Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest piątek 29 marca 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Wykaz miejsc na drogach rowerowych wymagających korekty, odnowienia lub założenia oznakowania poziomego lub pionowego - autor Julo

Juliusz Wysłouch                                                                   

Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

            WYKAZ MIEJSC NA DROGACH ROWEROWYCH WYMAGAJĄCYCH KOREKTY, ODNOWIENIA LUB ZAŁOŻENIA OZNAKOWANIA POZIOMEGO, LUB PIONOWEGO

  1. Ul. Kościuszki od Świętopełka do „świateł” przed Łąkową, znak pionowy w jedną stronę – w podanym kierunku. Jest znak przy Świętopełka i znak „koniec d.r.” przy „światłach”.

      - brak oznakowania w kierunku przeciwnym – niezbędny znak „droga pieszo-rowerowa z rozdziałem ruchu – rowery po stronie południowej”

      - brak oznakowania poziomego, niezbędne znaki P-23 i linia P-2 rozdzielająca ruch pieszych i rowerów

  1. brak „przejazdu dla rowerów” P-11 na wysokości stacji paliw ul. Kościuszki, dla skomunikowania południowej i północnej części drogi rowerowej (planowany w Programie Rozwoju Dróg Rowerowych w  Toruniu)
  1. Rejon Pl. Skarbka i wiaduktu na Kościuszki.

       Uzupełnienie znaków pionowych i poziomych. Postawiono na Kościuszki przy stacji benzynowej znak „droga dla pieszych i rowerów” z rozdzieleniem ruchu, ale jest to błędny znak, bo pokazuje ruch pieszych po pasie wykonanym z kostki czerwonej, a ruch rowerów po kostce szarej. WSZYSTKIE chodniki w rejonie Pl. Skarbka zbudowano z kostki szarej a drogi dla rowerów z kostki czerwonej. Dowodem na to jest częściowo oznakowana droga dla rowerów kończąca się przy wjeździe do Galerii Copernicus. Droga ta jest zakończona znakiem „koniec d.r.”, ale także nie ma początku, który powinien być oznakowany przed tunelem od strony dworca PKP Toruń Wschodni.

        4.  postawiono kiosk przy drodze rowerowej na wysokości wiaty przystanku       MZK. Niezbędne znaki P-23 po obu stronach kiosku / wiaty na drodze rowerowej

  1. niezbędna wymianaoznakowania w rejonie Parku Glazja. Znak „droga dla pieszych i rowerów” należy zastąpić znakiem „droga pieszo-rowerowa z rozdziałem ruchu” – rowery po stronie południowej – pas asfaltowy
  1. Pl. Św. Katarzyny: wydzielenie i oznakowanie ciągów pieszych i rowerowych znakami poziomymi P-2 i P-23

        7. odcinek drogi rowerowej w pasie ul Polnej między Chrobrego a Równinną (od Chrobrego do PRD) znaki poziome P-23 i linia rozdzielająca P-2 lub znaki pionowe „droga pieszo-rowerowa” bez podziału ruchu

  1. ul. Łódzka: wymiana błędnego znaku pionowego „droga pieszo-rowerowa” na znak „droga pieszo-rowerowa z podziałem ruchu” – rowery po południowej stronie (kostka czerwona) oznakowanie poziome: znaki P-23
  1. w pasie ul. Polnej między Legionów a Traktorową znaki poziome P-23 i linia rozdzielająca P-2;  znak pionowy „droga pieszo-rowerowa z rozdziałem ruchu rowery lewą stroną” (czerwona kostka - strona północna) na zachodnim początku odcinka przy wylocie Legionów do Polnej    
  1. ul. MC Skłodowskiej, odcinek od Równinnej do pierwszego sygnalizatora (w kierunku Elany) - wymiana błędnego oznakowania. Od strony Równinnej jest prawidłowy znak, od strony „świateł” znak kieruje ruch odwrotnie: pieszych na pas rowerowy, rowery na chodnik
  1. ul. Mohna- znaki poziome P-23 i znak P-11 na przejeździe przez ul. Kaliskiego; znak pionowy „droga pieszo-rowerowa, rowery po stronie zachodniej” na początku  odcinka od strony północnej
  1. ul. Wielki Rów - znaki poziome P-23 i linia rozdzielająca P-2
  1. ul. Długa - znaki poziome P-23 - uzupełnienie i  linia rozdzielająca P-2
  1. Szosa Lubicka  - odnowienie znaków P-23
  1. Szosa Okrężna- odnowienie znaków P-23
  1. Szosa Chełmińska – skomunikowanie dróg rowerowych po zachodniej stronie Sz. Chełmińskiej z droga rowerową na ul Długiej wzdłuż przejść dla pieszych (planowany w Programie Rozwoju Dróg Rowerowych w Toruniu)
  1. ul. Ugory – znaki „zakaz zatrzymania i postoju” wzdłuż całej ulicy przy przecięciach z bocznymi ulicami z tabliczką „dotyczy drogi dla rowerów”
  1. odcinek Pl. Rapackiego – Al. 500- lecia Torunia - znaki poziome P-23; znaki pionowe „droga pieszo–rowerowa z podziałem ruchu, rowery po stronie południowej”

        19. skomunikowanie drogi rowerowej przy Czerwonej Drodze (Cinema City) z drogą rowerową przy wieżowcach od ronda do ul. Gałczyńskiego (częściowo istniejące oznakowanie – P-11)

  1. ul. Przy Kaszowniku od dawnego dworca PKS do Pl. Biskupa Chrapka zbudowany w 12.2007 – 02.2008. sugeruje się oznakowanie P-23 i P-2 jako „droga pieszo–rowerową z podziałem ruchu, rowery po stronie północnej” do przejazdów na Placu
  1. Szosa Okrężna – odcinek od podjazdu przy stadionie żużlowym do skrzyżowania z ul. Broniewskiego, przejazd przez skrzyżowanie i odcinek do Sz. Bydgoskiej; znaki poziome P-23 i linia rozdzielająca P-2

     22. Bulwar Filadelfijski – ul. Traugutta - znaki poziome P-23 i linia rozdzielająca P-2; znaki pionowe „droga pieszo–rowerowa z podziałem ruchu” na odcinku od Bulwaru  do nowego odcinka drogi rowerowej przy ul. Traugutta

 
UWAGI OGÓLNE

OZNAKOWANIE POZIOME na wszystkich drogach rowerowych

1. znaki P-10 i P-23 w pobliżu większości wiat przystankowych, przy których usytuowano drogi rowerowe

2. znaki P-11 wszędzie, gdzie drogi rowerowe przecinają wyjazdy z posesji i jezdnie – na skrzyżowaniach ulic (szczególnie ul Ugory, ul. Długa, Sz. Chełmińska, Równinna),

3. znak P-2 jako linia rozdzielająca pas ruchu pieszego (chodnik) od drogi dla rowerów (Grudziądzka, Legionów, Mohna, Sz. Chełmińska, Długa, Wielki Rów, Ugory i inne drogi rowerowe)

4. odnowienie istniejących znaków P-23 i P-11

szczególne znaczenie mają znaki P-11 ”przejazd dla rowerzystów” ponieważ kierowcy przecinający drogi rowerowe ignorują je, co powoduje duże zagrożenie bezpieczeństwa rowerzystów mających pierwszeństwo podczas jazdy oznakowaną droga rowerową. Znaki te mogą zapobiegać parkowaniu na drogach rowerowych i będą uprawniać służby porządkowe do interwencji wobec stojących tam samochodów. Brak tych znaków sugeruje kierowcom swobodę parkowania i powoduje wymuszanie pierwszeństwa przejazdu na rowerzystach. 

