Prace przy budowie drogi rowerowej do Torunia mają zakończyć się w czerwcu 2015 roku. Co ważne, władze województwa zwiększyły pulę dofinansowania na tę inwestycję.
Budowa ścieżki Toruń-Chełmża z odgałęzieniem do Kamionek Małych to trzeci etap inwestycji budowy dróg rowerowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013.
Wcześniej powstały drogi rowerowe Toruń-Osiek (12,63 km) oraz Toruń-Unisław (22,15 km). W kolejnej perspektywie finansowej przewidziana jest kontynuacja rozbudowy sieci dróg rowerowych w powiecie.
Inwestycja prowadzona przez firmę Strabag na odcinku 36 kilometrów z Torunia do Chełmży ma rozpocząć się już w tym miesiącu i potrwać do czerwca przyszłego roku. Podwykonawcy nie są jeszcze znani.
- Od Torunia do Łysomic będzie utwardzona nawierzchnia, gdyż Lasy Państwowe nie zgadzają się na wylanie asfaltu - wyjaśnia Dariusz Meller, wicestarosta toruński. - Oczywiście dalej, poza lasami, będzie już asfalt. Droga pobiegnie dalej przez Zakrzewko, Tylice, Sławkowo, Morczyny i tu wydzieli się odnoga na Kamionki, a główna ścieżka pobiegnie przez Mirakowo, Zalesie, Nową Chełmżę, przez Chełmżę i stamtąd do Grzywny. Oprócz ruchu rowerowego, będzie ona służyła również jako chodnik.
Trakt powstanie wzdłuż dróg różnych kategorii: wojewódzkich, powiatowych, gminnych. Prace będą wykonywane najpierw przy drogach gminnych i powiatowych, na końcu przy wojewódzkich.
- Bardzo istotne jest to, że całkiem niedawno udało nam się uzyskać od marszałka województwa wzrost dofinansowania ze środków unijnych z 60 procent do 85 procent, co oznacza, że część środków finansowych wróci do budżetów wszystkich partnerów (proporcjonalnie). Prace będą wykonywane od razu w kilku miejscach przez kilka brygad - dodaje Dariusz Meller.
Co na tej inwestycji zyska Chełmża, gdzie obecnie jest zlokalizowana tylko jedna ścieżka rowerowa wzdłuż Bulwaru 1000-lecia? Nowy trakt trakt będzie przechodził przez ulice 3 Maja, Chełmińskie Przedmieście, Polną, Hallera, Rynek, Tumską, Łazienną i zjazd na Bulwar 1000-lecia do skrzyżowania z ul. Toruńską i dalej do przejazdy kolejowego.
- Ze względu na przeważającą ilość wąskich chodników i brak możliwości poszerzenia pasów drogowych, nie jest możliwe wyznaczenie oraz budowa odrębnych ścieżek rowerowych w centrum miasta - informuje Zdzisław Stasik, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta Chełmża.
Michał Malinowski, Nowości>>, 13 kwietnia 2014 r
Komentarze użytkowników (1) |
lutek,
2015-07-12 13:50:15
Pierwszy i ostatni raz wybrałem się dnia 12 lipca 2015 tą trasą z Torunia (start ze skrzyżowania Polnej i Równinnej) do Łysomic. Jak ktoś lubi górskie trasy czyli jazdą po kamieniach i przedtem się dobrze najadł, to przynajmniej go szybko wytrzęsie. Po paru km drogi przez las w przyjemnym chłodzie (jedyna zaleta) dojechałem do skrzyżowania. Prosto droga utwardzona tym idiotycznym kamieniem, w prawo już droga piaszczysta z oznaczeniem trasy - pasek żółty i czerwony. Rozum podpowiedział skręcić w prawo. Po paru km dojeżdżam do Papowa Toruńskiego. Koniec drogi rowerowej. Trasa 552. Gdybym nie był tutejszym, to bym nie wiedział co dalej. Skręcam w lewo w stronę Łysomic. Teraz trzeba jechać szosą. Mimo ograniczenia prędkości do 40km/h samochody gnają pewnie 80km/h. Dojeżdżam do Łysomic i skręcam w lewo w stronę Torunia.Kawałek trasy rowerowej (do Leśnej) jest piękny asfaltowy. Następnie trasa rowerowa prowadzi do lasu. Droga wysypana kamyczkami, ale drobnymi. Mimo, że jeszcze nie usypana, jedzie się dobrze. Zaraz za mostkiem przez Strugę Toruńską mamy skrzyżowanie z oznaczeniem Toruń-Rubinkowo w lewo. Zaintrygowała mnie ta droga, więc skręcam w lewo. Po jakimś czasie dojeżdżam do skrzyżowania, nad którym się poprzednio tak zastanawiałem. Więc poprzednio jadąc w stronę Łysomic, niepotrzebnie skręciłem, bo dojechałem do Papowa. Teraz zawróciłem i wracam do Torunia, ale trasą od strony Łysomic. Ponieważ jest trasa jeszcze nie skończona i ślepa, dojeżdżam do torów kolejowych i przeprowadzam rower do szosy A91. Moja rada dla amatorów tej trasy: weź ze sobą zapasową wzmocnioną oponę, dętkę i pompkę. Może ci się przydać. Albo poczekać 5 lat, aż samochody i inni rowerzyści ubiją tę drogę. A najlepiej pojechać nią raz, aby się samemu przekonać! |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242