Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 21 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Infrastruktura rowerowa we Wrocławiu - galeria zdjęć

Wrocław to jedno z najbardziej rowerowych dużych miast w Polsce. Udział ruchu rowerowego we wszystkich podróżach szacowany jest na 4%; z dróg rowerowych, jezdni i - niestety - chodników korzysta naprawdę wielu rowerzystów. Wrocław pod wieloma względami uważany jest za lidera polskich miast pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej. To w stolicy Dolnego Śląska rozpoczęto na dużą skalę montaż stojaków rowerowych, to tu otworzono pierwszy system bezobsługowej wypożyczalni rowerów miejskich, tutaj także stosuje się rowerowe rozwiązania infrastrukturalne rzadko spotykane w innych polskich miastach.

Na poniższych zdjęciach prezentowana jest głównie infrastruktura rowerowa wydzielona z jezdni. We Wrocławiu istnieje sporo obustronnych pasów rowerowych czy kontrapasów na ulicach jednokierunkowych dla samochodów. W obrębie wielu skrzyżowań utworzono śluzy rowerowe dzięki którym rowerzyści mogą ustawić się przed samochodami i pierwsi ruszyć na zielonym. Aby rozwiązania uczynić czytelniejszymi montowane są specjalne trójkomorowe sygnalizatory dla rowerzystów z małymi soczewkami.

Infrastruktura rowerowa z jezdni wydzielana jest głównie w obrębie centrum miasta, w wielu miejscach tworzone są wydzielone drogi rowerowe.

Dużym problemem jest znaczna ilość rowerzystek i rowerzystów korzystających z chodników. Główną przyczyną tego stanu rzeczy prócz braków w infrastrukturze jest duża prędkość samochodów jeżdżących po Wrocławiu. Z tego też powodu wiele osób rezygnuje z jazdy rowerem po jezdni i wybiera nie zawsze szeroki chodnik. Problem ten jest jednak charakterystyczny dla chyba wszystkich polskich miast.

Poniższe zdjęcia zostały wykonane w dniach 6-10 marca 2014 roku (ostatnie zostało wykonane w lipcu 2013 r.).

Śluza rowerowa i rowerowy pas do lewoskrętu z ul. Grodzkiej w most Uniwersytecki
Śluza rowerowa i rowerowy pas do lewoskrętu z ul. Grodzkiej w most Uniwersytecki
Ulica Grodzka - pas rowerowy
Ulica Grodzka - pas rowerowy
Ulica Purkyniego - pas rowerowy w obrębie skrzyżowania...
Ulica Purkyniego - pas rowerowy w obrębie skrzyżowania...
...dzięki czemu rowerzysta może ominąć samochody stojące przed światłami.
...dzięki czemu rowerzysta może ominąć samochody stojące przed światłami.
Plac Dominikański - pas do jazdy rowerem na wprost
Plac Dominikański - pas do jazdy rowerem na wprost
Sygnalizator dla rowerzystów
Sygnalizator dla rowerzystów
Ulica Kościuszki - kontrapas rowerowy
Ulica Kościuszki - kontrapas rowerowy
Sygnalizator dla rowerzystów korzystających z kontrapasa
Sygnalizator dla rowerzystów korzystających z kontrapasa
Parking rowerowy przed dworcem głównym
Parking rowerowy przed dworcem głównym
Ulica Świdnicka - pas do jazdy na wprost
Ulica Świdnicka - pas do jazdy na wprost
Ulica Świdnicka - testowe i kompromisowe rozwiazania
Ulica Świdnicka - testowe i kompromisowe rozwiazania
Ulica Podwale - śluza rowerowa
Ulica Podwale - śluza rowerowa
Ulica Braniborska - pasy rowerowe
Ulica Braniborska - pasy rowerowe
Ulica Legnicka - pas dla rowerów i autobusów jadących na wprost
Ulica Legnicka - pas dla rowerów i autobusów jadących na wprost
Ulica Świętego Mikołaja - pas rowerowy do jazdy na wprost
Ulica Świętego Mikołaja - pas rowerowy do jazdy na wprost
Ulica Podwale - śluza rowerowa i pas rowerowy prowadzący na wprost przez skrzyżowanie
Ulica Podwale - śluza rowerowa i pas rowerowy prowadzący na wprost przez skrzyżowanie
Ulica Ruska - rowerowy wlot od zachodu na Stare Miasto
Ulica Ruska - rowerowy wlot od zachodu na Stare Miasto
Ulica Ruska - wydzielony początek kontrapasa
Ulica Ruska - wydzielony początek kontrapasa
Ulica Ruska - asfalt na kontrapasie, dla samochodów bruk
Ulica Ruska - asfalt na kontrapasie, dla samochodów bruk
Ulica Świętego Mikołaja - wylot ze Starego Miasta w kierunku zachodnim tylko dla rowerzystów
Ulica Świętego Mikołaja - wylot ze Starego Miasta w kierunku zachodnim tylko dla rowerzystów
Trójkomorowy sygnalizator dla rowerzystów
Trójkomorowy sygnalizator dla rowerzystów
Ulica Szewska tylko dla tramwajów i rowerzystów
Ulica Szewska tylko dla tramwajów i rowerzystów
Ulica Piaskowa - sygnalizator dla rowerzystów jadących od strony Mostu Piaskowego...
Ulica Piaskowa - sygnalizator dla rowerzystów jadących od strony Mostu Piaskowego...
...który to Most Piaskowy dostępny jest na całej długości tylko dla tramwajów i rowerów
...który to Most Piaskowy dostępny jest na całej długości tylko dla tramwajów i rowerów
Początek kontrapasa rowerowego na ulicy Jedności Narodowej
Początek kontrapasa rowerowego na ulicy Jedności Narodowej
Ulica Jedności Narodowej - kontrapas rowerowy z drugiej strony
Ulica Jedności Narodowej - kontrapas rowerowy z drugiej strony
Ulica Powstańców Śląskich - przejazd rowerowy przez skrzyżowanie na wprost i w prawo
Ulica Powstańców Śląskich - przejazd rowerowy przez skrzyżowanie na wprost i w prawo


