Komentarze użytkowników (6) |
pawel,
2009-01-30 22:06:26
małe sprostowanie apropo tego fragmentu tekstu: "Na przykład droga rowerowa od granic Torunia do Przysieka ma biec po terenach leśnych. To jest odległość około 8 km, do zaakceptowania dla rowerzystów dojeżdżających do pracy, szkoły czy na zakupy."
około 8 kilometrów jest z Przysieka do centrum Torunia. fragment drogi rowerowej, który zamierza wybudować Starostwo to około 1,5 km. Należy przypomnieć, że ścieżka rowerowa poprowadzona jest obecnie od skrzyżowania Broniewskiego z Reja do wjazdu na Port Drzewny. Gdyby ścieżkę od Portu Drzewnego do Przysieka poprowadzono obok DK 80 byłoby to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. nie wiem dlaczego Starostwo planuje ogłoszenie przetargu na projekt już w lutym skoro koncepcja wymaga naprawdę wielu poprawek. nie wiem też, czy dobrym rozwiązaniem będzie, gdy Starostwo ogłosi jeden konkurs na projekt dla wszystkich tras. może tak będzie taniej, ale nie wiem czy nie lepiej byłoby jednak rozdzielenie zadań: jedna trasa, jeden konkurs. szczególnie, że koncepcyjne przebiegi tras wymagają raz więcej, raz mniej poprawek. |
macias,
2009-01-31 09:07:05
Pisze, bo jakos miedzy wierszami jest to upchniete -- czy ktos planuje budowe sciezki/drogi asfaltowej przez las?
Mam nadzieje, ze nie, ale uwagi, ze droga nie moze byc zwirowa (czyli ktos chce jednak zmieniac cos w lesie), bo bedzie to przeszkadzalo rolkarzom jest albo humorystyczna albo mocno niepokojaca. Jesli zadaniem MZD (i instytucji pokrewnych) jest spelnianie fanaberii, a nie komunikacji, to powinnismy z gory zalozyc budowe odrebnej sciezki ze sztucznego lodu (dla tych, co beda chcieli poruszac sie na lyzwach). a) las powinien pozostac lasem, juz dzisiaj przerobka Barbarki na odpustowy cyrk jest skandalem, wszelkie pomysly budowy drog przecinajacych las powinny byc zatrzymywane na etapie rozwazan b) MZD powinno odpowiadac za komunikacje, natomiast kwestie rekreacji, czy ktos plywa, czy jezdzi na hulajnodze, to prywatna zabawa kazdej zainteresowanej osoby i MZD nie powinien byc w to angazowany |
malgosia,
2009-01-31 10:25:13
I dlatego właśnie taka droga rowerowa nie powinna biec przez las. Drogi w podtoruńskich lasach są już teraz w fatalnym stanie, piaszczyste do bólu, porozjeżdżane ciągnikami i ciężarówkami wywożącymi drewno, jazda taką drogą to męka nawet dla kogoś kto chciałby pojeździć rekreacyjnie. Szlaki wyznaczone przez PTTK, chociażby z Torunia przez Las Piwnicki, albo Toruń -Barbarka (wodociągi drogę rozkopały, a dawny stan nigdy nie został przywrócony) są kompletnie zaniedbane, z roku na rok coraz gorzej. Gdzie tu miejsce na sprawną komunikację??? Powinny być porządne utwardzone drogi do najważniejszych miejscowości pod Toruniem, do Lubicza, Chełmży, Przysieka, Ciechocinka itp. |
pawel,
2009-01-31 11:19:10
macias prośba. zanim się wypowiesz weź dokładnie przeczytaj komentowany artykuł lub zapoznaj się ze sprawą.
