszy pomysł, Pan powiedział mi abym się... poświęcił i przyjechał na spotkanie które nie potrwa długo. LOL zaproponowałem Panu rozwiązanie godne XXI wieku czyli wykorzystanie poczty elektronicznej. niestety takie rozwiązanie dla przedstawiciela Fundacji Uniwersytetu Technologiczno - Przyrodniczego nie było możliwe. jak widzicie staramy się kontrolować sprawy związane z realizacją projektu rowerowego realizowanego przez toruńskie Starostwo Powiatowe z wykorzystaniem środków unijnych, ale nie jest łatwo |
pietruch,
2010-03-02 15:23:09
Zapraszamy na spotkanie trwające 10min, na które trzeba jechać 1godz, żeby zaopiniować projekt, który jest skończony i nie da się wprowadzić do niego zmian hihi! %) |
pawel,
2010-03-09 22:16:08
w piątek 12 marca zostałem zaproszony na spotkanie w Powiatowym Zarządzie Dróg w sprawie ścieżki rowerowej Toruń - Osiek.
mam nadzieję, że projekt mimo wszystko będzie całkiem okej |
pawel,
2010-03-13 17:10:57
spotkanie ma się odbyć w piątek 19 marca a nie 12 jak omyłkowo napisałem powyżej |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242