Na moście wciąż dzieje się wiele. Niedawno zakończyły się poprawki chodnika. Z kolei wczoraj ruszył remont ścieżki rowerowej. Wkrótce - dobudowanie pochylni dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi.
Budowa okrzyknięta mianem inwestycji stulecia nadal trwa. Przypomnijmy, że otwarcie mostu im. gen. E. Zawackiej odbyło się 7 grudnia ub.r. Po kilku miesiącach na dotychczasowy plac budowy musieli jednak wrócić robotnicy, którzy część otwartej niedawno przeprawy zamknęli. Dlaczego?
Ścieżka rowerowa na prawobrzeżnej, dojazdowej łącznicy estakady wymaga już wyrównania. W związku z tym konieczne jest czasowe zamknięcie ruchu dla rowerzystów. Od wczoraj informują o tym znaki drogowe. Utrudnienia potrwają najpierw do piątku. Drugi etap prac rozpocznie się 22 kwietnia i potrwa 5 dni. Na tym nie koniec, bo już kilka tygodni temu w pobliżu pl. Daszyńskiego zakończyły się inne roboty. Polegały one na wyrównaniu nawierzchni chodnika ciągnącego się wzdłuż północnej części Szosy Lubickiej.
Strabag udziela gwarancji
- Wszystkie te prace są prowadzone na koszt firmy Strabag w ramach gwarancji - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. - Zapewniają nam to postanowienia i zapisy, które znalazły się w umowie. Dzięki nim usuwanie, naprawa lub wymiana elementów będących przedmiotem umowy przez wykonawcę i na jego koszt, jest zapewniona przez 5 lat.
W najbliższym czasie w ramach gwarancji Strabag ma także uzupełnić oznakowanie poziome na ścieżce rowerowej oraz dokończyć obsiewanie trawnika. Na tym jednak nie koniec mostowych prac.
Wczoraj drogowcy otworzyli oferty na projekt i budowę pochylni przy ul. Rudackiej. Jedyna złożona oferta opiewa na 235 tys. złotych i mieści się w przedziale środków zarezerwowanych przez miasto na ten cel.
- Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 6 miesięcy na przygotowanie dokumentacji i realizację zadania - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko. - Jeśli więc wszystko pójdzie zgodnie z planem, pochylnia powinna być gotowa na przełomie października i listopada. Będzie ona stanowiła znaczne udogodnienie zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych i rodzin z dziećmi.
Droga krajowa
Trwają także formalności związane ze zmianą przebiegu DK 91. Wykonawca dokumentacji złożył już koncepcję projektowo-przestrzenną z kilkoma wariantami przebiegu tras. Teraz będą one weryfikowane i oceniane pod względem planistycznym, przestrzennym i technicznym.
„91” poprowadzi kierowców ul. Podgórną, Kościuszki, Żółkiewskiego i dalej nowym mostem.
Stara jedynka
- Droga krajowa nr 91 (DK 91) łączy Gdańsk z Toruniem, Kowal z Łodzią oraz Głuchów z Częstochową.
- Przed wybudowaniem autostrady oznaczona była nr. 1, stąd przez kierowców bywa nazywana „starą jedynką”.
- Obecnie jest to najważniejsza trasa komunikacyjna biegnąca z północy na południe Polski. Wprowadza ona wielki ruch tranzytowy do centrum Torunia.
Nowości, Artur Olewiński, 15 kwietnia 2014
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242