Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 21 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych przy ul. Poznańskiej i ul. Kluczyki, ul. Poznańskiej i ul. Inowrocławskiej oraz przy ul. Drzymały w Toruniu

RT 5/12


Toruń, 29.03.2012 r

.

Pani
Anna Stasiak
Dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej


Uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych przy ul. Poznańskiej i ul. Kluczyki, ul. Poznańskiej i ul. Inowrocławskiej oraz przy ul. Drzymały w Toruniu.


1. Dla terenu, oznaczonego na rysunku planu symbolem 60.20-U1, 60.20-MW1, 60.20-MW2, 60.20-UP1, 60.20-UP2, 60.20-MW3, 60.20-MW4 prosimy o przyjęcie wskaźników dla miejsc postojowych dla rowerów na takim samym poziomie co dla samochodów osobowych lub na podstawie wskaźników obowiązujących we Wrocławiu (w załączniku).

Uzasadnienie:
Brak konkretnych współczynników dla parkingów rowerowych powoduje, że zapis o treści „postuluje się realizację/obowiązek realizacji miejsc postojowych dla rowerów” jest nieprecyzyjny i może nie przynieść zamierzonych rezultatów. Warto zaznaczyć, że stworzenie miejsc parkingowych dla 10 rowerów wymaga przestrzeni jak dla 1 samochodu osobowego (montaż 5 bezpiecznych stojaków rowerowych) i nie wymaga dużych nakładów finansowych.

2. Dla terenu, oznaczonego na rysunku planu symbolem 60.20-KD(Z)1 prosimy o zrezygnowanie z budowy drogi rowerowej oraz obniżenie klasy drogi z Z na L.

Uzasadnienie:
Droga rowerowa w ciągu ulicy Drzymały na krótkim jej odcinku jedynie utrudniałaby podróż rowerem w obrębie całego obszaru (obowiązek korzystania z drogi rowerowej w kontekście włączania się do ruchu na zasadach ogólnych celem kontynuowania podróży; nieobsługiwanie wszystkich źródeł i celów podróży itp.). Ponadto proponowana minimalna szerokość jezdni oraz odległości między skrzyżowaniami z ulicami poprzecznymi (nie spełnienie minimalnych parametrów drogi klasy Z określonych w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie), sugerują, że ta ulica powinna posiadać klasę L podobnie jak sąsiednia ulica Okólna.

 

Joanna Jaroszyńska

Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
 

 

Załącznik:
Tabela współczynników dla parkingów rowerowych obowiązująca we Wrocławiu.

 



wyedytowano: 2012-04-02 19:18
aktywne od dnia: 2012-04-02 19:12
drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook