Niemal 450 km ścieżek rowerowych wzdłuż Wisły - spod Włocławka aż pod Grudziądz - powstanie do czerwca przyszłego roku. Jesienią ruszy przetarg na wykonanie trasy. Koszt - 1,4 mln zł.
- Nie będziemy budowali nowych tras. Projekt zakłada połączenie i oznakowanie istniejących szlaków, które często prowadzą przez mało uczęszczane, boczne drogi przebiegające na malowniczych terenach wzdłuż wiślanych wałów - mówi Marcin Habel, naczelnik wydziału turystyki urzędu marszałkowskiego.
Trasy zaczynają się powyżej Włocławka i kończą poniżej Grudziądza.
Cykliści będą mogli wybrać jeden z dwóch szlaków: 207-kilometrowy na prawym brzegu rzeki i ponad 240-kilometrowy na lewym. Przebiegną m.in. wzdłuż zakola dolnej Wisły, przez kompleks lasów łęgowych, dwa rezerwaty przyrody i parki krajobrazowe. Jak zapowiada urząd marszałkowski, turyści będą mogli obserwować tu m.in. duże kolonie ptaków. W Toruniu cykliści skorzystają z istniejących już ścieżek zbudowanych przez władze miasta. Szlaki przebiegają przez 30 gmin naszego regionu, wytyczyło je Towarzystwo Przyjaciół Dolnej Wisły w konsultacji z samorządami i organizacjami pozarządowymi.
(...)
Więcej na stronach Gazety Wyborczej
Jacek Hołub 24.08.2012 , Gazeta Wyborcza Toruń
Komentarze użytkowników (5) |
pietruch,
2012-08-28 15:15:06
Tytuł mnie zmiażdżył Za ponad milion to co najwyżej ~2 km raju dla rowerzystów można zrobić (dobrej drogi rowerowej) ;P |
julo,
2012-08-28 19:16:50
Nie wiem, czy wyznakowanie istniejących dróg to taki cymes. Myślałem, że WTR to będzie porządna niezależna droga rowerowa, jak np.Donnauer Radweg (Trasa Naddunajska) |
zzzz,
2012-08-30 11:10:30
tytul na wyrost, jak to w wyborczej, Julo, donauradweg prowadzi takze po bocznych drogach z otwartym ruchem, choc oczywiscie przewaza osobna wydzielona droga rowerowa. |
julo,
2012-08-30 12:20:44
To miałem na myśli. Ja widziałem takie właśnie odcinki. Jakoś nie bardzo wierzę w tę WTR. |
zzzz,
2012-08-30 17:49:16
bo ja wiem... wiele tras rowerowych czy to w Austrii czy innych krajach przebiega także w terenie. Grunt żeby był on odpowiednio utwardzony i oznakowany. Dróg lokalnych asfaltowych i tych terenowych nam nie brakuje, da się wytyczyć ładną trasę. Pozostaje pytanie o jakość - z artykułu wynika, że nie będą wpływać na stan nawierzchni. wyjścia są dwa: albo więc poprowadzą miejscami głównymi drogami, albo puszczą ludzi w teren, który nie będzie łatwo przejechać rowerem, zwłaszcza takim z bagażem. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242