Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Infrastruktura rowerowa w Puławach - relacja z wizyty sieci MDR

W dniach 15-17 lipca 2011 r. członkowie stowarzyszenia Rowerowy Toruń mieli okazję obejrzeć infrastrukturę drogową pod kątem uspokojenia ruchu (Puławy) oraz warunki do poruszania się rowerem w Lublinie i Radomiu. Spotkanie przedstawicieli organizacji rowerowych z całej Polski w ramach sieci „Miasta dla rowerów” było ostatnim tego typu w 2011 roku.
Zapraszamy do przeczytania relacji oraz obejrzenia galerii zdjęć z Puław.

Puławy
Głównym celem naszej wizyty w Puławach było obejrzenie przebudowanej drogi wojewódzkiej nr 824. Trasa ta była bardzo niebezpieczna ze względu na duży ruch pojazdów kierujących się w stronę pięknego Kazimierza Dolnego. Władze miasta postanowiły przebudować układ komunikacyjny dzielnicy na wzór rozwiązań stosowanych w holenderskich miastach. Stworzono tzw. „Miasteczko holenderskie”, które jest przyjazne również dla niechronionych uczestników ruchu drogowego. Aby uspokoić ruch zastosowano progi spowalniające, wyniesione tarcze skrzyżowań, zawężenia pasów ruchu itd. Przebudową objęto całe osiedle Włostowice. Jak zapewniał nas przedstawiciel Urzędu Miasta od tego czasu do wypadków praktycznie nie dochodzi, samochody jeżdżą wolno, a ruch jest bardziej płynny. Zbudowano również drogę rowerową oddzieloną wysokim krawężnikiem od chodnika – niestety z kostki brukowej. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Film promocyjny na portalu edroga.tv LINK>>

Prezentacja na temat "miasteczka holenderskiego" w Puławach - Międzynarodowe Seminarium Gambit 2008 - LINK>>

Jeden z wielu progów spowalniających - wyniesionych tarcz skrzyżowania na przebudowanej trasie
Jeden z wielu progów spowalniających - wyniesionych tarcz skrzyżowania na przebudowanej trasie
Samochody jadą powoli i mają utrudnioną możliwość wyprzedzania z powodu wyniesionej opaski dzielącej pasy ruchu
Samochody jadą powoli i mają utrudnioną możliwość wyprzedzania z powodu wyniesionej opaski dzielącej pasy ruchu
Kolejny element uspokojenia ruchu: wyniesienie nawierzchni jezdni oraz wyspa dzieląca z separatorem
Kolejny element uspokojenia ruchu: wyniesienie nawierzchni jezdni oraz wyspa dzieląca z separatorem
Pozostałe ulice na osiedlu Włostowice również zostały "uspokojone"
Pozostałe ulice na osiedlu Włostowice również zostały "uspokojone"
Utworzono wiele skrzyżowań równorzędnych i ograniczono prędkość do 30km/h
Utworzono wiele skrzyżowań równorzędnych i ograniczono prędkość do 30km/h
Rondo typu „pinezka”
Rondo typu „pinezka”
Kolejna wyniesiona tarcza skrzyżowania
Kolejna wyniesiona tarcza skrzyżowania
Dla rowerzystów zbudowano drogę rowerową z kostki betonwej oddzielając ją od ruchu pieszego wystającym krawężnikiem
Dla rowerzystów zbudowano drogę rowerową z kostki betonwej oddzielając ją od ruchu pieszego wystającym krawężnikiem
Pani jednak woli jechać równym asfaltem po jezdni - najwidoczniej powstała ścieżka nie obsługuje wszystkich relacji podróży
Pani jednak woli jechać równym asfaltem po jezdni - najwidoczniej powstała ścieżka nie obsługuje wszystkich relacji podróży
Na innej ulicy zastosowano pasy rowerowe w jezdni - węższe niż 1,5 m.
Na innej ulicy zastosowano pasy rowerowe w jezdni - węższe niż 1,5 m.
Wyspowy próg spowalniający oraz wjazd i zjazd na drogę rowerową z pasa dla rowerów
Wyspowy próg spowalniający oraz wjazd i zjazd na drogę rowerową z pasa dla rowerów
Wjazd na jednokierunkjową drogę rowerową z bliska
Wjazd na jednokierunkjową drogę rowerową z bliska
Rowerzystów w Puławach nie brakuje, choć oznakowanie przy Alei Partyzantów jest trochę skomplikowane
Rowerzystów w Puławach nie brakuje, choć oznakowanie przy Alei Partyzantów jest trochę skomplikowane
Lepiej gdy oznakowania dla rowerzystów nie ma i możemy wybrać czy tłuczemy się rowerem po kostce i podskakujemy na krawężnikach, czy jedziemy szybko asfaltową jezdnią
Lepiej gdy oznakowania dla rowerzystów nie ma i możemy wybrać czy tłuczemy się rowerem po kostce i podskakujemy na krawężnikach, czy jedziemy szybko asfaltową jezdnią
Małe a cieszy - wyniesiony próg przy wyjeździe z posesji
Małe a cieszy - wyniesiony próg przy wyjeździe z posesji
Próg zwalniający przy wyjeździe z drogi niepublicznej
Próg zwalniający przy wyjeździe z drogi niepublicznej
Mapa Puław z naniesionymi elementami uspokojenia ruchu - południowa część miasta
Mapa Puław z naniesionymi elementami uspokojenia ruchu - południowa część miasta


wyedytowano: 2012-01-16 23:21
aktywne od dnia: 2012-01-16 18:48
drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook