Cytat z pierwszej strony:
"Miejski Zarząd Dróg w Toruniu dąży do rozbudowy i modernizacji dróg przeznaczonych dla ruchu rowerowego. Program budowy ścieżek rowerowych w Toruniu w latach 2001 - 2003 przewiduje budowę i wyznaczenie następujących ścieżek rowerowych:
- ul. Polna na odcinku od ul. Ugory do ul. Legionów
- ul. Przy Kaszowniku na odcinku od Pl. ToMiTo do Pl. Pokoju Toruńskiego.
- ul. Dobrzyńska
- ul. Warneńczyka
- ul. Chopina i ul.Bydgoska na odcinku do ul. Konopnickiej
Ponadto planuje się rozbudowe ścieżek rowerowych podczas modernizacji tras wylotowych z miasta."
Do dnia dzisiejszego udało sie wybudować jedynie pierwszy fragment (ul. Polna) plus lepiej lub gorzej fragmenty kilku tras wylotowych z miasta. Plany były ambitne. Szkoda że niewiele zrealizowano.
Przy okazji przypomne plany MZD na rok 2007 - już połowa roku.
- ul. Przy Kaszowniku (od Pl. Pokoju Toruńskiego do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego-Uniwersytecka) oraz w ul. Warneńczyka (do ul. Bażyńskich) - 200.000 zł;
- ul. Traugutta-Lubicka (od mostu do ul. Winnica) oraz w ul. Waryńskiego (dokończenie od ul. Antczaka do ul. Traugutta) – 300.000 zł;
- przygotowanie nowych zadań inwestycyjnych – 100.000 zł.
W 2007 roku planuje się ponadto realizację następujących rozwiązań przejściowych oraz udogodnień w organizacji ruchu rowerowego:
- ul. Antczaka (od ul. Waryńskiego do ul. Studziennej) – oznakowanie chodnika jako drogi pieszo-rowerowej lub wyznaczenie na jezdni pasa dla rowerów;
- ul. Szosa Lubicka (od ul. Targowej do Pl. Daszyńskiego) - oznakowanie chodnika wzdłuż ruin „Tormięsu” do Pl. Daszyńskiego jako drogi pieszo-rowerowej, z „przejazdem dla rowerów” na stronę południową Sz. Lubickiej (skomunikowanie z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym w kierunku Rubinkowa i Skarpy);
- ul. Żółkiewskiego – oznakowanie chodnika jako drogi pieszo-rowerowej na brakujących odcinkach: zjazd z Wiaduktu przez przystanek MZK oraz wylot w stronę Pl. Daszyńskiego (połączenie z ciągiem wymienionym w podpunkcie 2), w tym także oznakowanie drogi pieszo-rowerowej przed i za Wiaduktem (z „przejazdem dla rowerów na stronę północną ul. Kościuszki – na wysokości stacji SHELL);
- skomunikowanie nowego odcinka drogi rowerowej przy Szosie Chełmińskiej z drogą rowerową przy ul. Długiej (wykonanie „przejazdu dla rowerów” w Sz. Chełmińskiej);
- uzupełnienie (lub odnowienie) oznakowania poziomego i pionowego istniejących odcinków dróg rowerowych;
- eliminacja zastawiania dróg rowerowych samochodami – przez aktywność Policji i Straży Miejskiej.
Poniżej skany opracowania z 2001 roku. W miarę czytelne.