Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Infrastruktura rowerowa w Strasburgu i Dijon - galeria zdjęć

Strasburg

Miasto położone nad Renem tuż przy granicy z Niemcami, stolica Alzacji. Obszar staromiejski Strasburga - Wielka Wyspa - wpisana jest na listę Unesco. Miasto liczy około 270 000 mieszkańców (w aglomeracji żyje ok. 480 000). W Strasburgu swoją siedzibę mają m.in. Rada Europy, Europejski Trybunał Praw Człowieka oraz Parlament Europejski.

Udział ruchu rowerowego we wszystkich podróżach wynosi około 8 %.

W obrębie dworca kolejowego rowerzyści maja do dyspozycji 2300 miejsc parkingowych w tym 850 pod ziemią. W mieście działa system wypożyczalni rowerów Velhop http://www.velhop.strasbourg.eu. Wypożyczalnia dysponuje 4700 sztukami rowerów z czego 4200 można wypożyczyć na dłuższy okres a 500 znajduje się w bezobsługowych stacjach na terenie miasta. Istnieje możliwość wypożyczenia roweru od 1 godziny do 1 roku. Koszt wypożyczenia roweru na godzinę wynosi 1 euro, na dzień 5 euro, kaucja zwrotna 150 euro.

Tramwaje w Strasburgu zostały zlikwidowane w roku 1960, przywrócono je do ruchu w 1994 roku, obecnie kursuje 6 linii. Bardzo ciekawy jest system sprzedaży biletów miesięcznych na komunikację zbiorową, ze szczegółami można zapoznać się na portalu Transport Publiczny>>.

Rowerzysta na rowerze Velhop na tle katedry Notre Dame.
Rowerzysta na rowerze Velhop na tle katedry Notre Dame.
Rower Velhop w całej okazałości. Charakterystyczny jest napęd - wał kardana.
Rower Velhop w całej okazałości. Charakterystyczny jest napęd - wał kardana.
Licznik rowerzystów przy wydzielonej drodze rowerowej.
Licznik rowerzystów przy wydzielonej drodze rowerowej.
Wydzielona droga rowerowa, która powstała kosztem zawężonej jezdni.
Wydzielona droga rowerowa, która powstała kosztem zawężonej jezdni.
Korzystanie z infrastruktury oznaczonej takim znakiem nie jest obowiązkowe.
Korzystanie z infrastruktury oznaczonej takim znakiem nie jest obowiązkowe.
Tramwaj dwukierunkowy oraz infrastruktura rowerowa stworzona przy okazji budowy linii tramwajowej.
Tramwaj dwukierunkowy oraz infrastruktura rowerowa stworzona przy okazji budowy linii tramwajowej.
Zielone torowisko oraz dość nieszczęśliwie poprowadzona (nieobowiązkowa) droga rowerowa przez przystanek.
Zielone torowisko oraz dość nieszczęśliwie poprowadzona (nieobowiązkowa) droga rowerowa przez przystanek.
Tramwaj Cityrunner w pełnej krasie.
Tramwaj Cityrunner w pełnej krasie.
Drewniane torowisko i rowerzyści na tle budynku Europejskiego Trybunału Praw Czowieka.
Drewniane torowisko i rowerzyści na tle budynku Europejskiego Trybunału Praw Czowieka.
Infrastruktura rowerowa na tyłach Parlamentu Europejskiego.
Infrastruktura rowerowa na tyłach Parlamentu Europejskiego.
Trafiają się odcinki dróg rowerowych w standardzie prawie jak w Holandii.
Trafiają się odcinki dróg rowerowych w standardzie prawie jak w Holandii.
W centrum miasta sporo jest infrastruktury dla rowerzystów wydzielonej z jezdni. Na zdjęciu kontrapas.
W centrum miasta sporo jest infrastruktury dla rowerzystów wydzielonej z jezdni. Na zdjęciu kontrapas.
Obustronne pasy rowerowe.
Obustronne pasy rowerowe.
Kontrapas rowerowy i wyniesiona tarcza skrzyżowania.
Kontrapas rowerowy i wyniesiona tarcza skrzyżowania.
Przestrzeń dla rowerzystów w ścisłym centrum - ruch samochodów w tym miejscu jest mocno ograniczony.
Przestrzeń dla rowerzystów w ścisłym centrum - ruch samochodów w tym miejscu jest mocno ograniczony.
Rowerzysta na jezdni, rowerzystka na chodniku, rowerzysta parkujący swój pojazd.
Rowerzysta na jezdni, rowerzystka na chodniku, rowerzysta parkujący swój pojazd.
Znak zezwalający na jazdę rowerem w prawo nawet na czerwonym świetle.
Znak zezwalający na jazdę rowerem w prawo nawet na czerwonym świetle.
Jeden z kilku parkingów rowerowych w obrębie dworca kolejowego.
Jeden z kilku parkingów rowerowych w obrębie dworca kolejowego.
Na buspasach dopuszcza się ruch rowerowy oraz taksówki.
Na buspasach dopuszcza się ruch rowerowy oraz taksówki.
Trasa rowerowa nad rzeką Ill. Żadnych barierek.
Trasa rowerowa nad rzeką Ill. Żadnych barierek.
Oznakowanie tras rowerowych. Nie jest tak czytelne jak w Niemczech czy Holandii.
Oznakowanie tras rowerowych. Nie jest tak czytelne jak w Niemczech czy Holandii.
Most pieszo-rowerowy nad Renem łączący francuski Strasburg z niemieckim Kehl.
Most pieszo-rowerowy nad Renem łączący francuski Strasburg z niemieckim Kehl.
Peugeot niefortunnie przypięty do słupka na strasburskim Starym Mieście.
Peugeot niefortunnie przypięty do słupka na strasburskim Starym Mieście.

