Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 20 kwietnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Rowerowe wakacje na Bornholmie - relacja autorstwa Violi, Jacka i Kacpra

Podczas tegorocznych wakacji celem jednej z wypraw był ponownie Bornholm. Nasza zeszłoroczna relacja>> dotyczyła infrastruktury rowerowej na wyspie, tym razem chcemy skupić się na walorach turystycznych.

Mieliśmy wynajęty mały domek w malowniczej miejscowości Hasle skąd robiliśmy codziennie wycieczki. Każdego dnia naszego pobytu przemierzaliśmy zwykle 50-70 km, co pozwoliło nam szczegółowo zwiedzić każdy zakątek wyspy.

Podczas jazdy zaskakuje różnorodność krajobrazu. Z jednej strony obraz bliski krajom śródziemnomorskim ze względu na wspaniałą roślinność, piaszczyste plaże, z drugiej strony, typowa dla krajów skandynawskich, surowość krajobrazu cechująca się kamienistymi urwiskami, stromymi klifami.

Bornholm nazywany jest ''Majorką Północy” Podczas naszego rowerowania po wyspie zwiedziliśmy wszystko to, z czego wyspa słynie: cztery kościoły rotundowe, wiatraki holenderskie, malownicze porty, kompleksy leśne w Almindingen, ruiny zamku Hammershus, płaskowyż Hammeren, wędzarnie w Hasle.  Dojechaliśmy na słynną plażę w Dueodde, będącą najdalej na południe wysuniętą częścią Bornholmu, na której można zobaczyć najbielszy i najdelikatniejszy piasek, który kiedyś był używany do produkcji klepsydr. Zostałem wytypowany przez naszą trójkę do udziału w rajdzie rowerowym wokół Bornholmu w którym brało udział 1200 rowerzystek i rowerzystów.

Podczas całego pobytu mieliśmy idealną pogodę i mogliśmy robić przerwy na kąpiele morskie i słoneczne. Polecamy Bornholm jako idealne miejsce na aktywne, rowerowe wakacje. Za rok pewnie znowu tam pojedziemy, gdyż już tęsknimy za Bornholmem

Zainteresowanym polecamy witrynę która jest kopalnią wiedzy o wyspie https://bornholm-ok.pl/

pozdrawiamy Viola, Jacek i Kacper

drukuj
Komentarze użytkowników (1)
Michał, 2020-09-26 20:47:56
Strona o Bornholmie zmieniła adres. Teraz nowa lokalizacja pod www.bornholm-ok.pl - wiele ciekawych i aktualnych informacji o Bornholmie.
Dodaj swój komentarz:

:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.