W dniach 15-17 lipca 2011 r. członkowie stowarzyszenia Rowerowy Toruń mieli okazję obejrzeć infrastrukturę drogową pod kątem uspokojenia ruchu (Puławy) oraz warunki do poruszania się rowerem w Lublinie i Radomiu. Spotkanie przedstawicieli organizacji rowerowych z całej Polski w ramach sieci „Miasta dla rowerów” było ostatnim tego typu w 2011 roku.
Zapraszamy do przeczytania relacji oraz obejrzenia galerii zdjęć z Radomia.
W Radomiu, który jest trochę większym miastem od Torunia (220 tys.) mogliśmy obejrzeć wiele dobrych przykładów rozwiązań rowerowych. Drogi rowerowe budowane są głównie z czerwonego, rozkładanego mechanicznie asfaltu, nie brakuje wygodnych stojaków typu odwrócone U. Niestety nie udało się również uniknąć błędów projektowych i niektóre rozwiązania dla rowerzystów nie są komfortowe, chociaż Bractwo Rowerowe>> działa prężnie. Gdyby nie starania tej organizacji rowerzyści w Radomiu mieliby zapewne zdecydowanie gorzej.
Zapraszamy do obejrzenia galerii ze zdjęciami, dzięki której sami będziecie mogli ocenić rowerową infrastrukturę w tym mieście.
Równa droga rowerowa z czerwonego asfaltu. |
Droga rowerowa omija przystanek komunikacji miejskiej. |
Wyjazdy z posesji nie przerywają ciągłości drogi rowerowej. Nie zawsze jest to dla projektantów oczywista sprawa. |
Było dobrze do momentu, gdy na swojej drodze napotkaliśmy ścianę... |
Niestety zdarzają się takie kwiatki... |
Nie wiadomo dlaczego droga rowerowa jest usytuowana od wewnątrz, no i dlaczego piesi mają chodzić po latarniach. Czy naprawdę nie można było zaprojektować tego lepiej? |
Droga rowerowa poprowadzona przed przystankiem. Tego typu rozwiązanie często spotykane jest np. w Kopenhadze, w Radomiu też się sprawdza. |
Czytelnie poprowadzona droga rowerowa po terenie rekreacyjnym. |
Stojak rowerowy niestety nie spełnia standardów, mimo iż ładnie się błyszczy... |
Droga rowerowa coraz węższa i węższa... |
"Niezbyt" bezpieczne poprowadzenie drogi rowerowej. Wyjścia z klatek schodowych prowadzą wprost na ścieżkę. |
Prawidłowa segregacja uczestników ruchu drogowego. |
Budowa wyniesionego progu na wyjeździe z drogi podporządkowanej. Automatyczne zwiększenie bezpieczeństwa dla pieszych i rowerzystów poprzez spowolnienie ruchu. |
Przejazd już z warstwą ścieralną asfaltu - na szczególną uwagę zasługuje brak krawężnika w poprzek drogi rowerowej. |
Już oznakowany przejazd wraz ze słupkami zapobiegającymi parkowaniu samochodów na chodniku i drodze rowerowej - rozwiązanie wzorcowe. |
Nowo wybudowana droga rowerowa o długości około 3 km oplatająca osiedle Południe. |
Przejścia dla pieszych wyraźnie oznakowane. |
Droga rowerowa jako czwarty wlot skrzyżowania. |
Droga rowerowa prowadząca nad Zalew Borki - na znakach widoczne... ślady po kulach. |
Tutaj już zwykły obywatel nie wjedzie - na zdjęciu widoczna grupa pracowników Mosiru :) |
Jak widać stojaki rowerowe nad zalewem są wykorzystywane również przez plażowiczów jako wygodna podpórka - dzięki nim można się równomiernie strzaskać na machoń. |
Zroweryzowane patrole policyjne pilnują porządku nad zalewem. |
Najdziwniejsze „rowerowo – piesze” rozwiązanie w Radomiu. Pseudo ciąg pieszo – rowerowy nie spełniający norm bezpieczeństwa oraz ... |
...”droga rowerowa”. Bez komentarza. |
Stojaki rowerowe pod szkołą puste, bo młodzież odpoczywa od nauki na wakacjach. |
Stojaki rowerowe w centrum wyposażone są w tabliczki informujące z jakich środków zostały zakupione. Bardzo dobra idea! |
Nowo wybudowana galeria handlowa również zadbała o miejsca postojowe dla klientów, którzy na zakupy wolą przyjechać rowerem. |
Po dokładnym obejrzeniu rowerowej infrastruktury Radomia – „Miasta dla Rowerów” udały się na zasłużony obiad. |
Komentarze użytkowników (2) |
pawel,
2012-02-19 23:47:59
artykuł w serwisie Polska na Rowery poświęcony ścieżce rowerowej na radomskim Osiedlu Południe: http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,1 |
okjlkj,
2016-09-05 21:40:39
ta kostka brukowa to chyba nie jest droga rowerowa tylko coś co i u nas się położyło m.in przy plazie (rondo) aby poszerzyć skręt ciężarówkom i autobusom - kit wie po co no ale przerwali piękną drogę rowerową asfaltową brukiem. co do tego zakazu jazdy rowerem - u nas policja pewnie wciskała by się na siłę autami jak na starówce. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242