Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 20 kwietnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Zakaz ruchu zmniejszy korki w mieście? - Bydgoszcz - Gazeta Pomorska

Zakaz ruchu zmniejszy korki w mieście?
Ograniczenie ruchu w centrum miasta jest dla niego szansą na pozbycie się korków. Bydgoscy drogowcy powoli przygotowują się już do tego.
 
Kto jeszcze ma wątpliwości, co do przyczyn korków w największym mieście województwa, powinien zwrócić uwagę na drobny fakt, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat w Bydgoszczy przybyło blisko sto tysięcy samochodów. - Tymczasem układ ulic w mieście przystosowany jest do warunków, jakie panowały w latach 60-tych. Teraz samochodów jest dwa razy więcej niż wtedy. Nie dziwmy się więc, że na ulicach jest ciasno - dodaje Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Niestety, będzie jeszcze gorzej. - Od dłuższego czasu w ciągu jednego miesiąca rejestrujemy nawet trzy i pół tysiąca pojazdów miesięcznie. A jeszcze dziesięć lat temu tyle pojazdów przybywało nam w ciągu roku - tłumaczy Waldemar Winter, zastępca dyrektora wydziału uprawnień komunikacyjnych Urzędu Miasta w Bydgoszczy.

Brakuje miejsca i pieniędzy

Niestety, na poszerzenie istniejących dróg i budowy sieci nowych ulic nie ma w naszym mieście ani miejsca, ani pieniędzy. Dlatego rozwiązaniem na uporanie się z coraz większymi korkami ma być stopniowe ograniczanie ruchu w centrum.
- Tak obecnie robi się w największych zachodnich metropoliach. Naszym zdaniem to będzie dobre rozwiązanie również dla Bydgoszczy - twierdzi Siuda. Do tego jednak potrzebna jest rozbudowa sieci parkingów na obrzeżach centrum i poprawa komunikacji miejskiej.

Poprawa za kilka lat

Zarówno nad jednym, jak i nad drugim problemem, mocno pracuje już ZDMiKP. Wyrazem tych zmagań ma być budowa linii tramwajowej do Dworca Głównego PKP. Dzięki niej, zdaniem drogowców, mniej samochodów będzie wjeżdżać w ten rejon miasta.
Kolejnym elementem nowego systemu komunikacji będzie trasa Nowoogińskiego, która docelowo stanie się częścią okalającego centrum tzw. ringu. Do jego ukończenia niezbędna stanie się jeszcze budowa ulicy Granicznej.
Jednak do realizacji wszystkich tych inwestycji droga jest jeszcze daleka. Dlatego z korkami w Bydgoszczy zmagać się będziemy jeszcze przez przynajmniej kilka dobrych lat.

Bogdan Dondajewski, Gazeta Pomorska, 16 listopada 2008


wyedytowano: 2008-11-17 15:17
aktywne od dnia: 2008-11-17 15:13
drukuj  
Komentarze użytkowników (2)
pietruch, 2008-11-18 18:44:14
Choć do zmian daleko, to należy się pochwała za tak otwarte mówienie o ograniczeniach w centrum wzorem innych państw europejskich.
pawel, 2008-11-23 23:02:55
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35821,5967738,Krakow_chce_pobierac_myto_na_rogatkach.html wieści z Krakowa

początek artykułu:

Nowa polityka transportowa Krakowa zakłada, że za sam tylko wjazd w rejon płatnej strefy parkowania będą pobierane opłaty. W środę na sesji stało się to jednym z powodów kłótni radnych z prezydentem Krakowa

  :P
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook