RT 9/2013
Toruń, 27 marca 2013 r.
Pan Wojciech Porzych
Starosta Powiatu Bydgoskiego
W związku z nadzorowaniem przez Pana instytucję procesu przygotowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę ścieżek rowerowych w powiecie bydgoskim, chełmińskim i mieście Bydgoszcz:
Część 1 - Gmina Unisław - odcinek wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 551,
od granicy powiatu bydgoskiego do przejazdu kolejowego w miejscowości Unisław - długości ok. 2,3 km;
Część 2 - Gmina Dąbrowa Chełmińska
a) odcinek wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 551 od początku miejscowości Dąbrowa Chełmińska do granicy powiatu chełmińskiego - odcinek o długości ok. 4,8 km
b) odcinek wzdłuż drogi krajowej nr 80 - od końca mostu na Wiśle (strona południowa) do drogi wojewódzkiej nr 551 i wzdłuż tej drogi - odcinek o całkowitej długości ok. 0,7 km.
Część 3 - Miasto Bydgoszcz - odcinek wzdłuż drogi krajowej nr 25 od skrzyżowania ul. Koronowskiej z ul. Opławiec do granicy administracyjnej miasta wzdłuż śladu kolejki wąskotorowej o łącznej długości około 2,8 km.
Część 4 - Gmina Sicienko - odcinek od granicy administracyjnej miasta Bydgoszcz
w Smukale, śladem kolejki wąskotorowej do granicy gminy Koronowo - długości ok. 2,2 km
Część 5 - Gmina Koronowo
a) odcinek od granicy gminy Sicienko, śladem kolejki wąskotorowej oraz wzdłuż drogi nr 25 do ul. Pomianowskiego w Koronowie - odcinek o długości ok. 9,2 km
b) remont konstrukcji mostu kolejowego wąskotorowego nad rzeką Brdą w km 22+436 linii Bydgoszcz – Koronowo
jako stowarzyszenie zajmujące się szeroką pojętym rozwojem ruchu rowerowego zwracamy się do Pana z propozycją współpracy.
Proponujemy do warunków technicznych dla projektowanej infrastruktury rowerowej dodać następujące punkty doprecyzowujące obowiązujące przepisy w zakresie budowy ścieżek rowerowych:
Przyjęcie powyższych parametrów dla projektowanej infrastruktury rowerowej zapewni jej minimum funkcjonalności, odpowiedni komfort i bezpieczeństwo użytkowania.
Fragmenty infrastruktury rowerowej opracowywane na Pana zlecenie będą pełnić istotną rolę w systemie rowerowym województwa kujawsko-pomorskiego w związku z czym winny spełniać odpowiednie parametry.
Prosimy o informację, czy powyższe wytyczne zostaną uwzględnione w procesie projektowym. Prosimy także o informację o terminie, w jakim uzyskają Państwo koncepcje dla powyższych tras: ze swojej strony deklarujemy chęć zaopiniowania powstającej dokumentacji ścieżek rowerowych.
Liczymy na kontakt z Pana strony.
Z poważaniem
Paweł Wiśniewski
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Do wiadomości:
1. adresat
2. Pan Piotr Całbecki, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego
3. Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna
4. a/a
ODPOWIEDŹ
Bydgoszcz, dnia 16.04.2013 r.
DP. 7013.1.3.2012
Szanowny Pan Paweł Wiśniewski
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
W odpowiedzi na Pana pismo z 27 marca 2013 r. (z datą wpływu do tut. Starostwa 02.04.2013 r.) informuję, że proponowane wytyczne dotyczące projektowanych ścieżek rowerowych na terenie powiatu bydgoskiego, chełmińskiego i mieście Bydgoszcz zostały przekazane Projektantom.
Jednocześnie pragnę podziękować za cenne informację, które nie tylko umożliwią poprawę komfortu podróżowania, ale także zwiększą bezpieczeństwo użytkowników ruchu rowerowego.
Po pozytywnym zaopiniowaniu przebiegu trasy rowerowej poinformujemy Państwa o jej przebiegu drogą e-mailową.
Z poważaniem
Dyrektor Wydziału Dróg Powiatowych: Roman Meger
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242