Największy wybór oferują serwisy ogłoszeniowe - nawet kilkanaście tysięcy ogłoszeń z okolicy
Rowery wracają do łask. Niestety, ceny modeli z wyższej półki mogą przyprawić o zawrót głowy, dlatego coraz więcej osób decyduje się na kupno sprzętu z drugiej ręki.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, aż 60 proc. ankietowanych Polaków deklaruje swoje zamiłowanie do dwóch kółek. Część z tych osób jeździ nie tylko rekreacyjnie, ale także do pracy, szkoły czy na zakupy.
Do dużego zainteresowania dwoma kółkami przyczyniają się, m.in., rosnące koszty utrzymania auta. W przypadku roweru trzeba się tylko liczyć z większym jednorazowym wydatkiem w momencie jego zakupu.
Ceny najmniej skomplikowanych modeli zaczynają się już od 250 zł, a mogą osiągać nawet 25 tys. zł za sprzęt wyczynowy i wyś cigowy. Jeśli rower ma służyć przez kilka sezonów, lepiej zdecydować się na ten z wyższej półki.
- Ci, którzy nie chcą rezygnować z jakości na rzecz niskiej ceny, mogą kupić rowery używane. I tu z pomocą przychodzą internetowe serwisy ogłoszeń lokalnych, gdzie można wybierać spośród 14 tysięcy ofert. Wśród takiej liczby łatwo znaleźć zadbany egzemplarz po przystępnej cenie - mówi Przemysław Klemczak z serwisu Tablica.pl. - Rower powinien być wygodny i dopasowany do wzrostu oraz stylu jazdy właściciela. Dlatego najlepiej osobiście wypróbować upatrzony model oraz sprawdzić, czy jego stan zgadza się z opisem. Serwisy ogłoszeniowe nadają się do tego idealnie, ponieważ pozwalają znaleźć oferty z bliskiej okolicy - dodaje.
Co ważne, zakup używanego roweru może przynieść oszczędności rzędu nawet kilku tysięcy złotych. Cena to główny atut sprzętu z drugiej ręki, także z innego powodu: kradzież takiego roweru wiąże się z mniejszą stratą finansową. Poza tym w serwisach ogłoszeniowych łatwiej kupić unikalny egzemplarz, a nawet prawdziwe perełki dla kolekcjonerów - rowery retro sprzed kilkudziesięciu lat.
A na co zwracać szczególna uwagę, kupując używany jednoślad?
- Ocenę stanu technicznego roweru można zacząć od sprawdzenia stopnia zużycia opon, zębatek, linek i łańcucha. Następnie uważnie przyjrzeć się ramie: czy nie ma pęknięć ani wgnieceń, a koła nie są wykrzywione i leżą w jednej płaszczyźnie. Nie można zapominać też o krótkiej przejażdżce, w czasie której należy sprawdzić sprawność hamulców i to, czy przerzutki pracują bez zacięć - radzi Robert Maćkowiak z serwisu rowerowego. - Jeśli ktoś nie czuje się na siłach, aby samemu ocenić sprzęt, lepiej nie ryzykować i udać się ze sprzedawcą do serwisu, gdzie za drobną opłatą mechanicy sprawdzą jego stan techniczny - podsumowuje.
Na rowerowy boom wpływa moda na aktywny wypoczynek i ekologiczny styl życia, a także coraz lepsza infrastruktura rowerowa w polskich miastach. Tam gdzie tras dla cyklistów jest najwięcej, kwitnie także rowerowy handel. - Prawdziwym zagłębiem handlu jednośladami jest województwo śląskie, skąd pochodzi prawie co 10 ogłoszenie - mówi Przemek Klemczak z serwisu Tablica.pl. - Na duży wybór cen i modeli mogą liczyć także mieszkańcy Wielkopolski, Dolnego Śląska i Mazowsza. Wśród standardowych ofert nie brakuje nowinek technologicznych, np. rowerów elektrycznych, dostępnych już za niecałe 4 tys. zł, czy prawdziwej gratki w postaci roweru piwnego - „Beer Bus”.
Chociaż rowerowe szaleństwo ogarnęło Polskę, to do raju rodem z Zachodu jeszcze nam daleko. Wystarczy spojrzeć na Wyspy Brytyjskie, gdzie do zakupów zachęcają mieszkańców specjalne ulgi podatkowe dla właścicieli nowych rowerów, które pozwalają zaoszczędzić nawet kilkaset funtów. Z kolei w Belgii i Holandii za dojazd rowerem do pracy, pracownicy otrzymują dodatkowe wynagrodzenie. Tym bardziej cieszy fakt, że mimo braku finansowej motywacji Polacy coraz częściej cztery kółka zamieniają na dwa.
Nowości>>, 19 Czerwca 2012 r.
Komentarze użytkowników (7) |
sonienko,
2012-06-26 06:43:58
Ja swój jednoślad kupiłem bez pośredników, z allegro od faceta z Bydgoszczy. Jako że nie chciało mu się widocznie bawić z przesyłką kurierską sprzedawanego roweru - to i zainteresowanie było nie wielkie. Myślę sobie: a co mi tam. Licząc zatem bilety do Bydgoszczy i z powrotem - nabyłem całkiem niezły, nieśmigany rowerek za nie całe 250zł. Warto się rozejrzeć - bo w tej klasie zaczynają się od 400zł w górę Jednocześnie przy używanych - warto zwracać uwagę na zużycie mechanizmów - wymiana napędu to koszt 200zł!! |
sonienko,
2012-06-26 06:45:53
przepraszam za orty - okulary gdzieś posiałem... |
JacekYT,
2012-06-27 13:58:47
Ja swój kupiłem za niecałe 500PLN. Prawie nowy. W sklepie ceny zaczynaja się od 1400PLN. Trzeba tylko dobrze szukać! |
Kamil na-kawe.net,
2014-07-23 20:58:46
No zalezy co kto szuka, znajomy kupując rower do downhillu mocno się zawiódł na używce gdy doznał defektu na trasie co doprowadziło do poważnego wypadku. Jednak z rowerami miejskimi można przymknąć na to oko, tak jak ja to uczyniłem Chętnych na wyprawy w Toruniu i okolicach zapraszam http://na-kawe.net/ |
ProNobis,
2014-08-12 08:11:37
Czas mija i okazuje się, że używane rowery wcale nie są takim dobrym biznesem. Dlaczego? Ponieważ dzisiejsze sklepy rowerowe stawiają na tak drastyczne obniżki, że kupowanie używek po prostu się nie opłaca. Ot http://www.bikesalon.pl/rowery-gorskie z obniżką 20%, a takich przykładów można by mnożyć. |
Krz,
2015-08-15 17:47:58
Witam. Jeśli chodzi o używane to jestem za. Kupiłem żonie używany, 28 cali, aluminiowa rama, za mniej 550 złotych u P. Lesniewskiego w Toruniu. Żona bardzo zadowolona, dokupilem tylko dzwonek i oświetlenie bateryjne. Sam zastanawiam się nad zakupem używanego kiedy mój padnie. |
eish,
2015-08-22 10:39:05
Rower używany jest dobrą opcją jeśli nie stać nas na nowy, a jesteśmy na tyle rozsądni, że omijamy marketowy towar z daleka. Jednak warto także szukać rowerów po sezonie http://www.centrumrowerowe.pl/ . Można upolować coś markowego w cenie roweru używanego |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242