Forum dyskusyjne | |
konserwacja roweru (12) | |
Autor | Treść wypowiedzi |
miasto: Toruń dołączył: 2011-04-17 | Witam. Jestem świeżo upieczoną posiadaczką używanej "holenderki" - marzenie zostało zrealizowane . Rower jako że używany ma otarcia lakieru i ślady wychodzącej rdzy Czy możecie mi pomóc i doradzić jak go porządnie zakonserwować by mógł mi jeszcze troszkę (a może i dłużej) służyć w dobrej formie. Może macie swoje sprawdzone sposoby na pielęgnację roweru? Będę wdzieczna za każdą podpowiedź |
miasto: Toruń dołączył: 2008-06-01 | Tam gdzie wiesz, ze lakier bedzie sie zdzieral (np. przy mocowaniu toreb) mozesz nakleic ochraniacze. Ja do tego celu uzylem dosc twardych naklejek z paczki. Najszybciej bedzie niszczyl Ci sie lancuch i zebatki, co jakis czas wiec oczysc lancuch i nasmaruj powtornie (polecam urzadzonko do czyszczenia firmy Barbieri, czy jakos tak, koszt ok. 30 zl). Jesli jezdzisz rowerem na zakupy, to nie dbaj o niego za bardzo, bo jak bedzie odpicowany, to szybko Ci go ukradna. |
miasto: Toruń dołączył: 2011-04-17 | macias - bardzo dziękuję Ci za porady. A czym smarować łańcuch? Czy to jest w jakimś zestawie i gdzie o to pytać. Ja narazie jestem zielono-fioletowa w te klocki i każda podpowiedź będzie dla mnie bardzo cenna. |
miasto: Toruń dołączył: 2008-06-01 | Najbardziej powszechne sa smary Finish-Line, zielony (na deszczowa pore) i czerwony (na sucha pore) -- b.charakterystyczne. Ten pierwszy dluzej trzyma i szybciej zbiera brud, ten drugi krocej ale zbiera mniej brudu. W kazdym rowerowym cos dostaniesz, jesli nie bedzie dokladnie takiego, sprzedawca na pewno Ci cos podpowie, ale zerknij tez na info, zebys nie kupila obecnie smaru zimowego. Aha, i jesli Twoja piasta jest 3-biegowa to ma duza tolerancje na brak dopieszczenia, ale jesli wiecej to warto i tam troche smaru dac (do srodka, bo na zewnatrz widzisz tylko 1 zebatke). Nie powiem Ci jak, bo taka piasta jaka masz w swoim holendrze dopiero do mnie idzie, ale nie zdziwie sie jesli przez otwor od linki od przerzutki. |
dołączył: 2011-04-20 | Jak zakupiłam holendra, to zapamiętałam radę jednego ze specjalistów - im mniej grzebie się w piaście, szczególnie jak są hamulce bębnowe (wbudowane w piastę), tym lepiej. Niezależnie czy to piasta 3-, 7- czy 8-biegowa. Jeśli już coś w tej piaście się kolebie, zgrzyta lub przerzutki czy hamulec nie działają jak należy - nie kombinować i marsz do serwisu. Jeśli masz pełną osłonę na łańcuch, nie musisz go często czyścić i smarować (ale pamiętaj, że np. po jeździe w dużym deszczu tak łatwo łańcuch nie przeschnie i może coś tam pod osłoną korodować). Co do lakierowania, niestety nie mam o tym najmniejszego pojęcia Ale z doświadczenia wiem, że im rowerek bardziej odpicowany, tym szybciej ktoś go będzie chciał obmacać, a potem uznać za swój. W każdym razie ja na swojej holenderce śmigam bezawaryjnie trzeci rok, w sezonie robię dziennie po 20 km i jedyne co przy niej robię to pompowanie kół, czyszczenie i smarowanie łańcucha (raz na 2 mies. mi wystarcza), czasem troszkę podkręcam linki hamulcowe i luzujące się śrubki (np. przy błotnikach i osłonie łańcucha). Holender to dobry rower dla osób, które nie lubią babrać się w smarze Pamiętaj o dobrym zapięciu (wiadomo, że najlepiej u-lock). Pociechy z rowerka życzę |
miasto: lukasz.kropkowski@gmail.com dołączył: 2011-04-20 | Cześć:)Najpierw sprawdź czy rower nie ma żadnych luzów; kierownica(podjedź do ściany przednim kołem i popychaj tak jakbyś chciała przepchnąć ścianę)jeśli wyczujesz jakieś stukanie trzeba to naprawić.To samo z suportem-złap za korbę i poruszaj w lewo i wprawo-nie powinno być żadnych luzów. Z kołami tak samo jak z korbą-lewo, prawo. Co do piasty to jeśli biegi wchodzą bez zgrzytu i oporu to wszystko jest w porządku. Reszta tak jak piszą koleżanki i koledzy wyżej i masz przegląd gotowy:) Miłego użytkowania! |
miasto: Toruń dołączył: 2011-04-17 | Ślicznie dziękuję wam wszystkim za porady . Wszystkie są dla takiego laika jak ja :bzik na wagę złota. Mam piastę 3 biegową i właśnie się zastanawiam co z nią jest nie tak, nie załącza się 1 bieg, 2 i 3 jest ok, ale 1 nie mogę przełączyć tzn. niby w manetce przełączam ale nie czuję różnicy podczas jazdy pomiędzy 1 a 2 biegiem. Czy to brak smarowania czy raczej czeka mnie wymiana? |
miasto: lukasz.kropkowski@gmail.com dołączył: 2011-04-20 | Na 99% wystarczy tylko wyregulować przerzutkę (linkę)i będzie ok:)Koszt bardzo mały. |
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | |
miasto: Toruń dołączył: 2008-06-01 | A jestes pewna, ze 3 to 3? Przy tylnym kole tuz przy piascie, powinnas zobaczyc wychodzacy z oski lancuszek, na ktorego koncu jest gwintowany bolec, ktory wchodzi w lacznik (takie pudeleczko). Wsun ten bolec o milimetr glebiej. Jak nie pomoze jeszcze troche. Jesli jednak mylilas sie, i 3 to 2, a 2 to 1, a Tobie brakuje 3 jednak, to na przytrzymaj ten bolec, nacisnij na laczniku blokade i delikatnie wysun o 1 mm bolec. |
dołączył: 2018-04-10 | A jak z konserwacją roweru mtb po zimie? Można zrobić samemu czy lepiej oddać na serwis? |
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | Zależy jaka konserwacja. Z przeczyszczeniem łańcucha chyba każdy sobie poradzi |
Dodaj odpowiedź » | Nowy temat » |
|
Inne tematy z tego działu: | |||
Temat | Założony | Ostatnia wypowiedź | |
Bezpieczeństwo ruchu - BRD | 2008-01-04 19:24 stefanolszewski | 2024-11-27 18:14 skator | |
Rowery (elektryczne) i samochody | 2024-04-24 22:24 hacik | 2024-05-09 14:33 tylkomy | |
Malowanie roweru | 2023-08-16 14:57 krystian | 2024-03-26 11:30 tylkomy | |
Prasówka | 2011-02-14 21:48 pietruch | 2023-07-26 18:22 trurl | |
Cykliści - jak to drzewiej bywało | 2015-01-12 08:21 grzegg | 2023-04-18 11:07 julo | |
Jak działa rower? | 2023-03-30 00:46 benio101 | 2023-03-30 16:33 samolot | |
Mobilny serwis rowerowy | 2023-01-28 13:38 matijot | 2023-01-29 14:04 jarass | |
KARTA ROWEROWA | 2011-05-31 11:12 julo | 2022-07-04 12:03 pizzamen | |
rowerowe motywy | 2012-03-13 14:09 julo | 2022-03-13 16:36 julo | |
Rozmowki samochodowo-rowerowe | 2010-07-21 08:25 macias | 2020-06-17 21:55 pietruch |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242