Do czwartku można zgłaszać propozycje przebudowy pl. Rapackiego. Rozpatrzy je grupa ekspertów. Jakie koncepcje dla tego miejsca mają toruńscy drogowcy? Rozważają trzy warianty.
Zbieranie propozycji dotyczących przebudowy pl. Rapackiego to tylko wstęp do konsultacji, które odbędą się w marcu. Mieszkańcy, firmy lub instytucje mogą zgłaszać koncepcje do czwartku (e-mailem - mzd(małpa)mzd.torun.pl, pocztą tradycyjną - ul. Grudziądzka 159 lub osobiście) w formie prezentacji przygotowanej w pliku pdf.
Propozycje ocenią eksperci, m.in. profesorowie Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy oraz inżynierowie związani z branżą drogową. Autorzy koncepcji zaprezentują je 1 marca o 17 w Centrum Sztuki Współczesnej. Wówczas też zapadnie decyzja, która z wizji uzupełni listę rozwiązań, które zostaną poddane konsultacjom.
Czytaj także: Plac Rapackiego w Toruniu. Tunel dla ludzi czy samochodów?
Na razie w tym wykazie widnieją trzy warianty, które MZD przedstawił w 2012 r. Pierwszy zakłada gruntowny remont al. Jana Pawła II. Drugi przewiduje budowę tunelu dla pieszych na wysokości obecnego przejścia dla pieszych. - To może być przejście przypominające te, które są na Rubinkowie bądź takie, w którym będzie miejsce na usługi i punkty handlowe - mówi Janusz Czaplewski z MZD. - Bierzemy pod uwagę kilka opcji: prosty tunel, który będzie prowadzić do przystanku autobusowego bądź w kształcie litery "L”, obsługujący postój dla autobusów na al. Jana Pawła II i tramwajów na Chopina.
Jeden z podwariantów budowy tunelu dla pieszych zakłada przebudowę torowiska i poprowadzenie torów mostem w kierunku Torunia Głównego. Koncepcja przewiduje, że z pl. Rapackiego zniknęłyby autobusy MZK. Węzeł obsługiwałyby tylko tramwaje. Jadący do lewobrzeżnych osiedli docieraliby tylko do dworca Toruń Główny i tam na platformie przesiadaliby się do autobusów, które jechałyby dalej np. do Czerniewic.
Trzeci wariant zakłada budowę tunelu dla aut. - Z uwagi na szerokość przeprawy to mógłby być układ jednojezdniowy - mówi Czaplewski. - Szerokość przejazdu jest kwestią otwartą.
Tramwaj w tej opcji miałby jechać po lewej lub prawej stronie al. Jana Pawła II. W każdej z opcji MZD rozważa utworzenie przystanku autobusowo-tramwajowego (PAT).
19 lutego 2013, Gazeta Pomorska>>, Autor: WG
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242