Dijon

Miasto i gmina we Francji, w regionie Burgundia w środkowo-wschodniej Francji. Miasto liczy około 150 000 mieszkańców, zespół miejski liczy 238 000 mieszkańców. Miasto wielu osobom kojarzy się głównie z musztardą. Duży ośrodek akademicki. Komunikację tramwajową w Dijon zlikwidowano w 1961 roku, funkcjonowanie 2 linii tramwajowych przywrócono w 2012 roku. Miejski system wypożyczalni rowerów to Velodi>>.

Na potrzeby budowy linii tramwajowych zmieniono wygląd wielu ulic.  W Dijon jeżdżą tramwaje Alstom Citadis 302.
Na potrzeby budowy linii tramwajowych zmieniono wygląd wielu ulic. W Dijon jeżdżą tramwaje Alstom Citadis 302.
Dwukierunkowy tramwaj podjeżdza pod sam dworzec kolejowy.
Dwukierunkowy tramwaj podjeżdza pod sam dworzec kolejowy.
Tuż przy dworcu jest punkt gdzie można wypożyczyć rower na dłużej...
Tuż przy dworcu jest punkt gdzie można wypożyczyć rower na dłużej...
...można też skorzystać z bezobsługowej wypożyczalni rowerów.
...można też skorzystać z bezobsługowej wypożyczalni rowerów.
Budując linie tramwajowe można się było postarać o lepszą infrastrukturę dla rowerzystów...
Budując linie tramwajowe można się było postarać o lepszą infrastrukturę dla rowerzystów...
...choć ta nie jest obowiązkowa.
...choć ta nie jest obowiązkowa.
Kontrapas autobusowo-taksówkowo-rowerowy.
Kontrapas autobusowo-taksówkowo-rowerowy.
Pas i śluza rowerowa oraz znak pozwalający rowerzyście na skręcanie w prawo także na czerwonym świetle.
Pas i śluza rowerowa oraz znak pozwalający rowerzyście na skręcanie w prawo także na czerwonym świetle.
Jazda rowerem pod prąd dopuszczona jest nawet na tak wąskich uliczkach.
Jazda rowerem pod prąd dopuszczona jest nawet na tak wąskich uliczkach.
Parking rowerowy dla użytkowników komunikacji miejskiej.
Parking rowerowy dla użytkowników komunikacji miejskiej.
Bezobsługowa stacja rowerów miejskich.
Bezobsługowa stacja rowerów miejskich.
Mały autobus w sam raz dla wąskich uliczek Starego Miasta w Dijon.
Mały autobus w sam raz dla wąskich uliczek Starego Miasta w Dijon.

Zdjęcia wykonano we wrześniu 2014 roku.



wyedytowano: 2015-01-27 08:07
aktywne od dnia: 2015-01-26 23:46
drukuj  
Komentarze użytkowników (2)
Bajkłors, 2015-02-12 17:46:34
W Dijon polecam rowerownię "La Rustine", przy Rue de Havre. Przedsięwzięcie wspólnotowe (w Polsce trzeba uważać, żeby nie powiedzieć komunistyczne), można zmontować sobie rower z pomocą wykwalifikowanej kadry lub skorzystać ze zgromadzonych części, za darmo lub pół-darmo. Ogarniają to łebskie ludzie ze środowiska, więc i frekwencja wysoka.
bania10@op.pl, 2015-08-14 16:43:17
Witam, chciałbym odnieść się do tego ciekawego artykułu w pracy dyplomowej - czy autor mógłby się ze mną skontaktować mailowo(mail w nicku)  :)
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook