Wycieczka rowerowa z Torunia do sąsiedniej Bydgoszczy to dobry sposób na aktywne spędzenie czasu. Jest kilka tras do wyboru np.: szlak niebieski PTTK LINK>> czy w miarę komfortowe pobocze drogi krajowej nr 80.
(Prawie) wybudowana droga rowerowa do Unisławia stworzyła nowe możliwośći wytyczenia trasy do Bydgoszczy. Dzięki niej bez problemu można dojechać wprost z Szosy Chełmińskiej do drogi wojewódzkiej 551 około 2 kilometry od Unisławia, a następnie przez Dąbrowę Chełmińską i Ostromecko dojechać do Fordonu, a dalej do centrum Bydgoszczy. Obecnie wzdłuż dużych fragmentów DW wytyczono różnej jakości infrastrukturę rowerową, ale ze względu na nawierzchnię i przebieg nadaje się ona głównie do rekreacyjnej jazdy, wyprawa na kolarzówce nie będzie przyjemna.
W planach jest budowa drogi rowerowej na odcinkach drogi wojewódzkiej pomiędzy Unisławiem a Dąbrową Chełmińską. Mamy nadzieję, że będzie porządnej jakości, pisaliśmy w tej sprawie do Starosty Bydgoskiego LINK>>.
Po dojechaniu do Bydgoszczy czas można sobie zorganizować wedle chęci i możliwości. Można zwiedzić Stare Miasto i Wyspę Młyńską, a także odwiedzić Myślęcinek. Do Torunia powrót rowerem bądź koleją - ta ostatnia opcja jest nawet wygodna. Szkoda jedynie, że bilet na rower w Przewzoach Regionalnych kosztuje aż 7,00 zł czyli prawie tyle samo co bilet Bit-City Bydgoszcz-Toruń, czyli 7,50 zł.
Przejechanie poniższej trasy z Torunia do Bydgoszczy powinno zająć średnio doświadczonemu rowerzyście około 3 godzin.
Poglądowa mapa. |
Droga rowerowa Toruń - Unisław. |
Droga wojewódzka 551 z Unisławia w kierunku Dąbrowy Chełmińskiej. W tym miejscu ma powstać droga dla rowerów. |
Wyjeżdzamy z Dąbrowy Chełmińskiej przyzwoitą drogą rowerową wytyczoną niestety tylko na krótkim odcinku. |
Przejazd kolejowy musimy pokonać po jezdni na zasadch ogólnych włączając się do ruchu przy pomocy powyższego rozwiązania. |
Prawidłowe rozwiązanie dla skrzyżowania ścieżki rowerowej z drogą publiczną. |
Na odcinku od Dąbrowy Chełmińskiej do Ostromecka jedziemy na dużym fragmencie leśną "ścieżką rowerową" o szerokości ok. 1,5 metra. |
Ścieżka momentami przypomina single track. Całe szczęście, że w kierunku Bydgoszczy zjeżdza się z górki. |
Włączenie drogi rowerowej w drogę lokalną. |
Naprawa pogwarancyjna? |
Dobry przykład na to, że trasa rowerowa może przebiegać także po ulicy o uspokojonym ruchu. |
Szkoda, że nie położono asfaltu na całości trasy. |
Pałac w Ostromecku. |
Szerokość i stan nawierzchni chodniko-ścieżki bez komentarza. |
Tytuł projektu zawiera interesującą tezę. |
Jedziemy z Ostromecka w kierunku Bydgoszczy czymś co ma przypominać ciąg pieszo-rowerowy. |
Słynny kontrapas rowerowy na ulicy Gdańskiej w Bydgoszczy. |
Po Starym Rynku w Bydgoszczy rowery mogą jeździć bez ograniczeń. |
Po ulicy Dworcowej można jeździć rowerem w obu kierunkach. |
Most pieszo-tramwajowy nad Brdą. Szkoda że droga rowerowa ma jedynie 2 metry. |
Pomysł na parking rowerowy pod dworcem kolejowym jak najbardziej OK, ale jego wykonanie i umiejscowienie pozostawia wiele do życzenia. |
Komentarze użytkowników (2) |
Tomasz,
2013-07-25 18:16:58
Fajnie opisana trasa - dzięki! |
WOJT,
2013-08-22 19:21:35
Ta opisana przez was trasa jest bardziej przyjazna sakwiarzom  , niebieski szlak z Bydgoszczy do Torunia biegnący raczej po polnych duktach może być dość trudny dla rowerzysty z sakwami |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242