Którędy poprowadzą nas trasy rowerowe?
Po zbudowaniu dróg miłośnicy jazdy na dwóch kółkach będą zadowoleni, mieszkańcy gmin - niekoniecznie
Z inicjatywy starosty toruńskiego odbyły się w Chełmży konsultacje społeczne w sprawie realizacji projektu: „Poprawa bezpieczeństwa na drogach publicznych poprzez wybudowanie dróg rowerowych”.
Projekt znajduje się na Indykatywnej Liście Projektów Kluczowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 i współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, budżetu państwa i środków własnych samorządów. Dotyczy budowy sieci dróg rowerowych na terenie powiatu toruńskiego.
Jest to pięć tras, które zostaną wytyczone na obszarze Chełmży, gmin: Chełmża, Lubicz, Łubianka, Łysomice, Obrowo, Zławieś Wielka, Unisław. Oprócz przedstawicieli samorządów w konsultacjach uczestniczyli członkowie stowarzyszeń Rowerowy Toruń oraz Wyborcy. Zgodnie z koncepcją, obejmą pięć dróg rowerowych. Koncepcję przygotował zespół z Uniwersytetu Technologiczno-Przemysłowego z Bydgoszczy, a na spotkaniu przybliżył ją Adam Ramza.
Już w trakcie prezentacji z sali dobiegały niezbyt pochlebne komentarze. Okazało się m.in., że wykonawcy projektu na potrzebę drogi rowerowej w Barbarce postanowili... zdemontować tor kolejowy umożliwiający transport cystern z paliwem do Olka.
Ale nie tylko to wywołało kontrowersje słuchaczy. Paweł Wiśniewski z Rowerowego Torunia przedstawił długą listę wątpliwości. Zarzucił projektantom koncepcji rozrzutność w planowaniu dodatkowych kładek nad ciekami wodnymi, gdy równie dobrze można skorzystać z już istniejących. Poddał w wątpliwość zasadność przeprowadzania ścieżek przez las, gdyż z powodu takiej lokalizacji raczej nie będą z nich korzystali rowerzyści nocą w obawie o własne bezpieczeństwo.
Zarzutów było mnóstwo, projektanci starali się wyjaśniać wszelkie wątpliwości. Emocje starał się studzić starosta toruński Mirosław Graczyk. - To nie jest gotowy projekt, a wstępna koncepcja, która zapewne nie raz jeszcze zostanie zmieniona. Trzeba też pamiętać, że inwestycja będzie powstawała w atmosferze niezadowolenia części mieszkańców gmin, bo drogi rowerowe to przede wszystkim oferta dla mieszkańców Torunia, żeby mieli wygodną możliwość wyjechania za miasto. Robimy to kosztem terenów gminnych, gdzie równie dobrze mieszkańcy mogą domagać się lepszych dróg w zamian za ścieżki rowerowe - mówił starosta.
WARTO WIEDZIEĆ
Robert Bondzelewski, Nowości, 29 Stycznia 2009
Komentarze użytkowników (5) |
matixg,
2009-01-29 11:22:15
Uniwersytet Technologiczno - jaki? :jezyk ach te nowości |
Rafał,
2009-01-30 09:23:58
Moim zdaniem NIEZBĘDNA jest ścieżka rowerowa z Lubicza do Torunia. Po drodze nr 10 strach jest jechać a przez las nie zawsze się da. Kto może coś z tym zrobić? Po co komu dorabianie ścieżek do istniejących dróg gdzie natężenie ruchu wynosi 5 samochodów na godz.???? |
emulov,
2009-01-30 12:32:26
nie wiem jak to jest, kto jest odpowiedzialny z krajową 10tkę. Tez chciałbym aby coś ładnego powstało bo jak wracam do domu tą trasą jest ciężko i niebezpiecznie |
pawel,
2009-01-30 21:50:17
na pewno planowana jest modernizacja ulicy Szosa Lubicka na odcinku od Strugi Lubickiej do węzła autostradowego Lubicz.
jesienią przeprowadzone były konsultacje społeczne na ten temat, niestety nikt z nas na to spotkanie nie dotarł, i nie wiem w jaki sposób zaplanowano infrastrukturę rowerową. raczej coś powstanie, tylko nie wiadomo kiedy ruszą prace związane z przebudową tego odcinka. poza tym aby droga dla rowerów dotarła do samego Lubicza wymagać to będzie jeszcze innych prac (nie znam tych rejonów zbyt dobrze) |
julo,
2009-01-30 22:10:05
Na Szosie Lubickiej będzie kontynuacja chodnika i DR do ronda za przejazdem kolejowym, gdzie jest DR (kostka czerwona już przerośnięta trawą) biegnąca koło STALERA i kończąca się w polu. Tymczasem DR powinna przejść na prawą (południową) stronę i dalej na wiadukt nad autostradą, bo po tej stronie jest zabudowa. Dalej jest trochę kłopot, bo most na Drwęcy, więc przewężenie. Ale można doprowadzić DR do Lubicza Dolnego. Trzeba naciskać na to szanowną władzuchnę. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242