W dniach 15-17 lipca 2011 r. członkowie stowarzyszenia Rowerowy Toruń mieli okazję obejrzeć infrastrukturę drogową pod kątem uspokojenia ruchu (Puławy) oraz warunki do poruszania się rowerem w Lublinie i Radomiu. Spotkanie przedstawicieli organizacji rowerowych z całej Polski w ramach sieci „Miasta dla rowerów” było ostatnim tego typu w 2011 roku.
Zapraszamy do przeczytania relacji oraz obejrzenia galerii zdjęć z Puław.
Puławy
Głównym celem naszej wizyty w Puławach było obejrzenie przebudowanej drogi wojewódzkiej nr 824. Trasa ta była bardzo niebezpieczna ze względu na duży ruch pojazdów kierujących się w stronę pięknego Kazimierza Dolnego. Władze miasta postanowiły przebudować układ komunikacyjny dzielnicy na wzór rozwiązań stosowanych w holenderskich miastach. Stworzono tzw. „Miasteczko holenderskie”, które jest przyjazne również dla niechronionych uczestników ruchu drogowego. Aby uspokoić ruch zastosowano progi spowalniające, wyniesione tarcze skrzyżowań, zawężenia pasów ruchu itd. Przebudową objęto całe osiedle Włostowice. Jak zapewniał nas przedstawiciel Urzędu Miasta od tego czasu do wypadków praktycznie nie dochodzi, samochody jeżdżą wolno, a ruch jest bardziej płynny. Zbudowano również drogę rowerową oddzieloną wysokim krawężnikiem od chodnika – niestety z kostki brukowej. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Film promocyjny na portalu edroga.tv LINK>>
Prezentacja na temat "miasteczka holenderskiego" w Puławach - Międzynarodowe Seminarium Gambit 2008 - LINK>>
Jeden z wielu progów spowalniających - wyniesionych tarcz skrzyżowania na przebudowanej trasie |
Samochody jadą powoli i mają utrudnioną możliwość wyprzedzania z powodu wyniesionej opaski dzielącej pasy ruchu |
Kolejny element uspokojenia ruchu: wyniesienie nawierzchni jezdni oraz wyspa dzieląca z separatorem |
Pozostałe ulice na osiedlu Włostowice również zostały "uspokojone" |
Utworzono wiele skrzyżowań równorzędnych i ograniczono prędkość do 30km/h |
Rondo typu „pinezka” |
Kolejna wyniesiona tarcza skrzyżowania |
Dla rowerzystów zbudowano drogę rowerową z kostki betonwej oddzielając ją od ruchu pieszego wystającym krawężnikiem |
Pani jednak woli jechać równym asfaltem po jezdni - najwidoczniej powstała ścieżka nie obsługuje wszystkich relacji podróży |
Na innej ulicy zastosowano pasy rowerowe w jezdni - węższe niż 1,5 m. |
Wyspowy próg spowalniający oraz wjazd i zjazd na drogę rowerową z pasa dla rowerów |
Wjazd na jednokierunkjową drogę rowerową z bliska |
Rowerzystów w Puławach nie brakuje, choć oznakowanie przy Alei Partyzantów jest trochę skomplikowane |
Lepiej gdy oznakowania dla rowerzystów nie ma i możemy wybrać czy tłuczemy się rowerem po kostce i podskakujemy na krawężnikach, czy jedziemy szybko asfaltową jezdnią |
Małe a cieszy - wyniesiony próg przy wyjeździe z posesji |
Próg zwalniający przy wyjeździe z drogi niepublicznej |
Mapa Puław z naniesionymi elementami uspokojenia ruchu - południowa część miasta |
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242