Przedstawiamy krótkie podsumowanie roku 2013 pod kątem nowych inwestycji rowerowych w Toruniu. W ubiegłym roku infrastruktura rowerowa powstała w ramach realizacji „Programu rozwoju komunikanci rowerowej na lata 2007-15” oraz w ramach większych inwestycji drogowych. Przybyło także stojaków rowerowych, które zostały postawione przez instytucje miejskie oraz prywatne na terenie Starego Miasta, przy szkołach, sklepach czy budynkach mieszkalnych. Zachęcamy Was do oceny ubiegłorocznych postępów w rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu w internetowej ankiecie na naszej stronie LINK>>.
Infrastruktura rowerowa przy moście im. Elżbiety Zawackiej - długość ok. 4500 m
W ramach budowy mostu drogowego powstały drogi rowerowe przy moście a także w obrębie Placu Daszyńskiego dzięki czemu możemy dojechać od Szosy Lubickiej do ulicy Łódzkiej. Dzięki nowej trasie znacznie skrócił się dystans pomiędzy wschodnimi osiedlami Torunia położonymi po dwóch stronach Wisły. Szkoda, że projekt trasy nie został dopracowany pod względem rowerowym (m.in. droga rowerowa tylko po jednej stronie mostu, zbyt duże pochylenia w obrębie ul. Rudackiej oraz wiaduktu kolejowego). Minusem jest także nierówna nawierzchnia ścieżki na moście i wiadukcie.
Ul. Nieszawska - długość ok. 3200 m
W ramach przebudowy ulicy Nieszawskiej na odcinku Plac Armii Krajowej – granica miasta po stronie południowej jezdni powstała droga rowerowa miejscami przechodząca w ciąg pieszo-rowerowy.
Szosa Okrężna na odcinku od ul.4. Pułku Lotniczego do Fortu VII - długość ok. 900 m
Dawna jezdnia ulicy Polnej (dawna droga rokadowa) na przebudowanym fragmencie będzie pełnić rolę drogi rowerowej. Obok, po stronie wschodniej powstała jezdnia dla samochodów.
Ul. Bema - długość ok. 850 m
Dobiegła końca przebudowa ulicy Bema na odcinku od Placu Hoffmana do ul. Sportowej. Drogi rowerowe znajdują się po obu stronach jezdni.
Droga rowerowa wzdłuż Szosy Bydgoskiej na odcinku od ul. Mickiewicza do Placu Skalskiego - długość ok. 350 m
Krótki odcinek łączący drogę rowerową biegnącą wzdłuż ulicy Mickiewicza z Placem Skalskiego.
Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Łukasiewicza na odcinku od ZS 22 do Szosy Okrężnej - długość ok. 420 m
Przebudowany został łącznik dostępny tylko dla pieszych i rowerzystów, dzięki któremu można przejechać z ul. Łukasiewicza do Szosy Okrężnej.
Droga rowerowa wzdłuż ul. Ślaskiego - długość ok. 200 m
Powstały odcinek połączył drogę rowerową biegnącą przy ulicy Konstytucji 3 Maja z drogą rowerową przebiegającą wdłuż Szosy Lubickiej.
Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Strugi Toruńskiej na odcinku od ul. Rydygiera do ul. Buszczyńskich - długość ok. 1150 m
Na osiedlu Rubinkowo powstał ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni naturalnej przebiegający w pobliżu Strugi Toruńskiej.
Parkingi rowerowe
MZD w tym roku postawiło 161 wygodnych stojaków rowerowych w różnych miejscach miasta. Dodatkowo nowe stojaki rowerowe pojawiły się m.in. przed centrami handlowymi, przy budynkach UMK, przy budynkach mieszkalnych oraz przy niektórych przystankach tramwajowych.
Organizacja ruchu na Starym Mieście
W 2013 roku uporządkowana została organizacja ruchu rowerowego na Starym Mieście. Dopuszczony został dwukierunkowy ruch rowerowy na fragmentach kilku jednokierunkowych ulic (m.in. Wysoka i Małe Garbary). Niestety pojawiły się znaki zakazujące ruchu rowerowego na wschodniej pierzei Rynku Staromiejskiego, na które w praktyce rowerzyści nie zwracają uwagi.
Rewitalizacja parku na Brydgoskim Przedmieściu - długość ok. 700 m
W ramach rewitalizacji wyremontowano alejkę parkową, po ktorej wytyczony jest rowerowy szlak niebieski PTTK Toruń-Bydgoszcz.
Obecnie trwają prace m.in przy budowie Trasy Średnicowej Północnej, ul. Dworcowej, ul. Rudackiej czy budowie tramwaju na UMK. W ramach tych inwestycji także powstanie infrastruktura rowerowa.
Komentarze użytkowników (3) |
julo,
2014-02-17 11:58:14
Cieszy znaczny postęp w powstawaniu infrastruktury dla ruchu rowerowego. Powstają nie tylko drogi, ale także parkingi i miejsca postojowe dla rowerów. Martwi, że niektórzy gospodarze obiektów tkwią w zamierzchłej "epoce wyrwikółka". Nowe drogi rowerowe w mieście są już dobrej jakości, w odróżnieniu od niektórych poza miastem. Ddr, która połączy Kościuszki z Wielkim Rowem pozwoli na szybki tranzyt z Jakubskiego i Mokrego na Chełmińskie i Wrzosy z ominięciem centralnej części miasta, ddr na Rudackiej także będzie bardzo przydatna, podobnie ddr wzdłuż Średnicowej. Chociaż niektóre rozwiązania nie są doskonałe, to jednak powoli drogi rowerowe łączą się w sieć. Żeby tak jeszcze wymienić nawierzchnię ddr od Łukasiewicza do Gagarina i dalej ciągu pieszo - rowerowego od Gagarina do Brzeziny...No i liczymy na budowę łącznika między Bażyńskich a Kościuszki. |
WOJT,
2014-02-21 20:01:13
Widzę że i u was na ddr-ach pojawia się czerwony asfalt. Ale głównie dominuje tu kolor czarny. Ten ciąg pieszo-rowerowy szutrowy przypomina trasę z Sopotu do Gdyni przez Kolibki |
PI78,
2014-02-22 16:13:34
Wiadomo już jakie są planowane inwestycje na kolejne lata nie licząc DR przy trasie średnicowej? Tu jest około 10 km nowych DR. Nie wiem jak jest w innych miastach ale uwzględniając liczbę mieszkańców miasta to chyba Toruń wydaje się być w miastem gdzie sieć dróg rowerowych jest nieźle rozwinięta i stale rozwija się. 10 km w Toruniu to tyle co prawie 30 km w Poznaniu czy 15 km w Bydgoszczy czyli jak na skale miasta chyba nieźle. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-11-21 21:39 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami - 2 podejście |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242