1. nie mieszaj MZD do prac Starostwa. 2 co to znaczy las powinien zostać lasem? zakaz wstępu do lasu dla wszystkich? czy wokół Torunia są zlokalizowane jakieś puszcze w których człowiek morduje niedźwiedzie? Barbarka to jest teren od dawna zagospodarowywany przez ludzi i czy to sie komuś podoba czy nie takie miejsca są, będą, a co więcej być powinny. sory, ale tereny wokól Barabrki to nie Puszcza Białowieska, ale las polożony kilka kilometrów od zabudowań 200 000 miasta. Oczywiście zgadzam się z ewentualnym stwierdzeniem, ze na Barbarkę przyjeżdza zbyt wiele samochodów. a dlaczego? bo np droga asfaltowa dla samochodów jest w dobrym stanie, a droga dla rowerów jest w stanie złym. dlatego, że jest że żwiru... 3 gdybyś doczytał tu i ówdzie o co nam chodzi być dowiedział się, że jesteśmy przeciwni wyrzucaniu tych dróg rowerowych (realizowanych w ramach tego projektu) do lasu. jakkolwiek uważamy, że jeśli jakąs droga musiałaby w ostateczności iść lasem to powinna być zrobiona z asfaltu. Jak zroboisz dobrze z asfaltu to droga taka przetrwa dziesiątki lat. Jeśli polscy "inżyniery" zaprojektują "żwir" a polscy wykonawcy go położą, to taki program trzeba będzie realizować co 3 lata. Macias doczytaj dokładnie i zobacz ile Starostwo planuje wyciąć drzew żeby zbudować ścieżki rowerowe wzdłuż lokalnych, wiejskich ulic. |
macias,
2009-02-01 08:49:12
@Pawel, w tekscie pojawia sie odniesienie do lasu i do tego nawiazuje. To, ze Barbarka jest zagospodarowywana przez ludzi, to wiem, ale mam prawo wyrazic opinie, ze sposob tego zagospodarowania mi sie nie podoba. To, ze Barbarka to nie puszcza bialowieska, tez wiem, ale nie znaczy, ze nalezy z Barbarki robic kompletny chlew. Juz dzis latwiej w lesie spotkac samochod niz sarne. Mozemy oczywiscie uznac, ze las to zbior drzew, wiec jest super. Ja jednak nie uznaje tego. A co drogi asfaltowej, to chyba dostawiles to jako humoreske -- nawet jesli dalej zdewastowalismy tereny lesne i wyasfaltowali zielony szlak, to i tak kierowcy beda sie wpychac tam samochodami. Bo naciskacze pedalu gazu tak maja, to nie sa rowerzysci, ktorzy rozpatrzyli za i przeciw i wyszlo im, ze jednak lepiej pojechac samochodem. > uważamy, że jeśli jakąs droga > musiałaby w ostateczności iść lasem to > powinna być zrobiona z asfaltu. I jako rowerzysta sie z tym nie zgadzam. Jesli cos ma isc przez las, niech po prostu zostanie oznakowane. Ani afalt, ani zwir. Niech zostanie troche przyrody. Dosc w miastach jest juz wylanego asfaltu, zachowajmy chociaz cos bez zniszczen -- np. wlasnie lasy. |
sawer,
2009-02-08 10:34:35
Te wszystkie pseudo drogi rowerowe to ściema.już raz prezydent wydał 20 tys zł na ścieżke którą póżniej rozkopano.Lepiej niech nic nie robią (bo jak zawsze spiepszą) |
Dodaj swój komentarz: |
2024-12-19 22:31 Podróż Moniki szlakiem Green Velo przez Lubelszczyznę, Roztocze i Podkarpacie - WAKACJE 2024 |
2024-12-18 22:05 W poszukiwaniu Troli - Norwegia 2024 - rowerowa wyprawa Aliny, Ani i Roberta - Wakacje 2024 |
2024-12-16 22:31 Wyprawa Grzegorza i Sławka po szlaku Green Velo cześć 3 (oby nieostatnia) - WAKACJE 2024 |
2024-12-15 21:46 Beata i Bogusław zwiedzają zwiedzają Bergen - WAKACJE 2024 |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242