wyedytowano: 2014-04-08 23:23
aktywne od dnia: 2014-04-08 23:05
drukuj  
Komentarze użytkowników (4)
Piotr, 2014-04-13 09:08:11
Bałbym się jeździć po tym mieście i rowerem i samochodem   :P
pawel, 2014-04-13 15:53:19
Piotr - a z czego wynika Twoja opinia?
ala, 2014-04-18 23:50:48
Nie da się jeździć po tym mieście rowerem. Wszystkie te zdjęcia pochodzą z centrum. Ludzie mieszkają nie tylko tam, ale także na obrzeżach, gdzie ścieżki wołają po pomstę (nierówne ścieżki/kostka). Ostatnio z Biskupina na Psie Pole dojazd zajął mi 1h  ! Starałam się nie jeździć po chodnikach, tylko dookoła ścieżką, po przyjeździe poszłam spać, a kondycji to ja złej nie mam...
emdzej, 2014-04-19 18:41:36
Zdjęcia pokazują praktycznie same skrzyżowania, na których oczywiście rowerzyści nie powinni być marginalizowani, i powoli przestają tak być traktowani. Super! Problemem jest dojazd do tych skrzyżowań- za przykład niech posłuży pas rowerowy na u.Świdnickiej w kierunku Rynku. Jest, ekstra, tylko prowadzi po nachylonym w kierunku krawężnika fragmencie, który jest niebezpieczny (dziury, kałuże itp). Kierowcy dalej uważają, że rowerzyści bezprawnie odbierają im szerokie pasy dla samochodów i spychają rowerzystów na chodnik. Kontrapas na ul. Ofiar Oświęcimskich, nie ma dnia by jakiś kierowca nie zatrzymał tam swojego auta, bo: 1 nie ma znaku zakazu zatrzymywania po tej stronie jezdni, 2 linia ciągła oddzielająca kontrapas od jezdni ściera się w szybkim tempie. Mimo iż jeżdżę rowerem w pełnym oprzyrządowaniu, dalej uważam że uprawiam sport ekstremalny wyjeżdżając na ulicę, tam gdzie jednak tych ścieżek (nie pasów, nie kontrapasów) nie ma. Jeszcze długa droga przed nami. Ale działajcie! Kibicuję Wam!
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook