Komentarze użytkowników (6) |
milvi,
2014-02-24 18:58:50
i tak nie źle |
inżynier transportu,
2014-03-16 14:31:02
Jako specjalista, ale i uczestnik ruchu drogowego (w tym rowerzysta) nigdy nie opowiem się za rozwiązaniami  , którym Państwo patronujecie. Drogi dla rowerów w miastach, a już na pewno prowokujące konflikt rowerzystów z pieszymi ciągi pieszo-rowerowe wyznaczane na chodnikach, nie są lekarstwem na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Dlaczego na ulicy Mickiewicza nie wyznaczono pasów dla rowerzystów pomimo szerokiej jezdni, tylko wciśnięto ich na biegnącą slalomem ścieżkę, często przecinają wlotami dróg? (!) A strefy 30? Umożliwiają przecież ruch rowerowy bez jakiejkolwiek separacji. Wyleczcie się Państwo z DDRmanii, bo przyznam szczerze, że jazda pełnymi szykan ścieżkami, odbiera przyjemność jazdy na rowerze. Zapraszam do zapoznania się z obszernym opracowaniem przygotowanym jakiś czas temu dla Szczecina, albo z rozwiązaniami stosowanymi już we Wrocławiu. To nie z wyłożonej betonową kostką Holandii należy brać przykład ( swoją drogą te rozwiązania znacznie obniżają estetykę przestrzeni publicznej) ale z Danii, Szwajcarii, Australii. |
julo,
2014-03-20 14:57:42
do inżyniera transportu. Oczywiście, może Pan nie znać szczegółów, ale gdy stanęła kwestia przebudowy ul. Mickiewicza to jedną z propozycji sRT była prosta jezdnia z pasami rowerowymi - bez zawijasów,które zbudowano. Strefa "tempo 30"? Jak najbardziej, tylko najpierw proszę przekonać kierowców, aby zechcieli przestrzegać ograniczeń prędkości. Proszę sobie popatrzeć na Żwirki i Wigury od Sz. Chełmińskiej w kierunku szpitala - jest tam 30 i co z tego? Na Mohna jest 30 - i co z tego? Są "strefy zamieszkania" gdzie obowiązuje z definicji ograniczenie do 20 - i co z tego? Był Pan np. na Storczykowej? Widział Pan, jak jeżdżą kierowcy w pobliżu szkół, gdzie wszędzie jest 40. Niestety, to nie działa. Nikt nie bierze przykładu z wyłożonej kostką Holandii, bo w Toruniu obowiązuje nawierzchnia asfaltowa (pomijam stare ddr). Zapewniam Pana, że te opracowania są znane, ale nie jesteśmy w stanie zmienić projektów wykonanych 5 - 8 lat temu (Trasa Mostowa, Średnicowa, itp). |
goldbike,
2014-03-23 14:29:33
Nie ma co się oszukiwać jest tragicznie nigdzie nie dojedziesz od początku do końca droga rowerową w Toruniu. |
julo,
2014-03-24 19:32:48
"goldbike", co masz na myśli pisząc "tragicznie" i, że "nigdzie nie dojedziesz od początku do końca droga rowerową? Bez popadania w euforię podam takie przykłady "początku" i "końca" (lub na odwrót). Można więc pojechać z Rubinkowa i Skarpy w rejon Mazowieckiej, do Centrum, na Mokre (Kościuszki, Grudziądzka), podobnie z Bielaw w te same rejony, z Centrum na Bydgoskie i do zachodniej granicy miasta, z Mokrego na Rubinkowo i na Rudak, z Mokrego, Jakubskiego na Rudak, do Kaszczorka i do wschodniej granicy miasta (Złotoria i dalej). Chełmińskie ma połączenie z Wrzosami i dalej na północ. Będzie odtworzona ddr między Bema a Balonową i wzdłuż Gagarina, co daje połączenie Bielan z centrum miasta. Wkrótce (maj-czerwiec) przez Średnicową Chełmińskie zostanie skomunikowane z Mokrem i Jakubskim, i dalej pojedziesz aż do Rubinkowa, Skarpy i Kaszczorka. Oczywiście brakuje kilku ważnych odcinków zamykających relacje między dzielnicami, ale, że "tragicznie"? |
ok,
2014-07-25 15:11:09
:lol: |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242