RT 24/2013
Toruń, 30 października 2013 r.
Pan Piotr Całbecki
Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego
W związku ze złożeniem pisma RT 12/2012>> z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie celowości opracowania standardów dla infrastruktury rowerowej powstającej przy współudziale unijnych środków finansowych pochodzących z RPO proszę o pisemną informację:
1. dlaczego stowarzyszenie nie otrzymało odpowiedzi na przedmiotowe pismo w określonym ustawowo terminie;
2. czy i jakie działania podjęto na rzecz opracowania/wprowadzenia standardów o których mowa w przedmiotowym piśmie.
Z poważaniem
Paweł Wiśniewski
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Załącznik:
1. Kserokopia pisma RT 12/2012 z dnia 12 listopada 2012 r.
Do wiadomości:
1. Adresat
2. a/a
ODPOWIEDŹ
Toruń, 19 listopada 2013 r.
OR-II-P.1510.49.2013
Pan
Paweł Wiśniewski
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Odpowiadając na Pana pismo z dnia 30 października 2013 r. w sprawie celowości opracowania standardów dla infrastruktury rowerowej powstającej przy współudziale unijnych środków finansowych wyjaśniam jn.
Standardy techniczne dla wojewódzkich dróg samorządowych zostały przyjęte na posiedzeniu Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w dniu 14 listopada 2012 r. Obejmują one również infrastrukturę towarzyszącą związaną z bezpieczeństwem ruchu drogowego w zakresie separacji ruchu rowerowego i pieszego. Standardy zostały opracowane w trzech kategoriach w zależności od średniodobowego obciążenia ruchem dla danej drogi.
Infrastruktura towarzysząca przy przebudowie nowych dróg jest natomiast projektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a sposób ich realizacji jest niestety uzależniony od posiadanych środków zwłaszcza na wykupy gruntów od prywatnych właścicieli. Kwoty te są niejednokrotnie tak wysokie, że w niektórych wypadkach przewyższają koszt samych inwestycji. Nadmieniam, że Zarząd Województwa wyznaczył te standardy wyłącznie dla dróg wojewódzkich, a nie powiatowych czy gminnych.
Przy ocenie i zatwierdzaniu projektów dróg rowerowych uwzględniane są obowiązujące przepisy w zakresie oznakowania oraz dobre praktyki szeroko dostępne w literaturze i na stronach internetowych organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu rowerowego.
Nadmieniam, że przepisy prawa w tym zakresie są niespójne. Brak jest licznych rozporządzeń wykonawczych, a ewentualne ustalone standardy kolidują z planowanymi zmianami.
Ponadto wyjaśniam, że z treści pisma z dnia 12 listopada 2012 r., znak: RT 12/2012, wynika, iż stanowi ono ofertę, względnie list intencyjny o współpracy przy planowaniu,'projektowaniu i wykonywaniu planowanych tras rowerowych, i nie wynika z niego fakt konieczności udzielenia informacji, czy odpowiedzi.
Ponadto informuję, że w przypadku ponownego wystąpienia w powyższej sprawie bez wskazania nowych okoliczności organ właściwy do jej rozpatrzenia zgodnie z treścią artykułu 239 K.p.a (Dz. U. z 2013 r, poz. 267) może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
Z poważaniem
Wicemarszałek Województwa
Darusz Kurzawa
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242