W dniach 15-17 lipca 2011 r. członkowie stowarzyszenia Rowerowy Toruń mieli okazję obejrzeć infrastrukturę drogową pod kątem uspokojenia ruchu (Puławy) oraz warunki do poruszania się rowerem w Lublinie i Radomiu. Spotkanie przedstawicieli organizacji rowerowych z całej Polski w ramach sieci „Miasta dla rowerów” było ostatnim tego typu w 2011 roku.
Zapraszamy do przeczytania relacji oraz obejrzenia galerii zdjęć z Lublina.
Lublin to około 348 tys. miasto, w którym rowerzyści mają do dyspozycji około 44 km dróg i ciągów pieszo – rowerowych oraz 36 stojaków typu odwrócone U. Większość dróg rowerowych wykonana jest z kostki brukowej, drogi nie tworzą spójnej sieci, często brakuje przejazdów rowerowych i przed skrzyżowaniem droga rowerowa się kończy. Największym powodzeniem wśród rowerzystów cieszy się trasa rowerowa wzdłuż Bystrzycy oraz na około Zalewu Zemborzyckiego (część trasy na około zalewu prowadzi leśnymi ścieżkami z nieutwardzoną nawierzchnią, ale planowana jest tam budowa drogi rowerowej). Lublin to miasto dość pagórkowate, co może zniechęcać sporą część osób do podróży rowerowych, jednak przy umiejętnym zaplanowaniu tras rowerowych jest możliwość sprawnego i szybkiego poruszania się rowerem po mieście. Stosunkowo niewielka ilość dróg rowerowych oraz szerokie pasy drogowe stwarzają duże możliwości do wytyczenia wielu dróg rowerowych dobrej jakości. W mieście aktywnie działa Porozumienie Rowerowe www.lublinrowerem.pl>>, które stara się wpływać na władze miasta w zakresie budowy odpowiedniej infrastruktury rowerowej oraz promować wśród mieszkańców transport rowerowy. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć wykonanych podczas lipcowej wizyty.
Przy wjeździe do Lublina przywitał nas korek samochodowy. |
Pierwsza droga rowerowa którą jechaliśmy ... |
... skończyła się przed skrzyżowaniem. Jak się później okazało w Lublinie to częsta praktyka. |
Droga rowerowa wzdłuż Bystrzycy ma około 12 km i prowadzi do Zalewu Zemborzyckiego. |
Charakteryzuje się zmienną nawierzchnią i dużą ilością barierek. |
Barierki ciągną się kilometrami i nie wiedzieć czemu odgradzają mieszkańców od rzeki. Sensowniej byłoby co ileś metrów postawić ławki. |
Barierki skutecznie zakazują wstępu na trawę. |
Część asfaltowa trasy i na szczęście bez barierek, za to z ławkami. |
Najbardziej komfortowa część trasy rowerowej wzdłuż Bystrzycy. |
Najmniej komfortowa część trasy – krzywa, fazowana kostka brukowa. |
Część trasy wokół Zalewu Zemborzyckiego prowadzi po mniej lub bardziej utwardzonej nawierzchni - na zdjęciu nawierzchnia HanseGrand. |
Początek trasy rowerowej nad Zalewem od strony Zemborzyc - inwestycja dotowana przez UE, niestety kostka i zbyt wysokie lampy oświecające niebo oraz... |
...królujące barierki. |
Miejsce odpoczynku dla rowerzystów i mało praktyczny stojak rowerowy. |
Barierek ciąg dalszy... |
... i jeszcze więcej barierek tym razem w barwach "narodowych". |
Pasy rowerowe. |
Informacja dla rowerzystów - mało praktyczny element projektu. |
„Miasta dla rowerów” parkują pod Urzędem Miasta w Lublinie. |
Po spotkaniu w urzędzie nadszedł czas na pamiątkowe zdjęcie. |
Stojaki rowerowe na lubelskiej starówce - trochę podobne do toruńskich. |
Kładka dla rowerzystów, pieszych i osób niepełnosprawnych. |
Drogi dla samochodów w Lublinie są naprawdę szerokie. |
Kładki dla rowerzystów są raczej wąskie. |
Uwielbiana przez drogowców i projektantów ładna i estetyczna kostka. |
Tutaj kostka czerwona dla rowerzystów, szara dla pieszych, niedługo dla wszystkich będzie przysłonięta wyrastającą trawą. |
Bardzo popularne rozwiązanie w Lublinie. Koniec i początek drogi rowerowej. |
?? |
Zsiadamy grzecznie z roweru... |
Ominięcie przystanku autobusowego i ciągłość drogi rowerowej przy wyjeździe z posesji, szkoda że wszystko z kostki. |
Podwójna ciągła... |
Kolejne genialne rozwiązanie. Gratulujemy projektantowi. |
W tym miejscu nie wiadomo co projektant miał na myśli, wiadomo za to że o projektowaniu dróg rowerowych nie miał pojęcia. |
Nie sposób nie zauważyć dokąd mamy jechać. |
"Prawie" dobrze. |
Ciekawa forma oznakowania poziomego. |
Komentarze użytkowników (1) |
pawel,
2012-02-12 22:25:42
zdjęcia pochodzą z lipca 2011 r, od tego czasu trochę się w Lublinie pozmieniało. powstały pierwsze pasy rowerowe: http://www.rowery.teatrnn.pl/node/803/Pierwsze_pasw październiku Rada Miasta przyjęła politykę rowerową http://www.rowery.teatrnn.pl/node/801/Uchwa%C5%82a oby z roku na rok coraz lepiej jeździło się rowerem po Lublinie |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242