Informacja "archiwalna", ale trzeba uzupełnić zaległości.
9 września 2008 r. przedstawiłem na komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego przy MZD szczegółowe informacje związane z ewentualnym wytyczeniem kontrapasa rowerowego przy ul. Krasińskiego od ul. Matejki do ul. Moniuszki.
Link do wersji graficznej projektu:
http://rowerowytorun.com.pl/rozne/projektkrasinskiego.jpg
Propozycja została zaakceptowana z drobnymi korektami: w rzeczywistości nie będzie przejazdu rowerowego przez ul. Matejki.
Mamy nadzieję, że kontrapas zostanie wyznaczony w miarę szybko. Obawiamy się, że kierowcy samochodów już dziś nie zwalniający przed skrzyżowaniem Matejki/Kraszewskiego mogą być zaskoczeni pojawieniem sie rowerzysty. Rozwiązanie to należało wprowadzić zaraz po zmianie organizacji ruchu.
Liczymy, że rozwiązanie to zostanie wprowadzone oraz zaakceptowane zarówno przez rowerzystów jak i kierowców samochodów.
Kontrapas to w rzeczywistości bezpieczne rozwiązanie dla rowerzysty, z powodzeniem sprawdzające się w Europie.
Poniżej szczegółowy opis postulowanego rozwiązania:
Wprowadzenie kontrapasa rowerowego na ulicy Krasińskiego od ulicy Moniuszki do ulicy Matejki.
Postulowane:- Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem C-4 „Nakaz jazdy w lewo” usytuowanym przed skrzyżowaniem ul. Krasińskiego z ul. Moniuszki. Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem B-22 „Zakaz jazdy w prawo” usytuowanym przed skrzyżowaniem ul. Moniuszki z ul. Krasińskiego.
- Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem B-2 „Zakaz wjazdu” usytuowanym na ul. Krasińskiego za skrzyżowaniem z ul. Moniuszki.
- Wyznaczenie kontrapasa rowerowego przy pomocy linii ciągłej P-2 bądź P-7b przy prawej krawędzi jezdni od wjazdu w ul. Krasińskiego od strony ul. Moniuszki (za pasami dla pieszych P-10) na całej jej długości do skrzyżowania z ul. Matejki (przed przejściem dla pieszych P-10). Na wysokości wjazdu w ul. Derdowskiego należy wytyczyć kontrapas rowerowy przy pomocy P-1 „Linii pojedynczej przerywanej”. Zabieg ten umożliwi rowerzystom wjeżdżanie z kontrapasa w ul. Derdowskiego oraz z ul. Derdowskiego w kontrapas rowerowy. Kontrapas rowerowy oznaczyć co 50 metrów znakiem P-23 „Rower” oraz znakiem P-8a „Strzałka kierunkowa na wprost”
- Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem C-2 „Nakaz jazdy w prawo” usytuowanym przy ul. Derdowskiego przed skrzyżowaniem z ulicą Krasińskiego
- Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem D-3 „Droga jednokierunkowa” usytuowanym na ul. Krasińskiego przed skrzyżowaniem z ul. Matejki.
- Wytyczenie przejazdu rowerowego P-11 przez skrzyżowanie ul. Krasińskiego z ul. Matejki na relacji kontrapas rowerowy – wjazd rowerem na zasadach ogólnych w dwukierunkową ul. Krasińskiego.
- Postawienie znaków A-24 „Rowerzyści” na ul. Matejki po obu stronach przed skrzyżowaniem z ul. Krasińskiego.
- Postawienie znaku A-5 „Skrzyżowanie dróg” przy ul. Krasińskiego przed skrzyżowaniem z ul. Matejki oraz pozostawienie znaków A-5 na pozostałych wlotach skrzyżowania ul. Matejki i ul. Krasińskiego.