Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest niedziela 22 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Rowerowy bubel na Skłodowskiej - Curie



Odcinek Curie-Skłodowskiej na wysokości ul. Barwnej. Do tego miejsca miała powstać droga dla rowerów. Wykonawcy trafili na przeszkodę nie do przebycia: kilka krzaków! Zapewne krzaki są pod ochroną i nie można ich wyciąć.

Krzaki widoczne z drugiej strony. "Prawidłowo" - jak zawsze - zaprojektowany koniec drogi rowerowej.

Droga dla rowerów, wykonana oczywiście z kostki betonowej (jak stwierdzono jest to najlepszy materiał na drogę rowerową; dowodem są tysiące kilometrów dróg rowerowych w Holandii i Danii zbudowane z polbruku hehe). Ścieżka ma szerokość aż 2,6m. Jak widać kostki ci u nas dostatek.

Tym sposobem korzenie drzew nie zniszczą rowerowej ścieżki. Przez dłuuugie lata. Oczywiście nikt nie pomyślał, że istnieje coś takiego jak skrajnia drogi rowerowej.


Rowerzysta jadący drogą dla rowerów będzie zupełnie niewidoczny dla kierowców wyjeżdżających z dużej hurtowni budowlanej. KONIECZNE prawidłowe oznakowanie poziome drogi dla rowerów, przydałby się również znak pionowy, a nawet lustro zwiększające bezpieczeństwo rowerzystów.

Zamiast łuku kąt prosty. Po co nam standardy !!

Szerokość 2,6m, szkoda że nie oddzielono wyraźnie pasa dla rowerów od pasa dla pieszych.

Droga rowerowa przeprowadzana jest na drugą stronę jezdni. Jest to poważny błąd projektowy. Jak widać na zdjęciu jest wystarczająco miejsca. by drogę rowerową poprowadzić prosto. Nawet w obliczu planowanej tam pętli tramwajowej.

Skoro nie poprowadzono drogi prosto, rowerzysta jadący z ul. Curie-Skłodowskiej aby dojechać na Olsztyńską, a dalej w stronę Rubinkowa będzie musiał - zgodnie z Prawem O Ruchu Drogowym - pokonać czteropasmową jezdnię, gdzie zapewne zbudowana zostanie sygnalizacja świetlna "na przycisk".

Pierwszy przejazd z innej perspektywy.

Drugi przejazd przez czteropasmową drogę idąca w kierunku Makro.

Rowerzysta będzie musiał uzbroić się w cierpliwość co chwilę stojąc na światłach.

Trwa budowa drogi rowerowej i chodnika. Ciekawe jaką podbudowę zastosowano. Dowiemy się za jakiś czas...

Ostatni przejazd przez czteropasmową drogę. Teraz prosto Olsztyńską na Rubinkowo !! Pokonaliśmy ponad pół kilometra przejeżdżając jezdnię cztery razy !!


Jeśli rowerzysta nie będzie chciał pokonywać trzech przejazdów przez szeroka ulicę i za każdym razem czekać na światłach zapewne wybierze ten wąski chodnik. Dlaczego nie zaprojektowano drogi rowerowej po 2 stronach ulicy jak ma to miejsce przy ul. Olsztyńskiej?? Dlaczego taki projekt przyjęło MZD ?? Szczególnie że na pewno znalazłoby się miejsce na ścieżkę dla rowerów

Wąski chodnik będzie służył i pieszym i rowerzystom.

Na odcinku od ul. Olsztyńskiej do ul. Lubickiej trwają prace ziemne. Zapewne ścieżka rowerowa zostanie wytyczona tylko po jednej stronie drogi.


Poglądowa mapa.


wyedytowano: 2007-10-25 11:56
aktywne od dnia: 2007-09-28 18:21
drukuj  
Komentarze użytkowników (6)
julo, 2007-10-02 19:18:00
Cześć. Ja bym jeszcze dodał do pytań zadanych p. dyrektorowi MZD w sprawie Skłodowskiej, dlaczego projekt nie był konsultowany ze środowidkiem rowerowym - bo chyba nie był. Dotychczasowe działania projektowe i wykonawcze w Toruniu wskazują, że projektanci nie mają bladego pojęcia, do czego ma służyć droga rowerowa. Obawiam się, że "STANDARDY" nie były znane wspomnianym projektantom. Chyba tradycyjnie wylądowały w szufladzie - tak jest prościej i wygodniej.
RADEK, 2008-03-08 21:34:14
KPINA
  :bad
andre, 2008-06-12 16:42:49
ja nie moge!!! juz tak sie czepiacie o ta kostke ze szok.... jako rowerzysta ktory dziennie pokonuje 40km m.in. po toruńskich sciezkach uwazam ze zazwyczaj kostka jest duzo lepsza od asfaltu. dlaczego?

to porownajcie sobie komfort jazdy po asfalcie przy stacji Statoil i po kostce na zolkiewskiego....  :[]
Dzacek, 2008-09-07 22:46:52
http://rowerowytorun.com.pl/upload/File/curie2/mapa.jpg

to musiał człowiek wielce niedorozwinięty projektować! albo liczy na  ,mandaty albo zroić mu tzreba lifting twarzy i bryki! cały ciat drogi rowerowej można przecież od południowej części pociągnąć i było by dobrze! Mendy społeczne!
tomasz, 2008-09-29 18:11:56
Kostka niechby i sobie była, ale ciekaw jestem co będzie tam za parę lat, skoro już teraz jadąc po niej kostka wyraźnie "klekce" na odcinku od ul. Olsztyńskiej do ul. Lubickiej. Przejazd koło Makro (2x w poprzek jezdni) to kompletna porażka projektanta.
pietruch, 2008-10-16 03:02:22
Z tego co pamiętam MZD tłumaczyło się niemożnością wybudowania DR po stronie południowej ul. Curie-Skłodowskiej planowaną budową zajezdni tramwajowej. Samo to oczywiście jest absurdalne, bo ten odcinek Curie-Skłodowskiej był projektowany od nowa i możliwości poprawnego zaprojektowania DR były ogromne. Tymczasem warto przeczytać wypowiedź pana Andrzeja Szeflera, zastępcy dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia:

"- Nie będziemy obecnie zajmować się budową nowej zajezdni tramwajowej. Obecna jeszcze wytrzymuje, a przewóz pasażerów jest jednak priorytetem. Ponadto jedyna koncepcja, zakładająca budowę zajezdni u zbiegu ulic Olsztyńskiej z Lubicką, jest dość stara i mocno się zdezaktualizowała - kończy Andrzej Szefler. - Wspominany wcześniej rozwój sieci tramwajowej, to projekt do roku 2015. O nowej zajezdni pomyślimy więc najwcześniej w owym roku."
  ;)
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook