Ścieżki dla pieszych i rowerzystów na wałach przeciwpowodziowych? Teraz to rzadkość, bo ich budowę powstrzymują skomplikowane i mało czytelne przepisy oraz panosząca się biurokracja. W środę w Grudziądzu prezydent Bronisław Komorowski spotka się z marszałkami ośmiu województw, by to zmienić
Prawo wodne z 2001 r. restrykcyjnie podchodzi do poruszania się po wałach przeciwpowodziowych - nie można po nich jeździć żadnymi pojazdami. W ogóle? Nie, o ile nie zgodzi się na to marszałek województwa. Budowa drogi pieszej czy rowerowej wymaga decyzji regionalnego zarządu gospodarki wodnej (RZGW). Taki jest w każdym województwie i każdy jego dyrektor może zadecydować o inwestycji lub nie. W identycznej sprawie jego kolega z sąsiedniego województwa może postąpić zupełnie odwrotnie. Niekiedy potrzebne jest też pozwolenie wodnoprawne, a takie leży w gestii albo marszałka, albo regionalnego zarządu gospodarki wodnej, albo starosty.
Przepisy dają organom sporą dowolność w ocenie, czy ścieżka lub szlak turystyczny na wale może powstać. W konsekwencji biurokracja mocno utrudnia ich budowę. W Polsce mamy 9,5 tys. kilometrów obwałowań chroniących przed powodziami, a tylko lokalnie - np. na Śląsku, w Warszawie i w części Torunia - legalnie służą one rowerzystom i pieszym.
(...)
Więcej na stronach Gazety Wyborczej
Tomasz Ciechoński, Gazeta Wyborcza Toruń>> 05.08.2013 ,
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242