Przetarg na Chełmińską
Siedem firm złożyło oferty w przetargu na przebudowę odcinka Szosy Chełmińskiej - od ul. Polnej do granicy miasta. Najtańszą ofertę złożyła firma SKANSKA - 16.399.195,23 zł, natomiast najdroższą toruńska firma POL-DRÓG - 25.217.347,86 zł.
Pełen tytuł zadania brzmi: "Budowa i przebudowa Trasy Staromostowej w Toruniu na odcinku od ul. Polnej do granicy miasta w głównym szkieletowym układzie drogowym miasta na kierunku północ-południe". Na realizację tego przedsięwzięcia zarezerwowano w budżecie Torunia kwotę 23 mln zł.
Zdaniem specjalistów z Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu, niskie ceny oferowane przez wykonawców to m.in. efekt spadających cen masy bitumicznej, kruszywa, betonu i krawężników. Dodatkowym czynnikiem jest także fakt, że inwestycja będzie realizowana przez dwa lata, co w okresie zimowym zapewnia byt firmie wykonawczej.
Obecnie komisja przetargowa bada i ocenia oferty pod względem formalno-prawnym. Jeżeli postępowanie przetargowe uda się rozstrzygnąć bez żadnych protestów, to istnieje szansa, że prace ruszą w czerwcu tego roku.
W ramach zadania zostanie wykonany ponadtrzyipółkilometrowy odcinek Szosy Chełmińskiej. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Owsianą (około 1,8 km) ulica będzie wykonana w układzie dwujezdniowym, każda o szerokości 7 m. Jezdnie będą przedzielone pasem zieleni szerokości 6 m.
Od skrzyżowania z ul. Owsianą do granicy miasta (około 1,7 km) ulica będzie jednojezdniowa, o szerokości 7,0 m. Wzdłuż całego odcinka projektowana jest ścieżka rowerowa o szerokości 2,0 m. (po jednej stronie ulicy) oraz obustronne chodniki z kostki betonowej o szerokości 2,5 m (na odcinku od ul. Polnej do ul. Owsianej). Odwodnienie ulicy nastąpi dzięki odprowadzeniu powierzchniowemu wód opadowych do nowo wykonanych wpustów deszczowych podłączonych do istniejącej kanalizacji (na odcinku dwujezdniowym) a także powierzchniowo do rowu przydrożnego (na odcinku jednojezdniowym). W ramach zadania zostaną także wykonane zatoki autobusowe obsługujące komunikację publiczną. Projekt zakłada także wykonanie nowego oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej oraz urządzenie terenów zieleni.
Zadanie będzie realizowane do końca listopada 2010 r. i współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
źródło informacji: http://www.torun.pl/
Komentarze użytkowników (1) |
pawel,
2009-05-18 19:25:08
Będzie przebudowywana Szosa Chełmińska. Projekt pod względem rowerowym jest niestety bublem. MZD nie udało się go poprawić pomimo naszych pism, które nota bene zostały bez odpowiedzi: http://rowerowytorun.com.pl/uwagi-do-projektu-szosWięcej na temat projektu: http://rowerowytorun.com.pl/przebudowa-ulicy-chelm zapraszam do poczytania. MZD zaktualizowało projekt tylko pod kątem nawierzchni: ma być asfaltowa. Aby trasa dla rowerzystów była odpowiedniej jakości konieczne jest wprowadzenie zmian na etapie nadzoru inwestorskiego. Będzie to trudne, ale w pewnym zakresie możliwe. Będzie to najważniejsza inwestycja rowerowa w najbliższych latach w Toruniu. Mam nadzieję, że jednak uda się wprowadzić zmiany. w innym wypadku kierowcy dostaną świetną trasę, a rowerzyści pseudo infrastrukturę w postaci śmieszko-ścieżki, prowadzącej donikąd. Oczywiście inwestycji będziemy się przyglądać. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242