Kraków nie może pochwalić się spójną siecią dróg rowerowych. Nowe inwestycje mogą polepszyć ten stan rzeczy.
Pokazana na zdjęciach ścieżka została zrealizowana w Krakowie przed Politechniką w rejonie Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego wzdłuż północnego odcinka ul. Warszawskiej. Łączy Nowy Kleparz z centrum Krakowa.
Zbudowana została z betonu pokrytego 0,5 cm warstwą emulsji barwionej. Na razie stanowi ona fragment większej całości, której budowa planowana jest w najbliższych latach. Oczywiście można by zastosować w kilku miejscach inne rozwiązania ale i tak jak na warunki polskie jest OK ! Zobaczymy jak będzie wyglądała całość.
Ścieżka rowerowa nie kończy się znakiem koniec drogi rowerowej w chodniku, ale bezpiecznie jest wprowadzona w jezdnie.
Projektant nie oszczędzał miejsca dla rowerzystów przy przejeździe przez jezdnię. Na tej trasie rowerowej jest przewidywany bardzo duży ruch i wielu stojących na czerwonym świetle przed przejazdem rowerzystów mogłoby zablokować drogę rowerową i chodnik. Teraz będą mogli ustawiać się obok siebie przez co zajmą mniej miejsca w przekroju drogi i chodnika. Przejazd rowerowy prowadzi do tunelu rowerowego pod dworcem PKP (jeszcze nieotwartego).
Wyraźne odróżnienie kolorystyczne pasów dla rowerów i dla pieszych.
Trwałe oznakowanie poziome.
Kontrpas czyli pas dla rowerów puszczony pod prąd ulicy jednokierunkowej. Bardzo dobre rozwiązanie stosowane coraz częściej w Polsce.
Zjazd ze ścieżki rowerowej na jezdnię w budowie.
aut. zdjęć Marcin Hyła