RT 1/2018
Toruń, 26 lutego 2018 r.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
W ramach konsultacji projektu „Rozbudowa dróg wojewódzkich polegająca na budowie dróg rowerowych Zadanie III – Toruń – Mała Nieszawka – Wielka Nieszawka – Cierpice w ciągu DW nr 273” w załączniku przesyłam uwagi przygotowane przez Stowarzyszenie Rowerowy Toruń.
Tomasz Pietruszewski
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
FORMULARZ ZGŁASZANIA UWAG
do projektu „Rozbudowa dróg wojewódzkich polegająca na budowie dróg rowerowych Zadanie III – Toruń – Mała Nieszawka – Wielka Nieszawka – Cierpice w ciągu DW nr 273”
1. Informacja o Zgłaszającym
Nazwa i adres: |
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń, stow(małpa)rowerowytorun.com.pl |
2. Zgłaszane uwagi i propozycje zmian
L.p. |
Część dokumentu do którego odnosi się uwaga |
Treść uwagi (propozycja rozwiązania/ usunięcie zapisu / dodanie zapisu) |
Uzasadnienie uwagi |
---|---|---|---|
1. |
Uwaga ogólna |
Nawierzchnie drogi rowerowej oraz ciągu pieszo-rowerowego proszę zaprojektować jako asfaltowe. W udostępnionym projekcie nie zawarto informacji o rodzaju nawierzchni. |
Nawierzchnia asfaltowa jest najlepszym rodzajem nawierzchni dla dróg rowerowych. |
2. |
Uwaga ogólna |
Proszę udostępnić do konsultacji projekt organizacji ruchu oraz w miarę możliwości również typowe przekroje oraz szczegóły połączeń drogi rowerowej ze zjazdami oraz skrzyżowaniami. |
Stowarzyszenie pragnie wyrazić opinię na temat niniejszego projektu bazując na pełnej dokumentacji. |
3. |
Projekt zagospodarowania terenu, km 0+569, skrzyżowanie DW273 z ul. Ogrodową |
Proszę o zmiany w projekcie aby przejazd rowerem z kierunku północnego i skręt w prawo w ul. Ogrodową nie wiązał się z przekroczeniem ul. Toruńskiej lub jazdą pod prąd jednokierunkowej drogi rowerowej. Dla relacji na wprost (w kierunku DK10) proszę o przeanalizowanie możliwości zaprojektowania azylu na jezdni, podobnego do zaprojektowanego na drugim końcu inwestycji, przy granicy z Toruniem. Propozycja zwizualizowana w załączonym pliku 0+569.jpg |
Poprawa bezpieczeństwa, czytelne i wygodne połączenie drogi rowerowej z ul. Ogrodową. |
4. |
Projekt zagospodarowania terenu, km 2+400, skrzyżowanie DW273 z ul. Spółdzielczą |
Czy istniejący przystanek i wiata przystankowa będą zachowane? Jeśli tak to proszę zaprojektować ominięcie drogi rowerowej za wiatą przystankową. Wzorcowy przykład w załączonym pliku Rys.1.jpg. Jeśli zabraknie miejsca na bezkolizyjne ominięcie przystanku to można rozważyć inne rozwiązanie dopuszczalne przy niewielkim ruchu autobusowym. Przykład w załączonym pliku Fot.1.jpg oraz 2+400.jpg. |
Zmniejszenie kolizji pomiędzy ruchem rowerowym a pieszymi oczekującymi na autobus. |
5. |
Projekt zagospodarowania terenu, od km 2+950 do km 3+200, istniejący fragment drogi rowerowej. |
Proszę o rozważenie wymiany nawierzchni drogi rowerowej na asfaltową zamiast istniejącej, niewygodnej kostki betonowej. |
Spójność nawierzchni na całym odcinku objętym inwestycją. |
6. |
Projekt zagospodarowania terenu, pomiędzy km 3+200 a km 3+300 |
Proszę zachować minimalną szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 2,5m. W projekcie widać zmniejszenie szerokości poniżej 2,5 (niezwymiarowane). |
Zachowanie minimalnych parametrów. |
7. |
Projekt zagospodarowania terenu, okolice km 3+400 – przystanek autobusowy |
Proszę odsunąć wiatę przystankową o min. 0,5m od nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego. Patrz Rys.1.jpg |
Zachowanie minimalnych parametrów, zmniejszenie kolizji pomiędzy ruchem rowerowym a pieszymi oczekującymi na autobus. |
8. |
Projekt zagospodarowania terenu, okolice km 6+050, skrzyżowanie z ul. Krętą |
Jeśli planuje się pozostawić istniejące przejście dla pieszych tym miejscu to proszę odsunąć nieznacznie drogę rowerową od jezdni, tak aby utworzyć azyl dla pieszych pomiędzy droga rowerową a jezdnią. |
Zmniejszenie kolizji pomiędzy ruchem rowerowym a pieszym. |
9. |
Projekt zagospodarowania terenu, pomiędzy km 6+050 a km 6+250 |
Proszę przeanalizować możliwość wybudowania wydzielonego chodnika obok drogi rowerowej na odcinku pomiędzy ul. Krętą a przejściem dla pieszych przy Szkole Podstawowej. Niezależnie od uwzględnienia uwagi na całym odcinku proszę co najmniej o wydzielenie chodnika od przejścia dla pieszych do wejścia na teren szkoły. Propozycja zwizualizowana w załączonym pliku 6+200.jpg Czy istniejąca zatoka i przystanek autobusowy przy szkole przeznaczone są do likwidacji? Jeśli nie to proszę uwzględnić uwagę z pkt. 7 i Rys.1.jpg oraz proszę sprawdzić zasadność połączeń drogi rowerowej z jezdnią, które wrysowane są na zatoce autobusowej. |
Zmniejszenie kolizji pomiędzy ruchem rowerowym a pieszym. Dogodne dojście do szkoły. |
ODPOWIEDŹ
Bydgoszcz, dnia 03.04.2018r.
ZDW.T3.392-SR.35.2018
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Sz.P. Tomasz Pietruszewski
Dotyczy: Zamówienia publicznego dla zadania: Ograniczenie emisji spalin poprzez rozbudowę sieci dróg rowerowych, znajdujących się w koncepcji rozwoju systemu transportu Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego, Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego dla:
Część nr 3 – Toruń – Mała Nieszawka – Cierpice w ciągu drogi wojewódzkiej nr 273
W odpowiedzi na pismo nr RT 1/2018 z dnia 26.02.2018 r. (wpływ do kancelarii ZDW w Bydgoszczy dnia 27.02.2018 r.), po dokładnym rozpatrzeniu zgłoszonych przez Państwa uwag Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy informuje co następuje:
W nawiązaniu do rodzaju nawierzchni projektowanej ścieżki rowerowej to z założenia ma być ona bitumiczna. Dopuszcza się jednak, stosowanie kostki betonowej bezfazowej w terenie zabudowanym, w przypadku takich warunków technicznych wydanych przez gestorów sieci podziemnych.
Nie jesteśmy w stanie przekazać Państwu przekrojów, szczegółów połączeń drogi rowerowej ze zjazdami oraz skrzyżowaniami a także stałej organizacji ruchu, gdyż do tej pory nie otrzymaliśmy powyższych materiałów od Projektanta.
Przeprojektowano skrzyżowanie rowerowe w km ok 0+569.
Przystanek autobusowy wraz z peronem w km ok 2+400 zostaną zachowane. Projektuje się drogę rowerową za peronem przystankowym.
Brak możliwości wymiany istniejącej nawierzchni ścieżki rowerowej w km 2+950 – 3+200.
Zachowano szerokość 2,5 m ciągu pieszo-rowerowego w km 3+200 – 3+300.
Przesunięto wiatę przystankową o 0,5 m skrajni w km 3+430.
Przejście dla pieszych zlokalizowane w km 6+070 przeniesione zostało w zeszłym roku w okolice km 6+030. Zmiany naniesiono w projekcie.
Wydzielony chodnik istnieje na wysokości szkoły podstawowej od km 6+140 do 6+240. Ponadto zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy ok km 6+020 do 6+140.
W celu poprawy bezpieczeństwa, przy szkole projektuje się rondo spowalniające ruch dla rowerzystów, oznakowanie grubowarstwowe oraz odgradzające barierki.
Przystanek autobusowy wraz z zatoką w km 6+160 zostaną zachowane. Projektuje się drogę rowerową za peronem przystankowym.
Do wiadomości:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Ul. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń
Departament Infrastruktury Drogowej i Bezpieczeństwa Ruchu
ZNAK Gdańsk Sp. Z o.o.
Ul. Potęgowska 12 lok.66, 80-174 Gdańsk
Starostwo Powiatowe w Toruniu
Ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń
Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce
ul. Toruńska 12, 87-165 Cierpice
a/a
Sprawę prowadzi:
mgr inż. Joanna Różyczka
tel. 52 370-57-36
email: j.rozyczka@zdw-bydgoszcz.pl
Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
inż. Sebastian Borowiak
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242