Jeszcze niedawno wydawało się, że na budowę chodnika nie ma szans. W planach modernizacji tej drogi drogowcy nie przewidywali budowy wzdłuż jezdni bezpiecznego traktu dla pieszych i rowerzystów. Takim rozwiązaniom ostro sprzeciwiali się mieszkańcy gminy Czernikowo. Wspierały ich lokalne władze.
W końcu wspólna delegacja ze swoimi postulatami wybrała się do oddziału Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy. Spotkanie przyniosło oczekiwane skutki.
Nowy trakt o długości blisko dwóch kilometrów połączy Czernikówko z Czernikowem. Będzie miał półtora metra szerokości. - Naszym zadaniem jest przygotowanie dokumentacji, wykonawstwo i nadzór inwestycji - dodaje wicewójt. - GDDKiA sfinansuje zakup potrzebnych materiałów. Prace projektowe już rozpoczęliśmy. Zależy nam, aby naszym mieszkańcom jak najszybciej zapewnić bezpieczne przemieszczanie się na obszarze naszej gminy.
Drogowcy wcześniej tłumaczyli, że na poprowadzenie traktu wzdłuż drogi nie ma miejsca. Teraz jednak okazuje się, że najprawdopodobniej możliwe będzie położenie traktu bez konieczności wykupu gruntów.
- Nie mieliśmy odpowiedniej puli pieniędzy na budowę ścieżek pieszo-rowerowych, przy okazji modernizacji drogi krajowej nr „10". Takie przedsięwzięcia towarzyszące budujemy
Z gminami na zasadzie współfinansowania. Cieszymy się, że władze gminy zdecydowały się na takie rozwiązanie tej sprawy -mówi Tomasz Okoński, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg w Bydgoszczy.
- Na spotkaniu usłyszeliśmy, że wraz z obecną modernizacją drogi zostanie ułożona pełna infrastruktura, umożliwiająca w przyszłości podłączenie pełnej sygnalizacji świetlnej - dodaje wicewójt. - Drogowcy uważają jednak, że ruch w tym miejscu nie będzie na tyle intensywny, aby konieczne były światła.
Paweł Marwitz
Gazeta Pomorska 29 kwietnia 2008
Komentarze użytkowników (4) |
pawel,
2008-05-04 23:59:16
niby wszystko okej ale...
"Nowy trakt o długości blisko dwóch kilometrów połączy Czernikówko z Czernikowem. Będzie miał półtora metra szerokości." albo dziennikarska pomyłka, albo urzędnicy z bydgoskiego GDKKIA nie wiedzą jaką szerokość powinien mieć ciąg rowerowy. rozumiem, ze niby nie ma miejsca, duże koszty itp, ale idąc tym tropem można budować jedno pasmowe drogi i nazywać je autostradami. ciekawe co by na to powiedzieli kierowcy?? |
julo,
2008-06-06 20:04:19
Artykuł optymistyczny...a dzisiaj w ZBLIŻENIACH pokazano blokadę "dziesiątki" w Czernikoweie. Mieszkańcy żądali budowy drogi pieszo-rowerowej. Czyżby sprawa się "rypła"?. |
iza,
2008-12-12 21:13:51
A tak wogóle to nie mieszkańcy Czernikowa walczyli, a Czerniówka :evil
Dla ścisłości to powstał chodnik, ale po wielkim trudzie mieszkańców Caernikówka i za to im dziękuję!!!!!!!!!! |
pietruch,
2008-12-13 18:43:24
"Artykuł optymistyczny" Może dla pieszych na pewno nie dla rowerzystów. Dla mnie to jest żal.pl. 1,5m mogłoby być ale po obu stronach jezdni i z asfaltu oczywiście. Obecnie przy DK10 trochę tych chodników już wybudowano i wszystkie są takie wąskie i raz są po jednej stronie, raz po drugiej. Jak rowerzysta ma się bezpiecznie po tym poruszać? Zobaczcie jak wyglądają ciągi pieszo-rowerowe poza miastem w innych krajach: Francja http://picasaweb.google.pl/rower.radom/FRANCJA2008 Anglia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/60277e04 (po lewej za krzakami jest droga ekspresowa) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9b03fa60 (przy drodze o mniejszym znaczeniu) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/30200fac (klasa drogi myślę, że coś pomiędzy naszą droga krajową a wojewódzką. do wyboru pas rowerowy albo droga wydzielona) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/13fe4539 (ta sama droga. wyraźnie zaznaczone pierwszeństwo rowerzysty jadącego prosto przed skręcającymi w lewo samochodami) |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242