 
OZNAKOWANIE PIONOWE na Starym Mieście
  1. korekta oznakowania (tabliczka „nie dotyczy rowerów wjeżdżających w ul Podmurną i Mostową”) pod znakiem zakazu na końcu odcinka ul. Podmurnej przy Szerokiej
  1. korekta oznakowania na ul. Kopernika – dopuszczenie ruchu rowerów w obu kierunkach na całej długości ul Kopernika, zwłaszcza na odcinku od ul. Żeglarskiej do ul. Piekary gdzie ruch dopuszczonych pojazdów jest mniej niż sporadyczny. Ulica Kopernika ma charakter głównie turystyczny i jest wskazane, by udostępnić tę ulicę dla ruchu rowerów, gdyż zwłaszcza w sezonie turystycznym, jest tam wielu rowerzystów. Ulica ta ma też duże znaczenie dla codziennej komunikacji rowerowej przez środek Starego Miasta.
  1. skomunikowanie drogi rowerowej przecinającej Pl. Artylerii Polskiej z odcinkiem w kierunku CSW i dalej wzdłuż przejścia dla pieszych przez południową jezdnię Wałów Gen. Sikorskiego (istniejące zjazdy na stronę Al. Jana Pawła II w kierunku Mickiewicza i na pd. jezdnię Wałów Gen. Sikorskiego)

Powyższy wykaz jest uzupełnieniem przeglądu dróg rowerowych w Toruniu dokonanym w dniu 19 maja 2008 roku przez pracowników Miejskiego Zarządu Dróg i przedstawicieli Stowarzyszenia Rowerowy Toruń.          

 
Opracowanie:
Juliusz Wysłouch
maj 2008


wyedytowano: 2008-06-03 14:50
aktywne od dnia: 2008-06-03 14:36
drukuj  
Komentarze użytkowników (7)
trul, 2008-06-09 17:59:33
No - lista robi wrażenie. Szacunek.
Aż się teraz chciałoby oglądać jak kolejne pozycje są odkreślane jako "zrealizowane"  :)
zkotarski, 2008-06-23 02:40:18
skrzyżowanie ulicy kwiatowej z ugorami (i nie tylko). brak znaków D-6b zamiast D6. ciekaw jestem co się stanie jak zostanie potrącony rowerzysta przy tak oznakowanych skrzyzowaniach  !!! to nie jest przeoczenie tylko brak kompetencji  !!!
julo, 2008-06-23 08:57:11
Fakt. Ale nie wszystko udało się wyhaczyć.Wciąż znajdujemy nowe "kwiatki" w infrastrukturze rowerowej: oznakowaniu, umieszczeniu znaków, słupków, do tego knoty w wykonawstwie (krawężniki, łuki, itp). Teraz czekamy na realizację treści protokółu i uwag z załącznika i zweryfikujemy to  , gdy MZD ogłosi koniec prac. A jesienią kolejna runda korygowania tych spraw.
tutmo, 2008-06-25 16:53:49
Zauważyłem pozytywne zmiany przy cinema city, z 2 lub 3 śmietniki wystające na pas rowerowy zostały zastąpione jednym na wyskości apteki, głeboko cofniętym w pas zieleni. Małymi kroczkami..
pietruch, 2008-06-25 19:39:09
Jak ludzie mają się dostać do tego śmietnika... Przez śmieszkę i jeszcze rpzez trawnik... naprawde nie da się go ustawić na chodniku?
tutmo, 2008-06-26 11:05:32
zawsze to tylko jeden przeszkadzający śmietnik a nie 3 hehe, widoczna poprawa  :D
A na okrężnej jest już kilkanaście metrów nowej asfaltowej ścieżki, jak taką zrobią aż do rektoratu to będzie fajnie. Choć jakość asfaltu jak przy kaszowniku.
julo, 2008-06-26 11:42:00
Co prawda opóźnienie będzie, bo jeszcze nie malowali znaków (trochę odnowiono starych), ale wykonano inne prace: usunięto dwa drzewka z drogi rowerowej przy wjeździe z Bażyńskich, ustawiono znaki pionowe w rejonie Warneńczyka  / Kaszownik, skorygowano owe nieszczęsne śmietniki, podlano asfaltem wjazdy w tym rejonie. Przed wyjazdem na urlop p. Mieszkalski z MZD uprzedzał mnie telefonicznie o przewidywanym opóźnieniu. Padażdiom - uwidim.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook