Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 21 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Propozycja organizacji ruchu w związku z proponowanym wyznaczeniem kontrapasa rowerowego na fragmencie ul. Krasińskiego

Informacja "archiwalna", ale trzeba uzupełnić zaległości.

9 września 2008 r. przedstawiłem na komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego przy MZD szczegółowe informacje związane z ewentualnym wytyczeniem kontrapasa rowerowego przy ul. Krasińskiego od ul. Matejki do ul. Moniuszki.

Link do wersji graficznej projektu: http://rowerowytorun.com.pl/rozne/projektkrasinskiego.jpg

Propozycja została zaakceptowana z drobnymi korektami: w rzeczywistości nie będzie przejazdu rowerowego przez ul. Matejki.

Mamy nadzieję, że kontrapas zostanie wyznaczony w miarę szybko. Obawiamy się, że kierowcy samochodów już dziś nie zwalniający  przed skrzyżowaniem Matejki/Kraszewskiego mogą być zaskoczeni pojawieniem sie rowerzysty. Rozwiązanie to należało wprowadzić zaraz po zmianie organizacji ruchu.

Liczymy, że rozwiązanie to zostanie wprowadzone oraz zaakceptowane zarówno przez rowerzystów jak i kierowców samochodów.

Kontrapas to w rzeczywistości bezpieczne rozwiązanie dla rowerzysty, z powodzeniem sprawdzające się w Europie.

Poniżej szczegółowy opis postulowanego rozwiązania:

Wprowadzenie kontrapasa rowerowego na ulicy Krasińskiego od ulicy Moniuszki do ulicy Matejki.

Postulowane:

  1. Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem C-4 „Nakaz jazdy w lewo” usytuowanym przed skrzyżowaniem ul. Krasińskiego z ul. Moniuszki. Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem B-22 „Zakaz jazdy w prawo” usytuowanym przed skrzyżowaniem ul. Moniuszki z ul. Krasińskiego.
  2. Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem B-2 „Zakaz wjazdu” usytuowanym na ul. Krasińskiego za skrzyżowaniem z ul. Moniuszki.
  3. Wyznaczenie kontrapasa rowerowego przy pomocy linii ciągłej P-2 bądź P-7b przy prawej krawędzi jezdni od wjazdu w ul. Krasińskiego od strony ul. Moniuszki (za pasami dla pieszych P-10) na całej jej długości do skrzyżowania z ul. Matejki (przed przejściem dla pieszych P-10). Na wysokości wjazdu w ul. Derdowskiego należy wytyczyć kontrapas rowerowy przy pomocy P-1 „Linii pojedynczej przerywanej”. Zabieg ten umożliwi rowerzystom wjeżdżanie z kontrapasa w ul. Derdowskiego oraz z ul. Derdowskiego w kontrapas rowerowy. Kontrapas rowerowy oznaczyć co 50 metrów znakiem P-23 „Rower” oraz znakiem P-8a „Strzałka kierunkowa na wprost”
  4. Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem C-2 „Nakaz jazdy w prawo” usytuowanym przy ul. Derdowskiego przed skrzyżowaniem z ulicą Krasińskiego
  5. Wprowadzenie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakiem D-3 „Droga jednokierunkowa” usytuowanym na ul. Krasińskiego przed skrzyżowaniem z ul. Matejki.
  6. Wytyczenie przejazdu rowerowego P-11 przez skrzyżowanie ul. Krasińskiego z ul. Matejki na relacji kontrapas rowerowy – wjazd rowerem na zasadach ogólnych w dwukierunkową ul. Krasińskiego.
  7. Postawienie znaków A-24 „Rowerzyści” na ul. Matejki po obu stronach przed skrzyżowaniem z ul. Krasińskiego.
  8. Postawienie znaku A-5 „Skrzyżowanie dróg” przy ul. Krasińskiego przed skrzyżowaniem z ul. Matejki oraz pozostawienie znaków A-5 na pozostałych wlotach skrzyżowania ul. Matejki i ul. Krasińskiego.


wyedytowano: 2008-09-26 20:07
aktywne od dnia: 2008-09-26 19:46
drukuj  
Komentarze użytkowników (1)
pawel, 2008-09-26 20:15:59
Poniżej przeklejam treść wniosku do Prezydenta Miasta Torunia złożonego 11 września br. przez radnego Bartłomieja Jóźwiaka w sprawie kontrapasa rowerowego przy ul. Krasińskiego. Zachęcamy innych radnych do składania prorowerowych wniosków.   :o k

Wniosek

Zwracam się z wnioskiem o wyznaczenie kontrpasa przeznaczonego dla ruchu rowerowego na ulicy Krasińskiego. Rozwiązanie to znacznie usprawniłoby komunikację rowerową w tej części Torunia. Jest to nowoczesne rozwiązanie stosowane powszechnie w wielu miastach Europy z rozwiniętą infrastrukturą rowerową. Dodatkowym atutem kontrpasa rowerowego jest stosunkowo niewielki koszt wprowadzenia takiego rozwiązania. Poddaję pod wnikliwe rozpatrzenie niniejszy wniosek, który zmierza do rozwiązania części problemów komunikacyjnych z jakimi w wyniku niedostatków sieci szlaków komunikacji rowerowej borykają się na terenie naszego miasta rowerzyści.

Bartłomiej Jóźwiak

Radny RMT
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook