Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 23 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Przebudowa ulicy Nieszawskiej


Projekt obejmuje odcinek od Placu Armii Krajowej do granic administracyjnych miasta. Nie wiadomo kiedy zostanie zrealizowany, miasto liczy na dofinansowanie ze środków unijnych. Projekt został przygotowany w październiku 2006 roku, standardy techniczne były już gotowe, niestety nie stanowiły prawa lokalnego.

 
Oto kilka uwag do tego projektu.
 
  1. Nawierzchnia drogi rowerowej jest „niesprecyzowana”. Na mapach projektowych oznaczona jest jako masa bitumiczna, a na przekrojach poprzecznych jako kostka czerwona niefazowana. Postulujemy aby nawierzchnia została wykonana w  całości z asfaltu. Asfalt jako nawierzchnia drogi rowerowej jest: tańszy, trwalszy oraz co ma bardzo istotne znaczenie odróżnia się wyglądem od chodnika z kostki.
  2. Droga rowerowa poprowadzona jest tylko po jednej stronie ulicy. Co gorsza wytyczona jest po przeciwnej stronie ogródków działkowych, które stanowią jeden z możliwych celów podróży. Jako że budowa ścieżki rowerowej po 2 stronach jezdni jest z pewnością niemożliwa, postulujemy przynajmniej o  wykonanie przejazdów dla rowerów w pobliżu planowanych przejść dla pieszych.
  3. Nawierzchnia dróg rowerowych urywa się w miejscach przecięcia z wjazdami na posesję. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zachowanie ciągłości ścieżki rowerowej przy wyjazdach z posesji; zgodnie z art. 27 ust. 3 Prawa o ruchu drogowym rowerzyści mają pierwszeństwo przed pojazdami przecinającymi ścieżkę poza jezdnią, a więc np. wyjeżdżającymi z posesji. Brak ciągłości przy wyjazdach sugeruje pierwszeństwo dla korzystających z wyjazdów. Ponadto brak ciągłości pogarsza jakość drogi rowerowej oraz istotnie wpływa na komfort jazdy rowerzystów.
  4. Rozwiązanie przejazdu rowerowego przez ul. Wiślaną na wysokości skrzyżowania z ul.Nieszawską z  jest zaprojektowane błędnie. Projektant niepotrzebnie stworzył dodatkowy obszar kolizji ruchu rowerowego z pieszym. Proponujemy zastosowanie prostszego, bardziej czytelnego, bezpiecznego i rozsądnego rozwiązania.
  5. Nasze zaniepokojenie budzi fakt braku kilkusetmetrowego fragmentu ścieżki rowerowej w pobliżu ul. Zagrodowej. Jest to poważne niedociągnięcie projektowe.
  6. Zarówno początek drogi rowerowej przy Pl. Armii Krajowej jak i jej zakończenie w  ul. Nieszawskiej uniemożliwiają bezpieczny wjazd/zjazd na ścieżkę rowerową i możliwość bezkolizyjnego włączenia się rowerzysty do ruchu na zasadach ogólnych.
  7. Droga rowerowa wymaga w kilku miejscach lepszego wyprofilowania łuków; szczególnie dotyczy to kątów prostych zastosowanych przy przejeździe rowerowym w pobliżu stacji paliw.

mapka poglądowa




ad 1


Fragment przekroju poprzecznego i wycinek z mapy projektowej. Widoczne różnice w nawierzchniach trzeba "doprecyzować", najlepiej na korzyść asfaltu.










ad 2


Droga rowerowa tylko po jednej stronie ulicy.












ad 3


Niestety powszechny błąd projektowy: konstrukcja wyjazdu z posesji nadrzędna względem drogi rowerowej.











ad 4

Widok ogólny.
















Zbliżenie.


















Proponowane rozwiązanie: na czerwono droga dla rowerów; na żółto chodnik. Robione na "szybko", ale mam nadzieję zamysł zrozumiały.
















Białostocki "Rowerowy Bubel Roku 2007" zbudowany według podobnego "rozwiązania" jak te z ul. Nieszawskiej...
Oby przejazd na ul. Nieszawskiej nie został zrealizowany w formie z projektu...






ad 5

Gdzie jest ścieżka?? Takie coś chyba nie powinno mieć miejsca??













ad 6

Mało "sprecyzowany" początek ścieżki przy Moście Piłsudskiego.














Koniec drogi dla rowerów na granicy Torunia i Nieszawki. Konieczny wjazd na ścieżkę z jezdni.












ad 7

Przejazd na wysokości stacji paliw na drugą stronę jezdni. Niedopuszczalne kąty proste.














wyedytowano: 2008-02-08 18:51
aktywne od dnia: 2008-02-05 01:14
drukuj  
Komentarze użytkowników (4)
Lu, 2008-11-12 12:38:06
witam od 17-stu lat mieszkam przy Nieszawskiej i szlag mnie trafia jak widzę co roku wylewajace w dziurę asfatlt,tępe ryje pracowników z kopciunami w zębach. sama jeżdże rowerem i autem,i ani jednym ani drugim bezpiecznie sie tu nie da jechac.....MOZE SIĘ W KONCU KTOS OBUDZI JAK DOJDZIE DO TRAGEDII. pozdrawiam Cię gosciu-dobrze  ,ze poprawiasz tych "MISZCZÓW" proponuje się kiedys zorganizowac i zablokowac Nieszawską rowerami w ramach protestu!!!!!!!!
best, 2010-07-12 02:47:10
Dobre! Ten tekst świetnie opisuje sytuacje tam panującą  :D Też tam jeżdżę i mam tego serdecznie dosyć. Ta ulica powinna trafić do księgi guinnessa!! Z ilością łat na jezdni!!   :happy
Piotr, 2011-06-16 15:38:40
Ja tamtedy jezdze ponad 20 lat i w tym czasie poza lataniem najwiekszych dziur remontu nie widzialem. I obawiam sie, ze szybko go tam nie bedzie. Zaleskiemu zal tylek sciska, ze miastowi bede chciali jezdzic do Nieszawki na basen i tam zostawiac kase. Po co ma remont robic, przeciez ludzie ktorzy na niego glosuja przy niej nie mieszkaja  ... Zenada  ...
terka, 2011-06-25 21:17:14
jeżdżę do pracy rowerem ścieżka rowerowa powinna być wyznaczona po drugiej stronie tym bardziej że mogła by łączyć się z ciechocińską bez przejeżdżania na drugą stronę
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook