Cztery stacje roweru miejskiego mogą zmienić lokalizację, o ile zechcą torunianie. Urzędnicy miejscy skonsultują z nimi tę kwestię. Można już zgłaszać propozycje zmian.
27 stacji, ponad 300 rowerów, Toruński Rower Miejski rozrasta się i zmienia. Wkrótce powstać ma największa, 28. stacja przy Centrum Handlowym Plaza na 30 rowerów. Standardowo toruńskie stacje mają ich po dziesięć.
- W następny poniedziałek użytkownicy powinni już skorzystać z tej lokalizacji - mówi Małgorzata Mac, prezes Romet Rental System (dawny WiM System), operator miejskiego roweru.
Co by tu poprawić?
Urzędnicy miejscy wnikliwie prześledzili statystyki wypożyczeń i stworzyli listę stacji z najmniejszą ich liczbą.
Punktem odniesienia były te najbardziej oblegane i tzw. „średniaki”. I tak, w porównaniu z superstacją przy Tesco przy ul. Broniewskiego mającą 11 tysięcy wypożyczeń w tym sezonie, stacja na Barbarce zanotowała 1060 takich operacji. „Średniak”, czyli np. ta przy targowisku przy Szosie Chełmińskiej - 4200. W taki sposób powstała liczba czterech stacji, które po tym sezonie mogą zmienić lokalizację, o ile zechcą tego mieszkańcy.
Na liście jest stacja na Barbarce przy ul. Przysieckiej, przy Bramie Klasztornej na Bulwarze Filadelfijskim, przy krzyżówce ulic Kolankowskiego i Kosynierów Kościuszkowskich oraz przy ul. Hallera, przy basenie.
Nieliczni, ale jacy wierni
W przypadku tej ostatniej stacji urzędnicy przyznają, że operator sugerował, by stacja pozostała w tym miejscu.
- Nie należy do obleganych, w tym sezonie notowała 1700 wypożyczeń. Odwiedzających jest niedużo, ale za to są to wierni użytkownicy systemu - podkreśla Maria Pałucka z Wydziału Sportu i Turystyki Urzędu Miasta, który odpowiada za funkcjonowanie systemu.
Urzędnicy przyznają też, że trudno o tak dobrą lokalizację stacji na lewobrzeżu, jak właśnie przy basenie, dlatego też nie powstała alternatywa dla tego miejsca. - Ostatecznie o tej lokalizacji zdecydują mieszkańcy - słyszymy. Na lewym brzegu są tylko dwie stacje TRM, druga jest przy Dworcu Głównym PKP. Mieszkańcy mają zdecydować, czy przenosić stacje i w jakie miejsce.
Rowerzyści ze Zbożowej
Z Barbarki stacja miałaby być przeniesiona na ul. Zbożową na Wrzosach. O tę lokalizację od dawna proszą w telefonach do urzędu tamtejsi mieszkańcy. Spod Bramy Klasztornej stacja miałaby zostać przeniesiona w okolice dworca Toruń Miasto. Ta z okolic skrzyżowania ulic Kolankowskiego i Kosynierów powędrować ma na pętlę autobusową przy ulicy Dziewulskiego.
Do 28 października urząd zbiera opinię w tej sprawie. Listy nowych lokalizacji magistrat nie zamyka, czeka na propozycje własne mieszkańców.
Superstacja rowerowa
Najpopularniejsze stacje: przy Tesco przy ul. Broniewskiego oraz przy Bibliotece Głównej UMK, od przyszłego sezonu mają się rozrosnąć do 20 stanowisk. Urząd rozpoczął już nad tym prace.
W przyszłym roku, poza większą liczbą stacji, rowery miejskie mamy wypożyczyć przez aplikację w telefonie, która według zapewnień prezes Romet Rental System, jest na etapie testów.
Ankieta dotycząca zmian lokalizacji znajduje się na stronie www.konsultacje.torun.pl.
W tym sezonie Toruńskim Rowerem Miejskim pojedziemy do końca listopada. Kończący się, drugi sezon miejskiego jednośladu jest rekordowy. Liczba stacji wzrosła dwukrotnie, do 27, a wypożyczeń trzykrotnie - z 30 tysięcy do ponad 90 tysięcy.
Alicja Cichocka-Bielicka, Nowości>>, 13 października 2015 r.
Adres nowy, kłopot stary
Miejscy urzędnicy chętnie przestawią najrzadziej odwiedzane stacje Toruńskiego Roweru Miejskiego, pod nowe, wskazane przez mieszkańców adresy.
Dobrze, że pracownicy magistratu tak wnikliwie analizują statystyki wypożyczeń i chcą wsłuchać się w głos użytkowników systemu. To się chwali, ale dobrze byłoby, gdyby zwrócili uwagę, na stan techniczny rowerów, przepełnienie stacji albo brak rowerów, szwankujący zbyt często system pokładowy na stacjach, utrudniający wypożyczenie i zwrot sprzętu.
Wiele z tych braków nie udało się naprawić od startu systemu, więc nowe, nawet lepsze adresy dla stacji nie sprawią, że stare kłopoty rozwiążą się same.
Alicja Cichocka-Bielicka, Nowości>>, 13 października 2015 r.
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242