Toruń, 20. 07. 2007r.
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg
Jako przedstawiciel Stowarzyszenia Rowerowy Toruń proszę o udostępnienie bądź przedstawienie projektów na drogi rowerowe, które według „Program komunikacji rowerowej w Toruniu na lata 2007-2015” mają zostać zrealizowane w roku 2007 to jest:
Pragnę również zapytać, na kiedy zaplanowano realizację następujących rozwiązań przejściowych oraz udogodnień w organizacji ruchu rowerowego, które według Programu mają zostać wykonane również w 2007 roku:
Dotychczasowe próby kontaktów z urzędnikami Miejskiego Zarządu Dróg nie przyniosły żadnych efektów. Moje wielokrotne deklaracje pomocy przy rozwiązywaniu problemów w kwestii infrastruktury rowerowej pozostają bez odzewu. Na dodatek urzędnicy jakby zapominali, że od 16 maja 2007 roku obowiązuje „Program komunikacji rowerowej w Toruniu na lata 2007-2015” o czym świadczą treści publikowanych zamówień publicznych. Dowodem na to są ostatnie pisma Stowarzyszenia Rowerowy Toruń.
W zaistniałej sytuacji będę próbował umówić się na spotkanie z Panem Dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg Andrzejem Glonkiem oraz z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim.
Do wiadomości:
Michał Zaleski – Prezydent Miasta Torunia
W nawiązaniu do pism nr 20-23, skierowanych do Miejskiego Zarządu Dróg w imieniu Stowarzyszenia „Rowerowy Toruń", informujemy, że MZD, podobnie jak Urząd Miasta Torunia, przywiązuje bardzo dużą wagę do rozwoju dróg rowerowych w naszym mieście.
Dlatego staramy się poprawić sytuację drogową rowerzystów sukcesywnie, w miarę możliwości finansowych i kadrowych. W tej sytuacji liczymy na systematyczny kontakt Pana z pracownikami MZD.
Co do konkretnych postulatów, które zgłosił Pan do MZD, odpowiadamy po kolei.
1. Znajdująca się w posiadaniu MZD dokumentacja projektowa jest do wglądu i jeśli ma Pan
wystarczająco dużo czasu na jej oglądanie, zapraszamy. Dysponujemy obecnie
dokumentacją na:
W miarę kończenia kolejnych projektów, chętnie podyskutujemy na temat dostosowania ich w pełni do potrzeb Pańskiego Stowarzyszenia.
2. Do tegorocznej realizacji zostały skierowane projekty budowy lub przebudowy dróg rowerowych w odcinkach, opisanych przez Pana w piśmie nr 23:
W planie jest też dokończenie remontu ul. Antczaka od ul. Waryńskiego do ul. Targowej w taki sposób, aby wyeliminować występujące przewężenia przejazdu stroną południową ulicy i stworzyć możliwość wydzielenia drogi dla rowerów.
Przygotowujemy się do realizacji tych projektów w roku 2008, ale realizacja jest uzależniona od środków inwestycyjnych, zaplanowanych na ten cel przez Prezydenta Miasta Torunia.
4. Będziemy również - tak jak Pan - monitorować projektowanie zatok autobusowych w ramach programu „Odnowy Infrastruktury Transportu Publicznego" i dołożymy starań, aby nie były one uciążliwą przeszkodą w przejazdach rowerzystów.
5. Trasa Średnicowa Podgórza -jak Pan słusznie zauważył- przebiega w części terenami niezbyt tłumnie odwiedzanymi przez mieszkańców Torunia. Dowodem na to jest m.in. porastanie chodnika trawą. Poleciliśmy wykonawcy tego chodnika usunięcie trawy w ramach prac gwarancyjnych. Okres gwarancyjny pomoże nam także w eliminowaniu ewentualnych innych usterek wykonawczych.
Ciąg pieszo-rowerowy przed ul. Armii Ludowej został zaprojektowany z powierzchnią żwirową i zgodnie z projektem wykonany. Biorąc pod uwagę mały ruch na tym odcinku i częste - niestety - kradzieże kostki betonowej na potrzeby okolicznych mieszkańców, trudno to było uznać za błąd projektowy. Sytuację będziemy na pewno monitorować i reagować stosownie do potrzeb mieszkańców.
Będziemy też obserwować małe drzewka, które zwężają przejazd w pobliżu skrzyżowaniaulic Poznańskiej i Andersa. Jeśli konieczna okaże się reakcja MZD, na pewno zareagujemy.
Co do dalszego odcinka Trasy, to możemy powiedzieć, że wielokolorowa nawierzchnia nie jest równoznaczna z wydzieleniem drogi rowerowej. Ten odcinek był przewidziany w projekcie jako ciąg pieszo-rowerowy i tak będzie oznakowany znakiem pionowym.
Nierówności natomiast kostki na tym odcinku będą usuwane, choć nie jest to tylko wina wykonawcy, ale i mieszkańców przejeżdżających po tym odcinku samochodami.
Co do stacji benzynowej, to brak przejazdu przez stację wynika z niemożności porozumienia się z właścicielem stacji. Dlatego zarówno piesi, jak i rowerzyści nie mogą tu liczyć na jakieś oznakowanie. Trzeba zejść z roweru i przejść ten teren. O kolorystyce nawierzchni już wspominaliśmy wyżej. Wracając do Pana prośby o udostępnienie dokumentacji, liczymy na to, że będzie nas Pan uprzedzał o ewentualnych wizytach w MZD, gdyż chcielibyśmy poświęcić Panu tyle czasu, ile rzeczywiście wymagają problemy przez Pana przedstawiane.
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242