Bo otwarcie szlaku już 15 września. Najtrudniejsze zadanie inżynierskie jest do wykonania w gminie Koronowo, na moście w Okolu.
Ścieżką rowerową od granic powiatu toruńskiego do Pieczysk przez Bydgoszcz - pojechać mamy już 15 września! Realne? Sceptyków nie brakowało, ale prace przebiegają sprawnie i w bydgoskim starostwie są coraz pewniejsi, że inwestycja ta - największa tego lata- zakończy się w terminie.
Roboty trwają jednocześnie w wielu miejscach powiatu. Na trasie z Bydgoszczy do Koronowa i z Dąbrowy Chełmińskiej w kierunku Unisławia. - Z poboczy usunięta została już trawa i warstwa próchnicy. Wytyczono ścieżki. W niektórych miejscach wykonane są już także obrzeża chodników i podbudowę ścieżek. Jak do tej pory jestem z tych prac zadowolony - mówi Wojciech Porzych, starosta bydgoski.
Do ogromnego przedsięwzięcia zaangażowano trzy firmy. Najtrudniejsze zadanie stoi przed firmą Strabag, to ona realizuje obiekty inżynierskie. Mniej skomplikowane odcinki traktu przypadły firmom z gmin: Koronowo i Dąbrowa Chełmińska.
Budowa ścieżek to ratunek dla zabytkowego mostu kolejki wąskotorowej. Tędy wieść będzie ścieżka w kierunku Koronowa. Prace trwają. Konieczne jest zabezpieczenie osuwisk i konserwacja przęseł mostu. Ponadto, by zbudować nową kładkę, która będzie przedłużeniem mostu w kierunku Okola, trzeba było wbić pod nią 12 pali o średnicy 25 cm i długości 15 metrów każdy i zabetonować. Za 14 dni, gdy beton dojrzeje, prace będą kontynuowane - relacjonuje przebieg robót na moście starosta Porzych. Podkreśla, że gdyby nie budowa trasy dla rowerzystów nie byłoby pieniędzy na remont tego mostu i zabezpieczenie osuwisk. - Ministerstwo dawało pieniądze tylko na te osuwiska, które stanowiły zagrożenie dla obiektów infrastruktury. Te prace są wpisane w projekt budowy ścieżek rowerowych - informuje.
Już teraz sporo jest ścieżek rowerowych w powiecie bydgoskim, ale nie są one powiązane z osobą w jedną całość. Budowane teraz trakty stanowić mają dopełnienie istniejących już ścieżek. Pozwoli to bezpiecznie jechać trasą Unisław, przez Dąbrowę Chełmińska, Ostrome-cko do Bydgoszczy i dalej istniejącymi już w Bydgoszczy ścieżkami rowerowymi do drogi krajowej nr 25 w kierunku Koronowa. Wyjazd z Bydgoszczy możliwy będzie po budowanej teraz ścieżce rowerowej wzdłuż drogi krajowej nr 25 aż do granicy gmin Sicienko i Koronowo, gdzie ścieżka, która powstanie tego lata, połączy się z istniejącą drogą rowerową do Tryszczyna.
Za Gościeradzem ścieżka będzie biegła po śladzie kolejki wąskotorowej do mostu kolejki, a za nim w Koronowie połączy się z traktem na ulicy Pomianowskiego. Dalej rowerzysta będzie mógł wykorzystać istniejące już ścieżki rowerowe by bezpiecznie dojechać nad Zalew Koronowski.
Nie byłoby tej inwestycji, gdyby nie współdziałanie samorządów: Koronowa, Dąbrowy Chełmińskiej, Sicienka, Unisławia, starostwa toruńskiego, a także miasta Bydgoszczy oraz finansowej pomocy urzędu marszałkowskiego.Teraz pozostaje tylko trzymać kciuki.
Maja Stankiewicz, Gazeta Pomorska>>, 30 lipca 2014
Komentarze użytkowników (2) |
WOJT,
2014-08-06 18:58:17
Wniosek z tego że powstanie najdłuższa droga rowerowa w Polsce i pewnie w Unisławiu połączy się z trasą do Torunia. Byłby to też pierwsze prawdziwe połączenie rowerowe dwóch dużych miast w Polsce |
WOJT,
2014-09-12 19:10:26
Jak trasa będzie wiodła przez Bydgoszcz? Czy będzie przebiegać przez Centrum Miasta czy jego obrzeżami. Jakoś nigdzie nie mogę znaleźć na ten temat informacji |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242