Komentarze użytkowników (23) |
macias,
2010-09-17 08:05:35
O ile pogoda pozwoli bede zbieral podpisy osob popierajacych zmiany ustawy dot. parkow narodowych. Zmiana dotyczy 2 punktow, wiecej mozna przeczytac tutaj: http://pracownia.org.pl/inicjatywa-ustawodawcza-20 Pisze o tym teraz, zebyscie wzieli/zapamietali swoje numery pesel, no i zebym mniejszej liczbie osob tlumaczyl o co chodzi :-) Do zobaczenia w niedziele! |
kic,
2010-09-17 13:27:58
Godzina masy chyba nie jest zbyt szczęśliwa ze względu na to, że również o 16 rozpoczyna się relacja live ze spotkania BETARD Wrocław – UNIBAX Toruń |
pawel,
2010-09-17 14:47:36
godziny masy została ustalona wcześniej niż dobrany skład półfinałów żużlowych dla przypomnienia cała trasa masy: http://mapy.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0& |
macias,
2010-09-17 21:27:39
Poza tym o ktorej mialaby byc? 14 -- to sie pewnie naklada z meczem siatkowki, o 18 za pozno, a o 12 obiad. Zawsze cos bedzie.
Ale mialem nie o tym, dzisiaj dostalem te wyprawke reklamowa (dzieki), musze powiedziec ze ksiazeczka jest jednym z mocniejszym punktow, brawo za wykonanie, kapitalna sprawa. |
adammat,
2010-09-19 02:17:33
Tak, ale mecz siatkówki to w Toruniu nie to samo co mecz żużlowy, a tym bardziej o medal Mistrzostw Polski |
Wilk,
2010-09-19 14:29:14
wala mnie mecze jakieś najlepsza to Masa Krytyczna |
macias,
2010-09-19 18:29:06
No i po Masie, od razu mi sie "przypomnialo" czemu wole sobote, jeszcze wieczor, CALA niedziala, no i praca. A tu? Wieczor i... do roboty! ;-)
No, ale nic, Masa byla swietna, choc mocniej sportowa (tempo), zdrowo kalorii spalilem :-D Kilka liczb: zaliczylismy 2 kierowcow-kamikaze, 2 wypadki (jeden Pawla), naliczylem ok. 240 osob, pod lista podpisaly sie 53 osoby. Podziekowania dla organizator, podziekowania za poparcie dla sprawy "pro-eko", podziekowania dla wszystkich pozytywnych osob! Do zobaczenia na kolejnej Masie! :-) |
zosia,
2010-09-19 18:39:42
nie mogliśmy być na masie -jakie wypadki? czy coś groźnego |
macias,
2010-09-19 18:45:13
Dwie osoby sie wywrocily, 1 to chyba wpadlo na siebie kilka osob wewnatrz peletonu, a drugi to Pawel wjechal w szyne -- mam nadzieje, ze na otarciach i plastrach sie skonczylo. |
Wilk,
2010-09-19 19:25:37
Po masie mojej dziewczynie przezutki powykrecalo bo jedna osoba w nia wjechala |
marta_von_zeppelin,
2010-09-19 19:58:20
Masa krytyczna jest fantastyczna
Byłam pierwszy raz i na pewno nie ostatni! |
Zosia,
2010-09-19 19:59:02
dzięki macias za informacje,teraz czekam na jakieś fotki i na następną masę |
pawel,
2010-09-19 20:30:58
i po Masie. fotki i relacja niebawem:)
zdarzyły się bardziej upadki niż wypadki, mi się całe szczęście nic nie stało po wjechaniu w szynę i wylądowaniu na asfalcie cóż zdarza się ogólnie Masa tradycyjnie udana ;] |
julo,
2010-09-19 20:44:18
Teraz już wiem dlaczego poprzednie ekipy rządzące Toruniem likwidowały linie tramwajowe - żeby cykliści byli bardziej bezpieczni. Ale serio. Masa świetna, kolejni nowi uczestnicy, kolejne ciekawe rowerki, wilkołak z cygarkiem, trochę na Szosie Lubickiej czub popędził za szybko. Pamiętajmy, że jeżdżą także dzieci - przyszłość narodu. A było pod wiatr i troszkę naszych "braci mniejszych" hamowało. 250 osób z hakiem to dobry wynik, bo nie było jasności, co do pogody. Pozdrowienia dla wszystkich "masonów". |
czasowiec,
2010-09-19 20:53:19
Unikajcie szyn tramwajowych jak OGNIA bo sie pozabijacie  , przy przjeżdzaniu przez tory jakiekolwiek należy koło przednie poderwać do przodu i przeskoczyć tylnie kolo sobie poradzi z tą przeszkodą posłuchajcie doświadczonego MARATOŃCZYKA !!!! próbujcie !!! k |
luuuzna,
2010-09-19 21:11:00
Paweł grunt że nos cały!
Julo nie tak łatwo niestety utrzymywać tempo z przodu, jak co chwilę ktoś przyspiesza, a za nim od razu cała grupa i trzeba wszystkich cofać i wałkować milion razy, że trzeba jechać powoli. Zazwyczaj riksze z przodu nadawały wolne tempo na masach |
artur,
2010-09-19 21:24:48
Super masa Szkoda że następna dopiero w listopadzie. Mogłby ktoś wrzucić zdjęcia z masy ? Byłbym wdzięczny |
Wilk,
2010-09-19 21:28:22
Ma ktoś fotki z masy zapodajcie. |
julo,
2010-09-19 21:30:36
Nooo, wiem. Riksze ograniczały pęd peletonu. Ja nie mam do nikogo pretensji, ty tylko tak praktyczna uwaga, wiem że ciężko opanować czołówkę, a szeroka droga sprzyja przyspieszeniu. Daliśmy sobie radę, choć przez chwilę jechaliśmy jako "czerwona latarnia" lub ładniej straż tylna". |
Andrzej,
2010-09-19 22:02:58
Oto fotki ktore udalo mi sie zrobic http://www.oniona.dbv.pl/news.php?readmore=8 |
Iza,
2010-09-20 11:00:29
Szkoda, że kolega, który przejechał całą trasę na jednym kólu bez kierownicy nie otrzymał żadnej nagrody. Jego rower był niewątpliwie najbardziej oryginalny. |
asiao-o,
2010-09-20 11:18:49
no niestety nie mieliśmy tyle nagród, aby nagrodzić wszystkie osoby, które przyjechały na oryginalnych rowerach.
mam nadzieję jednak, że kolega na jednym kole jeszcze nie raz pojedzie z nami w masie. |
tomasz,
2010-09-20 20:23:08
Co do regulacji prędkości peletonu - julo ma rację, że trzeba pamiętać o dzieciach - w ogonie dawaliśmy wyraźnie ponad 20 km/h po Szosie Lubickiej a było pod wiatr, z drugiej strony prędkość poniżej 10 km/h jest też niebezpieczna, na poprzedniej Masie niektórzy musieli zsiadać z roweru. Zresztą w ogonie zawsze najbardziej czuć te różnice (wszak końcówka batu woźnicy przekracza prędkość dźwięku przy "strzale z bata").
Prowadzący powinien pamiętać żeby zmniejszać (sugerowałbym ~5 km/h) prędkość jakieś 50 m po wjeździe na szeroką trasę (coby wszystkich lepiej skupić) i wyraźnie zwiększyć (+5km/h?)przed wjazdem w wąską trasę. Problem w tym, że w standardowym wozie policyjnym zapewne nie ma precyzyjnego "wolnościomierza" (a "szybkościomierz" zaczyna się od ~20 km/h). Może warto wprowadzić funkcję "pilota rowerowego" albo przeszkolić policję w prowadzeniu peletonu? A może strażnicy miejscy z krótkofalówkami - jeden na czele a drugi w ogonie? |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242